به باور بسیاری از کارشناسان، تیم ملی والیبال بانوان ایران در نامناسب ترین زمان ممکن دست به جوانگرایی زد چرا که تیم حضور در رقابت های انتخابی جهان را در پیش رو داشت این در حالی است که عده ای دیگر معتقدند زمان مناسبی برای این برنامه انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۸۶
یک «بشکن»؛ فاصله ما با قدرت های برتر آسیا / جای با تجربه ها در تایلند خالی بود

به گزارش جام جم آنلاین ، به هر حال تیم ملی والیبال بانوان ایران در حالی راهی تایلند محل برگزاری رقابت های انتخابی جهان شد که که ترکیب تیم کاملا جوان شده و فقط چند بازیکن با تجربه کنار تیم حضور داشتند.

یکی از این با تجربه ها مهسا صابری کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران است. این دریافت کننده در هر چهار مسابقه ایران در تایلند برترین بازیکن میدان بود اما با این حال تیم ایران در همه دیدارها متحمل شکست شد و البته این شکست ها کاملا قابل پیش بینی بود.

مهسا صابری که بی­شک یکی از ستاره های والیبال ایران در سال های اخیر بوده از نتایجی که به دست آمده راضی نیست اما خوب هم این را می داند که بضاعت والیبال بانوان ایران در همین حد بود. او در حالی بازوبند کاپیتانی تیم ملی والیبال ایران را در این رقابت ها به بازو بست که بسیاری از هم تیمی های قدیمی اش از جمله گیوه، برهانی ، خواجه کلایی و ... در این تیم حضور نداشتند.

جای هم تیمی های قدیمی تان را در تایلند خیلی احساس کردید؟

بله ، واقعا جای آنها خالی بود. البته باید بگویم غیبت آنها در تیم ملی مقطعی است و به تیم ملی برمی گردند.

اگر به تیم ملی برمی گردند پس چه نیازی بود که اعلام شود در تیم ملی بانوان جوانگرایی شده است؟

جوانگرایی که به قوت خودش ادامه دارد اما نباید فراموش کرد که حضور چند بازیکن با تجربه در کنار تیم لازم و ضروری است.

انگار درتایلند شما شناخته شده ترین بازیکن تیم ایران بودید، از چاپ عکستان در روزنامه بانکوک پست گرفته تا تعریف کنفدراسیون والیبال آسیا از شما. البته شاید هم به این دلیل بود که در هر چهار مسابقه ایران برترین بازیکن ایران بودید؟

(می ­خندد) بله خوشبختانه عملکرد خوبی داشتم. هم من هم بقیه بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان نهایت سعی و تلاش خود را انجام دادند تا بهترین نتیجه به دست بیاید. این موضوع که من بیشتر از همه دیده شدم شاید به خاطر این است که کاپیتان تیم بودم و بالاخره کاپیتان بیشتر از هر بازیکن دیگری به چشم می آیند. من در هر چهار مسابقه تیم ملی نهایت سعی و تلاش خودم را کردم تا بهترین عملکرد خودم را نشان بدهم. ما در این رقابت ها به کره شمالی ، کره جنوبی و تایلند هر کدام سه بر صفر باختیم و فقط از ویتنام یک ست گرفتیم البته مقابل این تیم هم سه بر یک تن به شکست دادیم. با توجه به زحماتی که ما کشیدیم نتایج برای من ناراحت کننده بود.

گویا تایلند قدرتمندترین تیم حاضر در این رقابت ها بود.

بله همین طور است. درست است که کره جنوبی عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد اما بردن تیم تایلند از بردن هر تیم دیگری سخت تر است. ما باید از گروهمان بالا می رفتیم اما نشد. خیلی متاسفم.

به نظر شما چقدر طول می کشد تیم ایران به سطح قدرت های برتر والیبال بانوان آسیا مثل تایلند و کره جنوبی برسد؟

فاصله در حد یک بشکن است! این فاصله را خیلی کم می بینم. ما دو سال قبل این باور را نداشتیم که مقابل این تیم ­ها بایستیم و بجنگیم. اما الان با تمام وجود مقابل این تیم­ها به میدان می­ رویم و حتی به بردن هم فکر می ­کنیم. اختلاف هر روز کمتر می شود. اکنون بازیکنان ایرانی به خودباوری قابل توجهی رسیده ­اند.

این آخرین تورنمنت رسمی والیبال بانوان ایران در سال 2017 محسوب می­ شد؟

بله همین طور است. دیگر تا آخر سال در سطح آسیا مسابقه ­ای نداریم. البته جام باشگاه های آسیا و البه بازی­های آسیایی را در پیش رو داریم. تصمیم این است که برترین و شایسته ترین بازیکنان ایران عازم این رقابت­ها شوند.

از لیگ برتر والیبال بانوان چه خبر؟ هنوز برنامه ریزی انجام نشده است؟

خیر. هنوز باشگاه ها مشغول جذب بازیکن هستند این در حالی است که اصلا مشخص نیست برخی تیم­ها در این فصل حضور داشته باشند یا خیر. تا همه چیز جمع وجور شود دو ماهی طول می­کشد.

قصد دارید در تهران بازی کنید یا برای این فصل به یک شهر دیگر می­ روید؟

هنوز تصمیم نگرفته ­ام. باید شرایط خوب بررسی شود تا بهترین تصمیم را بگیرم.

نگاه­ها از سوی رسانه ­ها چقدر نسبت به لیگ برتر والیبال بانوان تغییر کرده است؟

خیلی زیاد، الان دو، سه سال است که همه چیز تغییر کرده. سال گذشته عکس بازیکنان بانوان دور تا دور مسابقات والیبال آقایان نصب شده بود. ما حتی فصل گذشته پخش رادیویی هم داشتیم. امیدوارم در آینده اوضاع حتی بهتر هم شود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها