«زمانی که با توفان مواجه شدید بارهای اضافی کشتی را بیرون بریزید.» این جمله برای کسانی که اخبار ورزش بانوان را دنبال می کنند خیلی آشناست.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۷۹
قربانی جدید ورزش بانوان

جام جم آنلاین - این جمله را مدیرعامل وقت ملوان بندرانزلی به زبان آورد. او این جمله را در پاسخ به این پرسش که چرا تیم فوتبال بانوان ملوان را منحل کردید به زبان آورد. این اظهار نظر بسیار انتقاد برانگیز بود، حالا همه می گفتند که بانوان چرا به بار اضافی تشبیه شده اند؟

بیش از یک سال از انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی می گذرد و حالا دوباره خبر انحلال یک تیم فوتبال بانوان دیگر به گوش می رسد. خبر خیلی تلخ است؛ اینبار قهرمان فصل گذشته لیگ برتر یعنی آینده سازان اصفهان که ستاره هایی مثل الهام فرهمند و فروغ موری را در ترکیب خود داشت منحل شده است، همان تیمی که با سلفی بازیکنانش آن را به یاد می آوریم، سلفی جالب توجهی که پس از یکی از گل های این تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان ثبت شد.

هزینه تیم داری باشگاه آینده سازان برای فصل آینده 600 میلیون تومان اعلام شده بود تا مسئولان این باشگاه تصمیم به انحلال این تیم خوب و استعدادپرور بگیرند. این در حالی است که 600 میلیون رقم قرارداد یک بازیکن درجه دو در فوتبال مردان است. سوال ها زیاد است. از جمله اینکه در فوتبال نصف جهان که تیم های بزرگی مثل سپاهان و ذوب آهن حضور دارند حتی یک سرمایه گذار هم پیدا نمی شود که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را از خطر انحلال نجات بدهد؟ این دختران فوتبالیست تیم آینده سازان هم مثل دختران باشگاه ملوان «بار اضافی» بوده اند؟ اصلا این بار اضافی بر روی شانه چه کسی سنگینی می کرد؟

اینجاست که «بی برنامگی» ، « سوء مدیریت»، «فقدان مدیریت بحران » و مسائلی از این دست که جز اصول اولیه ورزش حرفه ای هستند بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان می دهد. در ورزش حرفه ای دنیا حتی در لیگ های سطح پایین امکان ندارد تیمی که قهرمان شده است منحل شود. در بدترین حالت اسپانسر تیم تغییر می کند اما اینجا به محض بروز مشکلات مالی نخستین راه حلی به ذهن مدیران می رسد «انحلال» است.

سرنوشت تلخ تیم های بانوان از والیبال و بسکتبال و فوتبال به تیم های دیگر هم می رسد. یکی پس از دیگری به دلیل «بار اضافه» بودند منحل می شوند. کسی هم به فکر آنها نیست.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها