سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال از اینکه هدایت این تیم را برعهده گرفته است، ابراز خوشحالی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۳۹
نخستین نشست خبری شفر:  از هواداران توقع حمایت دارم

به گزارش جام جم آنلاین ، وینفر شفر ظهر امروز (سه‌شنبه) در اولین نشست خبری خود در ایران در محل باشگاه استقلال گفت: حضور این تعداد خبرنگار برای من ارزش دارد و بابت این حضور از همه شما تشکر می‌کنم. خوشحالم که قرار است در ایران برای چنین باشگاه بزرگی کار کنم.

وی ادامه داد: هدف اول من این بود که به عنوان یک گلزن و مربی به ایران بیایم ولی وقتی شنیدم که گفته شده سنم بالاست به عنوان مربی در استقلال حضور پیدا کردم. از وزیر ورزش، اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل این باشگاه تشکر می‌کنم. افتخاری صحبت‌های مثبتی در دبی با من انجام داد. باید از زحمات توفیقی و کادرفنی قبلی هم تشکر کنم که تیم را تا این مرحله هدایت کردند و برای آنها در آینده مربیگری‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم.

شفر عنوان کرد: ایران کشوری قدیمی و متمدن و در فوتبال آسیا جزو پرافتخارترین‌هاست. می‌دانم یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه در المپیک مونیخ حضور داشت. همچنین بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی 2014 را در ذهن من هست و تنها لحظه استثنایی مسی بود که به ضرر ایران تمام شد.

سرمربی جدید استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنان ایرانی را می‌شناسم، علی کریمی بازیکن من بوده، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری در لیگ آلمان بازی کردند و از فوتبال ایران شناخت دارم. در فوتبال بدون تماشاگر نمی‌توان کاری کرد، الان توقع حمایت از هواداران استقلال را دارم، حتی تیم‌های بزرگی چون بایرن‌مونیخ و رئال مادرید بالا و پایین دارند و ما باید از این شرایط خارج شویم، برای خارج شدن از این شرایط باید تمرکز و ساعت‌های زیادی کار کرد.

شفر گفت: فقط از هواداران انتظار دارم یار دوازدهم ما باشند چرا که ما به آنها احتیاج داریم، این جایگاهی که استقلال تاکنون به دست آورده، جایگاه اصلی این تیم نیست و ما باید آنالیز کنیم و دلایل ضعف تیم را بدانیم و باید بدانیم که در کجا تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم به مسیر خودمان برگردیم. من چند سال است که افتخاری را می‌شناسم و با این زمینه می‌توانیم همکاری خوبی هم با هم داشته باشیم.

سرمربی آلمانی استقلال افزود: همه تلاش‌مان را باید انجام دهیم تا تیم را به جایگاه اصلی برگردانیم که رتبه‌های بالای جدول است. بازی به بازی خواهیم جنگید و تیم را بالا می‌آوریم و هدف این است که با مسئولان باشگاه بتوانیم آینده این تیم را بسازیم. بازی به بازی تلاش می‌کنیم و الان هم تمرکزمان روی بازی بعدی است. باید در نظر بگیریم که دلایل اینکه تیم چرا نتیجه نمی‌گرفته چه بوده است. می‌تواند بدنسازی باشد یا مشکلات روحی‌ و روانی که باید بررسی شود. قصد نداریم که با یک دست زدن تیم را به اوج برگردانیم مهم این است که به تیم آرامش و با برطرف شدن مشکلات تیم را در مسیر درست قرار دهیم. آن هم کارهایی که در تمرینات قرار است انجام دهیم.

وی افزود: از همه عوامل باشگاه استقلال توقع است که از نظر نظم و انضباط، دیسیپلین و زندگی حرفه‌ای ایده‌آل باشد، برای من هیچ وقت سن و سال اهمیت ندارد و پیر و جوان بودن بازیکن مهم نیست، فقط مهم است که بازیکن خوب است یا بد و شخصیت آن بازیکن چطور است. همه باید دست به دست هم بدهیم و از کوچکترین تا بزرگترین عضو باشگاه باید اتحاد داشته باشیم و یکدل باشیم. تماشاگران هم باید همین گونه باشند و به ما کمک کنند. باز هم جا دارد از باشگاه تشکر کنم که این اعتماد را به من کردند تا بتوانیم در مسیر درست گام برداریم.

شفر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مربیان خارجی در گذشته در استقلال موفق نبوده‌اند و شما چه برنامه‌ای برای استقلال خواهید داشت تصریح کرد: وظیفه ما این است که باشگاه را به جایگاه اصلی برگردانیم و باید با حمایت همه موفق شویم به این جایگاه برسیم. هر کسی که پیراهن استقلال را برتن می‌کند باید افتخار کند. من در تمام سال‌های گذشته در کشورهای مختلفی حضور داشتم و طولانی‌ترین حضورم هم 12 سال بوده و آنقدر با انسان‌های مهربان برخورد کرده‌ام که به خودم می‌گویم چرا بیشتر در آنجا کار نکرده‌ام.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که ابتدا از تاخیر 50 دقیقه‌ای سرمربی استقلال انتقاد و در ادامه از مشخص شدن انتخاب کادرفنی و اهمیت دربی بزرگ پایتخت سوال کرد، اظهار داشت: اول از همه باید بگویم که من دیر نیامدم و شما زود آمدید. مثل اینکه اعلام شده بود ساعت 10:30 که حتما این ساعت به زمان آلمان بوده است. (باخنده) من شب گذشته وارد ایران شدم و خیلی انسان‌های مهربانی دیده‌ام. برای من دربی یک بازی معمولی است مثل بازی‌های دیگر که در آن 90 دقیقه بازی انجام می‌شود و بعد از اتمام آن شرایط معمولی و مانند زمان قبل از دربی می‌شود اما مهمترین مسئله این است که تیم بتواند به حدی برسد که به خوبی فوتبال بازی کند و از نظر ذهنی آرام باشد و عملکرد خوبی داشته باشد. این چیزی است که ما می‌خواهیم در تمرینات برای آن تلاش کنیم و به آن برسیم. در همه کشورهایی که کار کرده‌ام سعی کرده‌ام کادرفنی را از همان کشور به تیم اضافه کنم تا زمینه‌سازی شود و آن مربیان در ادامه بتوانند برای فوتبال کشورشان مفید باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها