پیشکسوت فوتبال ایران نسبت به انتقادهایی که مردم نسبت به حرف هایش دارند، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۷۸
مایلی‌کهن: با موگرینی نه، با مردم سلفی بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مایلی کهن این روزها اگرچه از بطن فوتبال دور شده اما همچنان با صحبت هایش به انتقاد کردن ادامه می دهد. او در تازه ترین مصاحبه اش با روزنامه شهروند حرف های جالبی را بر زبان آورده که قسمت هایی از آن را در ادامه می خوانید:


فکر می کنند از بیان حقایق ترس دارم
حرف می‌زنیم و ما را تهدید به شکایت می‌کنند. مدیران فوتبال ایران فکر می‌‌کنند بنده از بیان‌کردن حقایق ترس دارم. مردم عزیز ما قضاوت کنند. خداوکیلی اگر این چرخ گردون صد‌هزار بار دیگر می‌چرخید، باز هم آقای استقلال (مایلی‌کهن از چندی قبل تاج رئیس فدراسیون فوتبال را به نام آقای استقلال مورد خطاب قرار می‌دهد) و ساکت می‌توانستند به جایگاه ریاست و دبیرکلی فوتبال ایران برسند و این همه مدعی باشند؟


مشکل این است که فوتبالی نیستند
آقایانی که با رانت و رابطه و مسائل خاص خودشان را به این‌جا رسانده‌‌اند و درباره عملکرد خود حتی نمی‌خواهند پاسخگو باشند! من در مصاحبه‌های قبلی که در رسانه‌ها منتشر شد هم، درباره گذشته آقایان صحبت کردم و خواستم پاسخگو باشند که قبلا چه داشتند و حالا که وارد فوتبال شدند، چقدر دارند و اصلا آورده آنها برای فوتبال این مملکت چه بوده است؟ مشکل ما این است که آنها اصلا فوتبالی نیستند که به این شکل بر فوتبال ایران مدیریت می‌‌کنند. بدبختی فوتبال ایران این است که هیچ‌کس سر جای خودش نیست که اگر این‌طور بود، آقای استقلال(تاج) الان رئیس فدراسیون فوتبال نبود!


فکر کردید نمی توانستم برای کی روش به به و چه چه کنم؟
من آن‌قدر فریاد زده‌ام دیگر صدایم درنمی‌آید. به نظر شما و همه آنهایی که به بنده فحش می‌دهند، محمد مایلی‌‌کهن نمی‌توانست مثل خیلی‌های دیگر سکوت کند؟ نمی‌توانستم برای کی‌روش و همکارانش به‌به و چه‌چه کنم؟ نمی‌توانستم از آقای استقلال و ساکت و دوستان اصفهانی آنها که یکی‌یکی پست‌های مهم مدیریتی فوتبال ایران را در اختیار دارند، تعریف کنم؟ من دلم برای این فوتبال و کشور می‌سوزد. من غصه می‌خورم از این‌که می‌توانیم خیلی‌جلوتر از اینها باشیم، اما به خاطر این شرایط مدام درجا می‌زنیم.


از فحاشی مردم ناراحت می شوم
من بی‌رگ نیستم که از فحش‌هایی که به من می‌دهند، ناراحت نشوم. قطعا دلم می‌شکند، اما من از قبل از انقلاب یک بچه کلفت بودم که زندگی سختی را پشت سر گذاشتم و نه‌تنها به گذشته سخت خودم افتخار می‌کنم بلکه از قبل از انقلاب هم برای خودم خانه داشتم. بهترین خودرو را هم سوار می‌شوم، اما داشته‌های من مشخص است. آیا محمد مایلی‌کهن نقد کورکورانه می‌کند؟ بیایند این‌گونه بحث‌ها را تحلیل کنند.


انتقاداتم غیرمنصفانه نیست
این‌که من می‌‌گویم قرارداد کی‌روش را شفاف به مردم نشان بدهید که آیا طبق قرارداد باید از دستیاران ایرانی استفاده کند، حرف اشتباهی است؟ این‌که من می‌گویم کی‌روش طبق همان قرارداد باید مشخص کند چند هفته در طول‌ سال مرخصی دارد و چرا الان در ایران نیست، حرف اشتباهی است؟ این‌که می‌گویم کی‌روش علاوه بر سرمربیگری، مدیریت تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال را هم برعهده دارد و قرارداد او باید افزایش بیابد، غیرمنصفانه است؟ به‌ هرحال ما دیدیم که او دستیاران و پزشک و مدیرمالی تیم‌ملی را برکنار کرد. دیدیم که رئیس سازمان اقتصادی و دبیرکل فدراسیون را هم برکنار کرد. این‌که من می‌گویم در جام ملت‌های آسیا به عراق جنگ‌زده باختیم و حذف شدیم، غیرمنصفانه است؟


بیایند و جواب بدهند
این‌که تأکید دارم کی‌روش هفت‌سال است سرمربی تیم ملی است، اما در ایران حضور مستمر ندارد، غیرمنصفانه است؟ این‌که من می‌گویم شعار می‌دهند و ذهن مردم را با بازی بسیار درخشان مقابل آرژانتین و نیجریه شست‌وشو می‌دهند، غیرمنصفانه است؟ بله ما جلوی آرژانتین با سیستم دفاعی، فوتبال خوبی انجام دادیم و این بازی را سال‌هاست که دارند در بوق و کرنا می‌کنند، اما آقای کی‌روش و کی‌روشی‌پور‌ها چرا نمی‌آیند بگویند مهمترین بازی برای تیم‌ملی در جام‌جهانی بازی با بوسنی حذف شده بود که ما باخت بدی به آ‌نها داشتیم. آنها بیایند از این بازی هم حرف بزنند. ما اگر بوسنی را می‌بردیم، به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود می‌کردیم! این‌که من می‌‌گویم کی‌روش به وزیر و رئیس فدراسیون و مربیان لیگ و فوتبال ایران توهین می‌کند، اشتباه است؟ اگر اشتباه است و این اتفاقات رخ نداده، بیایند بگویند.


دست کی روش درد نکند اما وظیفه اش را انجام داده

دست او درد نکند، اما وظیفه‌اش را انجام داده است. ما او را تبدیل به یکی از گران‌ترین مربیان دنیا کرده‌ایم. ما نباید خودمان را مقابل کی‌روش کوچک کنیم. قرارداد یک‌میلیون و٤٠٠‌هزار یورویی برای هر‌ سال با پاداش و پول دندانپزشکی، خشکشویی لباس، ‌تلفن، خودرو، ‌خانه فول امکانات، بلیت هواپیمای رفت و برگشت فرست‌کلاس به کشور‌های مختلف و پاداش‌های چند برابری نقدی نسبت به بازیکنان و مربیان، سهم داشتن از پاداش‌های ١٢‌میلیون دلاری فیفا برای حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی و حضور بیشتر روزهای ‌سال در خارج از ایران امتیاز‌هایی است که فوتبال ایران به کی‌روش داده است. زمانی که من مربی تیم‌ملی بودم، بازیکنان در خوابگاه نصرت بودند. الان اما با تمام مشکلاتی که هست، بهترین امکانات در اختیار او قرار دارد.


همین که می گویند دیوانه‌ای، شانس آوردم!
درباره کی‌روش به راحتی افکار عمومی را می‌سازند. همین آقای کی‌روشی‌پور با قدرت این کار را انجام می‌دهد. هر کسی نقد کند، تصویری بد از او می‌سازند و دستاورد‌های سرمربی تیم‌ملی را بیشتر از آن چیزی که هست، به مردم القا می‌کنند. تا وقتی طرفداران پرتعداد کی‌روش هستند، باید هم وقتی محمد مایلی‌کهن نقدی انجام می‌دهد، بدترین فحش‌ها را بخورد! تازه همین که به من در این فضا می‌‌گویند دیوانه(!) شانس آورده‌ام. وگرنه آقایان دوست دارند بدتر از اینها درباره من گفته شود، اما باز هم می‌‌گویم که من دلم برای کشورم می‌سوزد و ناراحت می‌شوم که مردم بازیچه این تصویرسازی‌های دروغ قرار می‌گیرند.


انتقاد از مسئولان انزلی
بله اما این‌جا هم مدام غصه می‌‌خوریم. دیگر مانده‌ام بعضی از حرف‌ها را با چه زبانی بگویم آقایان متوجه بشوند! واقعا جای تأسف دارد که سپیدرود نماینده گیلان در لیگ برتر باید در ورزشگاه عضدی رشت بازی برگزار کند که چمن مصنوعی دارد. در شهری که اگر شما میله در زمین بکارید، بعد از یک هفته سبز می‌شود، مگر می‌شود بعد از ٥٠، ٤٠‌سال هنوز این شهر استادیوم مناسب نداشته باشد؟ همین ورزشگاه شهید والا مقام عضدی هم قبل از انقلاب ساخته شده است و آقایان یک آجر روی آجر در تمام این سال‌ها نگذاشته‌اند! ورزشگاه سردار جنگل را هم ساخته‌اند اما می‌بینیم که آن‌قدر از آن استفاده نشد و به شرایطش رسیدگی نکردند، تخریب شده است! این مشکلات در تمام استان‌های ما وجود دارد. پس این آقایانی که مسئول می‌شوند، برای چه می‌آیند پشت صندلی می‌نشینند؟ ولی چندین دهه است که فکری به حال این جاده کمربندی انزلی نمی‌شود. همین بندر انزلی از اولین بنادر کشور بوده است اما آمده‌اند منطقه آزاد اقتصادی انزلی را راه‌اندازی کرده‌اند و کسبه انزلی را بیچاره کرده‌اند. وضع اقتصادی این مردم واقعا الان با راه‌اندازی این منطقه آزاد جای تأسف دارد! شما به من بگویید برای ساخت و بهینه‌سازی یک جاده کمربندی در انزلی چقدر زمان لازم است؟ ٢٠‌سال کافی است؟ به من بگویید کافی است! اما در این همه ‌سال یک جاده درست و حسابی برای مردم نساخته‌اند.


کار نماینده مجلس سلفی گرفتن نیست
مدیران می‌آیند برای نمایش‌دادن نه کارکردن برای مردم! در همان قضیه مسجد یک روستا که ما را به دادسرا و دادستانی و... هم بردند. اخیرا نماینده مجلس مردم انزلی زحمت کشیده‌اند و رفته‌اند در مسجد این روستا از پروسه ساخت مسجد بازدید کرده‌اند و با ستون‌هایی که بعد از این همه جنجال و درگیری بالا رفته است، عکس یادگاری گرفته‌اند! نماینده مجلس ما تازه یادش افتاده که برود عکس یادگاری بگیرد، اما در مجاورت همین مسجد که تا به این‌جا هم با هزینه‌های یک خیر ساخت‌وساز آن پیش رفته است، قبرستانی وجود دارد که عزیزان مردم روستا و انزلی آن‌جا دفن شده‌اند. شهدای والامقام ما آن‌جا دفن شده‌اند، اما شما بروید ببینید چقدر زباله در این قبرستان وجود دارد!‌ این نماینده مجلس با هیأت همراه خود وقتی آمد، آیا این آشغال و وضع اسفناک محیط پیرامون مسجد را ندید؟ نمی‌توانست دستور بدهد که یک پولی به چند کارگر بدهند و بیایند آن‌جا را نظافت کنند؟ اما آقایان آمدند عکس یادگاری گرفتند تا نشان بدهند حضور داشتند! من هراسی از مطرح‌کردن واقعیت ندارم. احترام نماینده مجلس واجب، اما آنها نماینده مردم نمی‌شوند که بیایند عکس یادگاری بگیرند و نمایش بدهند! اخیرا هم که شاهد آبروریزی برای گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی بودیم! به جای این بیایید با مردم سلفی بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها