عزم کارلوس کی‌روش برای صعود به دور دوم جام جهانی همراه با تیم ملی ایران، جزم است.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۱۱
حریفان تدارکاتی تیم ملی: سوئیس، شیلی و حتی پرتغال

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزنامه هفت صبح ، او برای همین اخیراً هم در گفت‌وگویی با سایت فیفا گفته: «صعود به جام جهانی برای ما کافی نیست و باید اهداف بزرگ‌تری داشته باشیم. باید بلندپرواز باشیم و به صعود از مرحله اول جام جهانی فکر می‌کنیم». برای همین است که کی‌روش تفکراتش را هم نسبت به قبل تغییر داده و بر خلاف سال‌های گذشته حریفان تدارکاتی بزرگ‌تری را برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر گرفته است. هر چقدر تیم ملی در این پنج شش سال گذشته حریف تدارکاتی بزرگ (به جز شیلی و سوئد) نداشت، حالا در آستانه جام جهانی کی‌روش به رویارویی با بزرگان دنیا فکر می‌کند.

پس از اینکه دیدار با توگو انجام شد، ملی‌پوشان کشورمان به مصاف روسیه رفتند. میزبان جام جهانی که اتفاقاً در شروع بازی‌های تدارکاتی، دیداری نسبتاً خوب و جدی بود. کی‌روش نیز از ثمرات این بازی حسابی رضایت داشت و پس از این بازی درخواست‌های بعدی خود را برای انجام بازی تدارکاتی ارائه کرد. کی‌روش در گفت‌وگویی که با محمدرضا ساکت و مهدی تاج داشت، به آنها پیشنهاد داد که شرایط انجام بازی دوستانه با سوئیس را فراهم کنند، اما هموطنان کی‌روش همه چیز را به هم زدند. سرمربی تیم ملی پیشنهاد بازی تدارکاتی با سوئیس را در فیفادی پیش‌رو داده بود، اما برد پرتغال در بازی پایانی انتخابی جام جهانی مقابل سوئیس و سقوط این تیم به رده دوم، شرایط را تغییر داد. اکنون سوئیس در فیفادی پیش‌رو باید در بازی‌های پلی‌آف صعود به جام جهانی بازی کند و همین عامل باعث خواهد شد که برنامه کی‌روش نیز تغییر کند.

طبق درخواست کی‌روش، تیم ملی در ماه نوامبر (آبان‌ماه) قرار است یک بازی با تیمی از قاره آمریکای جنوبی و تیمی از اروپا بازی کند. بازی سوئیس که قرار بود حریف اروپایی باشد، به تعویق افتاده و در صورتی که سوئیس بتواند به جام جهانی صعود کند و به شرطی که با ایران هم‌گروه نشود، می‌تواند در مارس (اسفند و فروردین) یکی از حریفان تدارکاتی شاگردان کی‌روش شود. حریف ایران از قاره آمریکای جنوبی هم احتمالاً شیلی خواهد بود که از رسیدن به جام جهانی ناکام ماند و حالا این فرصت وجود دارد ایران با قهرمان این قاره بازی کند. ارتباط خوبی بین یکی از نزدیکان کارلوس کی‌روش با فدراسیون شیلی وجود دارد و همین امر باعث می‌شود انجام بازی دوستانه با این تیم، راحت‌تر باشد.

با توجه به شرایطی که به وجود آمده، کی‌روش به دنبال حریفی جدی از قاره اروپاست. او حتی بدش نمی‌آید تا شاگردانش را مقابل هموطنان خود محک بزند، اما با توجه به فرصت کمی که وجود دارد، شاید بازی با بزرگان اروپا نیز به بعد از قرعه‌کشی موکول شود. در حال حاضر تیم ملی هلند نیز یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای انجام بازی دوستانه است، چراکه بین فدراسیون دو کشور نیز تفاهمنامه امضا شده . پیشنهادی هم برای انجام بازی دوستانه با نیجریه رسیده که البته برای انجام این بازی دوستانه، کی‌روش منتظر انجام قرعه‌کشی است.

هرچه هست، کی‌روش تصمیم گرفته شاگردانش را به انجام بازی با تیم‌های بزرگ عادت بدهد. هدف همانطور که گفته شده صعود به دور دوم جام جهانی است و مسلماً تیم ملی نمی‌تواند مانند جام جهانی قبلی با انجام بازی دوستانه مقابل تیم‌هایی مانند بلاروس، مونته‌نگرو، آنگولا یا ترینیداد و توباگو شرایط صعود به مرحله حذفی جام جهانی را به دست بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها