نابغه کشتی، پرده از یک بازگشت برداشت

سوریان: برای پایان قشنگ در کشتی، برمی‌گردم

پنج سال پیش در چنین روزهایی حمید سوریان، نخستین کشتی‌گیر ایران در رقابت‌های المپیک لندن روی تشک رفت و موفق شد طلا بگیرد. بعد از آن نابغه کشتی بهترین لقبی بود که می‌توانستند به دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک بدهند. کشتی‌گیری که وقتی در هر تورنمنتی شرکت می‌کرد، امید به طلا در کشتی هایش پیدا بود. این روند تا المپیک ریو ادامه داشت. وقتی او از حریف ژاپنی پیش بود، اما چند ثانیه بعد...
کد خبر: ۱۰۶۰۳۱۶
سوریان: برای پایان قشنگ در کشتی، برمی‌گردم

به گزارش جام جم آنلاین، با گذشت یک‌سال از حذف تلخ سوریان در المپیک 2016 و با وجود چند بار دعوت او توسط کادر فنی جدید تیم ملی هنوز سوریان تصمیمش برای خداحافظی را اعلام نکرده و از طرفی علاقه‌ای به بازگشت هم نشان نداده است.

سوریان در گفت‌وگویی با سایت ورزش سه می‌گوید: به کشتی فکر نمی‌کنم. آن‌قدر در 15 سال اخیر درگیر کشتی شدم و زندگی‌ام را در این راه گذاشته بودم که در یک سال اخیر دائم در حال رفع و رجوع کارهایم هستم و هنوز هم درگیری هایم زیاد است. باور کنید خیلی اخبار کشتی را دنبال نمی‌کنم و کارهای عقب مانده ام را انجام می‌دهم.

سوریان درباره جایگزین خودش در تیم ملی می‌گوید: در وزن 59 کیلوگرم مردانی جوان شایسته‌ای است و امیدوارم بتواند به یکی از سکوهای جهانی برسد. قطعا لیاقتش را دارد که به این جایگاه رسیده است و امیدوارم در رقابت‌های فرانسه موفق شود.

نابغه کشتی درباره تصمیم به خداحافظی اش از کشتی می‌گوید: برای من خیلی اهمیت داشت که تصویر پایانی از کشتی من در ذهن مردم یک اتفاق خوب باشد، اما دقیقا روزی که در المپیک 2016 کشتی را واگذار کردم،‌ گفتم حیف شد بد تمام شد. تمام هدف من از حضور در المپیک ریو همین بود که پایان قشنگی برای من باشد، اما این‌طور نشد‌. شاید حق من بود که با تحمل این همه سختی‌های ورزش کشتی، پایان قشنگی داشته باشم.

سوریان می‌گوید شاید دوباره برای یک پایان قشنگ برگردد. او ادامه می‌دهد: عمر قهرمانی و داشتن نیروی جوانی در کشتی خیلی کوتاه است. با این حال شاید برای یک پایان خوش و قشنگ در ورزشی که عمرم را برایش گذاشتم، دوباره برگردم و کشتی ام را قشنگ تمام کنم. به فضای کشتی اشراف دارم، اما تن دادن به سختی‌های کشتی واقعا تصمیم سختی است. باید ببینم می‌توانم یا نه‌. بزودی تصمیم خودم را رسانه‌ای می‌کنم.

جالب است بدانید روز تولد محمد بنا با طلایی که سوریان در المپیک 2012 گرفت، یکی است. او می‌گوید: در سالروز مدال المپیکی خودم به محمد بنا زنگ زدم و تولدش را تبریک گفتم.

سوریان درباره قهرمانی تیم جوانان که در فنلاند حاصل شد، می‌گوید: کشتی فرنگی جوانان جهان را خیلی جدی دنبال نکردم، اما اخبارش را شنیدم. خیلی خوشحال شدم چنین افتخاری کسب شده است و معتقدم همین کشتی‌گیران آینده را می‌سازند. البته بدنه تیم بزرگسالان با تغییراتی روبه رو شده است و باید همه کمک کنیم که این تیم تا المپیک 2020 به اوج آمادگی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها