مصطفی مسجدی آرانی روزنامه نگار در اینستاگرامش درباره بازی پرسپولیس و الاهلی دلنوشته ای درباره وضعیت استقلال و پرسپولیس در این فصل و ایستادن بر سر انتخاب ها نوشت .
کد خبر: ۱۰۷۲۵۵۱
دلنوشته یک استقلالی دو آتیشه درباره پرسپولیس این روزها

به گزارش جام جم آنلاین، این روزنامه نگار اینستاگرامش را اینگونه به روز کرد.

یک | بازی که تمام شد، از خودم پرسیدم استقلالی بودن، در عصر پرسپولیس ِ بی‌نظیر چه معنایی دارد. وقتی آن‌ها دارند به قهرمانی آسیا فکر می‌کنند و تو حالا در هفته پنجم لیگ برتر کشورت، در میان شانزده تیم، پانزدهم هستی.

.
دو | پیش نیاز عقلی رقابت، مقایسه است. اگر استقلال رقیب پرسپولیس است پس باید رتبه آن‌ها در لیگ، تعداد قهرمانی، برد در دربی، حضور در آسیا، بازیکن‌ها، اسطوره‌ها، سبک بازی و البته ارزش عددهایی مثل شش و چهار را با هم مقایسه کنی.
.
سه | محصول مقایسه در ذهن همه ما یک نمره کلی است. نمره‌ای که در نهایت شاگرد ممتاز، خوب و ضعیف را مشخص می‌کند. حالا سوال این است که اگر نمره تیممان یا اصلا نمره یارمان کمتر شد باید چه کنبم؟ اگر فهمیدیم که واقعا پرسپولیس از استقلال سرتر است، باید چه خاکی بر سر بریزیم؟
.
چهار | همه ما، یک روز در زندگی انتخاب‌هایی می‌کنیم. انتخاب رشته، شغل، همسر، یار یا تیم و هزاران چیز دیگر. حالا اگر یک روز فهمیدیم که گزینه‌های دیگری که داشتیم بهتر بوده باید چه کنیم؟ اگر فهمیدیم می‌توانستیم رشته بهتری بخوانیم، شغل بهتری داشته باشیم، یار بهتری، تیم بهتری، اینجا باید چه کنیم؟
.
پنج | جست‌وجو برای بهترها، در واقع جست‌وجو برای بهترین است و در عالم نسبی، بهترین معنایی ندارد. پس نتیجه مسیر نامتنهایی است از تغییر انتخاب‌ها. از رنگ عوض کردن‌ها، از تغییرهای مکرر، از این شاخه به آن شاخه پریدن. آخر این مسیر البته مقصد نیست، نرسیدن است. بهشت نیست، جهنم است. بهتر نیست، بدترین است.
.
شش | پس باید چه کرد؟ آدم باید پای انتخاب‌هایش بایستد. بداند که هر انتخابی در مقایسه با یک چیز دیگر ممکن است شکست بخورد ولی باید تلک الایام نداولها بین الناس خواند و روزی را هم دید که نمره انتخاب تو از دیگران بیشتر شود. حتا اگر آن روز نیاید، حتا اگر هیچ وقت استقلال از پرسپولیس بهتر نشود، حتا اگر یارت هیچ وقت شاگرد اول نباشد، باز هم می‌شود به حرمت روزی که انتخابش کردی، روزی که گفتی دوستش داری، به حرمت فریادهای پای تلویزیون، به حرمت استادیوم رفتن‌ها توی سرما و گرما، باید ایستاد و هم‌چنان از دوست داشتنش گفت.
.
هفت| استقلالی بودن، در عصر پرسپولیس ِ بی‌نظیر یعنی دوستش داشته باشی حتا اگر رقیبش به فکر قهرمانی آسیا باشد و او پانزدهم جدول شانرده تیمی. یعنی پای انتخابت بمانی حتا اگر مربی ات علی منصورِ شومن باشد و مربی آن‌ها جنتلمنی به نام برانکو. استقلالی بودن، این روزها، یعنی اگر خیلی بد بودم، باز هم دوست داشتنم را بلدی؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها