تیم ملی فوتبال آلمان با پیروزی برابر آذربایجان به رکورد ۱۰۰ درصد برد در دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دست پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۰۶
صعود مقتدرانه ژرمن ها / ایرلند شمالی به پلی آف رفت / صعود تاریخی مصر پس از 28 سال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، تیم ملی فوتبال آلمان که با ۹ برد متوالی صعود خود را از گروه C رقابتهای انتخابی جام جهانی مسجل کرده بود یکشنبه شب برابر آذربایجان نیز ۵ بر یک پیروز شد تا هر ۱۰ دیدار خود را در این مسابقات با پیروزی پشت سر بگذارد.

نیمه نخست این بازی یک بر یک مساوی خاتمه یافت. لئون گورزکا در دقیقه ۹ تیم آلمان را پیش انداخت اما شیدایف در دقیقه ۳۴ کار را به تساوی کشاند. آلمان در این نیمه دو تعویض اجباری داشت.

در نیمه دوم شاگردان یواخیم لوو بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند و چهار بار دیگر توسط ساندرو واگنر (۵۴)، آنتونیو رودیگر (۶۴)، لئون گورزکا (۶۶) و امره جان (۸۱) به گل دست یافتند.

بدین ترتیب تیم ملی آلمان با ۱۰ برد متوالی و ۳۰ امتیاز راهی جام جهانی روسیه شد.

در دیگر بازی‌های این گروه، جمهوری چک 5 بر صفر سن‌مارینو را برد اما حذف شد. ایرلندشمالی هم با وجود شکست یک بر صفر در خانه نروژ در رده دوم، صعود خودش به پلی‌آف را قطعی شده دید.

در جدول، پس از آلمان 30 امتیازی، ایرلندشمالی با 19 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و به پلی‌آف رسید.

جمهوری چک هم در خانه برابر سن مارینو ۵ بر صفر برنده شد و در رده سوم باقی ماند.

صعود تاریخی مصر پس از 28 سال

تیم ملی فوتبال مصر با پیروزی دراماتیک مقابل کونگو سهمیه جام جهانی را کسب کرد.
رقابتهای مقدماتی جام جهانی در گروه E قاره آفریقا با پیروزی ۲ بر یک مصر مقابل کونگو و صعود این تیم به جام جهانی پی گرفته شد.

تیم مصر در این بازی ابتدا توسط محمد صلاح ستاره این فصل لیورپول گل نخست را در دقیقه ۶۲ به ثمر رساند اما بوکا موتو در دقیقه ۸۸ کار را به تساوی کشاند.

مصر که سخت بدنبال برد در این بازی بود در دقیقه ۹۵ صاحب ضربه پنالتی شد که محمد صلاح آن را خلاف جهت دروازه بان به گل تبدیل کرد.

مصر با این برد ۱۲ امتیازی شد و در فاصله یک هفته تا پایان این رقابتها اختلاف خود را با اوگاندا، تیم دوم جدول به عدد ۴ رساند تا بعد از ۲۸ سال راهی جام جهانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها