برنامه «دور یک میز» رادیو ورزش با حضور رضا نصیری نژاد، نماینده انجمن کوراش و سید امیر خوشبین، نائب رئیس انجمن جوجیتسو به بررسی وضعیت دو رشته کوراش و جوجیتسو در کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۳۲
نگاهی به مشکلات دو رشته مدال آور کوراش و جوجیتسوی کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ رضا نصیری نژاد، نماینده انجمن کوراش پیرامون عملکرد تیم کوراش در مسابقات داخل سالن ترکمنستان اظهار کرد: برای این مسابقات اردویی به ما داده نشد و تنها مبلغی برای خرید لباس رسمی که برای شرکت در مسابقات اجباری بود؛ دریافت کردیم. این درحالی است که کوراش همیشه مدال آور بوده است. در رقابت های داخل سالن ترکمنستان، روز اول یک مدال طلا و یک برنز گرفتیم. بهزاد وحدانی که مدال طلا کسب کرد؛ خواست که مدالش را به کاروان شهید محسن حججی تقدیم کند ولی هیچ مسئولی در جایگاه ویژه حضور نداشت تا این کار صورت گیرد.
متاسفانه ما ردیف بودجه ای نداریم و زیر مجموعه فدراسیون جودو هستیم و از امکانات موجود بصورت مشترک استفاده می کنیم.
نصیری درخصوص آماده سازی تیم کوراش جهت بازی های آسیایی ۲۰۱۸ بیان کرد: در مسابقات آسیایی با ۸ مدال، ۵ مدال در قسمت آقایان و ۳ مدال در قسمت خانم ها، شرکت می کنیم. اگر اردوهای درخواستی ما برگزار شود؛ ۲ مدال طلا در قسمت آقایان و احتمالا ۱ برنز در قسمت خانم ها می توانیم کسب کنیم.
سید امیر خوشبین، نائب رئیس انجمن جوجیتسو در رابطه با مشکلات این رشته توضیح داد: این رشته از سال ۲۰۱۰ تاکنون همیشه نتیجه گرفته است. در رقابت های داخل سالن ترکمنستان ۲۱ نفر را به کمیته ملی المپیک معرفی کردیم ولی با ۵ نفر آقا و ۲ نفر خانم موافقت شد. در این رقابتها ۱ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب کردیم.
ما نیاز به تامین مالی داریم و هیچگونه ردیف بودجه ای نداریم. رشته هایی مثل ما اسپانسر ندارد مگر اینکه در رسانه ها دیده شویم.
۸ سال است که این رشته در کشور راه اندازی شده و تا به حال نشده که بدون مدال و عنوان از مسابقات برگردیم. ۲۴ استان فعال داریم و در مسابقات کشوری سال گذشته ۳۵۰ نفر شرکت کننده داشتیم. در ضمن فدراسیون جهانی جوجیتسو اعلام کرده که جوجیتسو تنها رشته ای است که از آسیا به المپیک خواهد رفت.
خوشبین در مورد آماده سازی این تیم جهت بازی های آسیایی گفت: ما ۹ مدال در بازی های آسیایی داریم که ۳ وزن در بانوان و ۶ وزن در آقایان است. اگر شرایط مهیا باشد؛ می توانیم در جایگاه ایران تاثیرگذار باشیم. ما یک برنامه ۲ ساله داشتیم که تاکنون یک ماه آن نیز اجرا نشده است. ۲ ماه دیگر مسابقات قهرمانی جهانی در کلمبیا برگزار می شود و ما نمی دانیم اعزام می شویم یا خیر؟
برنامه دور یک میز مهر کاری از گروه علوم ورزشی با اجرای محسن ابوفاضلی و کارشناسی محمدرضا منصوریان از رادیو ورزش پخش شد. این برنامه هر شب به جز شنبه ها و یکشنبه ها ساعت ۲۱,۰۵ به مدت ۲۵ دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها