حسن یزدانی و 3 آزادکار دیگر فردا در رقابت‌های جهانی روی تشک می‌روند

لحظه‌شماری برای طلای ناب

دو سالی است هرجا حرف از کشتی می‌شود همه از این ستاره پرقدرت یاد می‌کنند، دیگر حسابش را بکنید وقتی پای مسابقات جهانی به میان می‌آید چگونه دوستداران کشتی به انتظار طلای حسن یزدانی لحظه‌شماری می‌کنند!
کد خبر: ۱۰۶۵۸۱۲
لحظه‌شماری برای طلای ناب

شاید نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی، کار آزادکاران را کمی سخت کرده باشد، چرا که محمد طلایی در حالی تیمش را در پاریس روی تشک می‌فرستد که بی گمان اگر حسن رحیمی دارنده پنج مدال جهان و المپیک، رضا یزدانی دارنده دو طلای جهان و سیداحمد محمدی دارنده دو نقره و برنز جهان آسیب‌دیده نبودند در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشتند و از بخت‌های مدال‌آوری محسوب می‌شدند. با این حال تیم محمد طلایی ستاره‌ای دارد که همه دنیای کشتی آرزوی داشتنش را دارد.

یزدانی جوان که پس از چهره شدن در رقابت‌های جهانی جوانان، سال بعد در70 کیلو برنز جهان را گرفت و یک سال بعد در ریو 2016 طلای 75 کیلوی المپیک را تصاحب کرد، بازهم به یک وزن بالاتر آمده است. او این بار در 86 کیلو حریف می‌طلبد. اگر اتفاقات ناخواسته کشتی را کنار بگذاریم از هم‌اکنون می‌توان طلای رقابت‌های جهانی را برای او کنار گذاشت. مصداق جمله معروف «این رو همه می‌دونن» فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم خانی همین حسن یزدانی می‌تواند باشد؛ او طلا می‌گیره همه می‌دونن ! همه!

کسب امتیاز؛ ماموریت اطری

در 57 کیلو رضا اطری در حالی در غیاب حسن رحیمی روی تشک می‌رود که نخستین تجربه خود را در رقابت‌های جهانی پشت سر می‌گذارد. او که برنز آسیا را در کارنامه دارد در فرانسه رقیبانی چون دوبوف بلغارستانی دارنده دو نقره و برنز جهان،اردنبات مغولستانی دارنده مدال برنز جهان، لومتادزه گرجستانی دارنده نقره جهان و اوگایف روس دارنده مدال برنز اروپا را در پیش دارد.

با وجود این، شاید انتظار از اطری در این دوره از رقابت‌ها بیش از آن‌که کسب مدال باشد، کسب امتیاز تیمی است؛ به عبارتی او در دو، سه کشتی، برنده تشک را ترک کند تا در ارتقای رتبه تیمی نقش داشته باشد.

کار سخت احسان‌پور

در 61 کیلو بهنام احسان‌پور، دیگر کشتی‌گیر جوانی که در سه چهار سال اخیر، فدراسیون کشتی روی او سرمایه‌گذاری کرده و در رقابت‌های مختلف او را به میدان فرستاده است، می‌تواند شانس کسب مدال باشد. او که مدال طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد و در انتخابی تیم‌ملی همه حریفانش را شکست داد برای کسب مدال، حریفان سرسختی چون خینچیگاشویلی گرجستانی، قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده یک طلا و یک نقره جهان، حاجی علیف آذربایجانی دارنده برنز المپیک و دو طلای جهان، لوگان استیبر آمریکایی قهرمان جهان، نیازبیکوف قزاقستانی دارنده برنز جهان، بونه رودریگز کوبایی دارنده برنز جهان، مراد رشیداف روس قهرمان اروپا و چنگیز اردوغان ترکیه‌ای، قهرمان اروپا را پیش‌رو دارد.

جای پای عموهای نامدار

هر چقدر عموم، مردم کرمانشاه را به دیار پهلوانان می‌شناسند، دوستداران حرفه‌ای کشتی، این شهر را به نام برادران محبی (حسن و حسین) می‌شناسند. برادرانی که در رقابت‌های جهانی کشتی عنوان‌دار هستند و در دهه 60 حرف اول کشتی ایران و قاره کهن را می‌زدند. حالا برادر زاده این دو قهرمان، یعنی یدالله محبی کشتی گیر جوانی که در انتخابی تیم ملی بر تمام حریفانش غلبه کرد در نخستین تجربه جهانی خود سودای بزرگی در سر دارد. او که جانشین کمیل قاسمی، ستاره سال‌های اخیر سنگین وزن کشتی ایران شده است برای کسب مدال رقیبانی مثل طاها آک‌گول، قهرمان المپیک از ترکیه و گنو پتریاشویلی، نفر سوم المپیک از گرجستان و آلن زاسایف از اوکراین را در پیش‌رو دارد.

برنامه رقابت آزادکاران ایران

جمعه ـ 3 شهریور

57 کیلو: رضا اطری، 61 کیلو: بهنام احسان‌پور، 86 کیلو: حسن یزدانی،
125 کیلو: یدالله محبی

شنبه ـ 4 شهریور

65 کیلو: میثم نصیری، 70 کیلو: مصطفی حسین‌خانی، 74 کیلو: پیمان یاراحمدی
97 کیلو: امیر محمدی

امید توفیقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها