گفت و گوی جام جم آنلاین با فرهاد نظری پس از وداع با تیم ملی والیبال ایران

کنار نمی رفتم کنارم می زدند

کاپیتان فرهاد نظری افشار می خواست مثل موریلو اندرس کاپیتان تیم ملی برزیل بازی کند. زحمات زیادی را هم متحمل شد، از بازی در زمین های کوچک و نامناسب اسلامشهر تا عضویت در تیم ملی.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۱۴
کنار نمی رفتم کنارم می زدند

به گزارش جام جم آنلاین ، او این راه را با تلاش و پایمردی طی کرد. هفت سال برای تیم ملی توپ زد و در نقش دریافت کننده قدرتی مهارت بسزایی در مهار توپ ها با پنجه و ساعد داشت و مورد توجه همه مربیان خارجی قرار گرفت. فرهاد حالا بعد از سال ها در صحنه های بین المللی از تیم ملی خداحافظی کرد.

وداع با تیم ملی چه حسی دارد؟

فکر نمی کردم دل کندن از تیم ملی تا این اندازه سخت باشد. وقتی که در آغوش تک تک بچه ها قرار گرفتم و اشک در چشمانشان حلقه زده بود غمی گنگ در سینه های من جای گرفت.

پشیمان نشده اید؟

خب جبر زمانه است. کنار نمی رفتم شاید مانند خیلی ها مرا کنار می گذاشتند. ما چند جوان خیلی خوب داریم که باید نوبت به آنها برسد. من هم باید به خانه و خانواده ام بپردازم.

اشاره به بازیکنان جوان کردید. منظورتان کدام بازیکن است؟

سلیم چپرلی، صابر جواهری، مرتضی شریفی و امیرحسین اسفندیار. شریفی هر چند قد بلندی ندارد اما پر از جوهر بازیگری است و بسیار با شعور بازی می کند.

خیلی ها معتقدند که موقع خداحافظی باید حداقل یک ست بازی می کردید، نظر شما چیست؟

بله من هم دلم می خواست بازی کنم اما مربی دنبال نتیجه است و همه بستگی به نظر کادر فنی تیم ملی والیبال ایران دارد.

شما با چندین مربی خارجی کار کرده اید، کدام یک بهتر بودند؟

گاییچ ، لوزانو، ولاکسو و ایگور هر کدام روی پشت بام ساختمان بلند والیبال ایران ایستادند و به کل والیبال ایران نگاه کردند. دیدگاه گائیچ با ولاسکو تفاوت داشت اما ایگور کولاکوویچ از نظر نوع شخصیت و احترامی که به طور متقابل با بازیکنان داشت متفاوت ترین مربی است.

بهترین بازیکنان جام قهرمانان کدام بازیکنان بودند؟

پست ها با هم فرق می کنند. اما سعید معروف و امیر غفور عالی بودند و باید کاپ می گرفتند. در بین بازیکنان خارجی هم اریک شوجی لیبروی آمریکا بی نظیر بود.

قصد مربی گری ندارید، پیشنهادی به شما نشده است؟

نه پیشنهاد نشده و من هم نمی پذیرم چون اول میخواهم با تیم پیکان در لیگ برتر حضور پیدا کنم و سپس دنبال شرکت در کلاس مربی گری بین المللی باشم. نهایت اینکه به مربی گری علاقه دارم.

چه پیامی برای دوستداران والیبال دارید؟

از مردم عزیزمان خواهش می کنم از تیم ملی حمایت کنند و با یک برد یا یک شکست نظرشان برنگردد چون بازتاب ها به گوش بازیکنان می رسد و اگر این بازتاب ها بد باشد در کوران رقابت ها بر روی روحیه بازیکنان اثر منفی می گذارد.

حرف پایانی شما چیست؟

تشکر از همه به ویژه آقای خوش خبر که در اردوی لهستان برایم یک جشن تولد روحیه دهنده گرفت. آرزوی من سرافرازی تیم ملی و خوشحالی جامعه والیبال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها