قهرمانی تاریخی در فنلاندتیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در رقابت‌های جوانان جهان در فنلاند با درخششی مثال زدنی همه قدرت‌های جهان کشتی از جمله روس های نامدار را پشت سر گذاشت و برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهانی ایستاد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۵۳
درخشش جوانان فرنگی‌کار ایران در رقابت‌های جهانی

در حالی که دغدغه سال‌های اخیر کشتی فرنگی ایران لزوم پشتوانه‌سازی است، تیم ملی جوانان ایران در دو روز گذشته عملکرد خوبی به نمایش گذاشت و فینالیست شدن چهار کشتی‌گیر گویای این واقعیت است که بزودی می‌توان شاهد حضور ستاره‌های جوان در تیم ملی بزرگسالان بود.

علاوه بر این جوانان فرنگی‌کار ایران نشان داده اند که کشتی فرنگی ایران در صورت سرمایه گذاری روی رده های سنی پایه دیگر نیازی نیست به روش‌های گلخانه‌ای روی آورده و با قهرمانی های مقطعی همزمان گرفتار کشتی گیر سالاری شود.

جوانانی که در فنلاند درخشیدند پیش از این در رده سنی نوجوانان نیز توانمندی خود را نشان داده بودند و در نهایت دیروز در روز پایانی این رقابت‌ها در 66 کیلو امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول در ادامه حریفانی از فنلاند، قرقیزستان و روسیه را شکست داد و فینالیست شد. در 84 کیلو هم آرمان علیزاده عبدولی با گذشتن از سد کشتی‌گیرانی از استونی، فنلاند، بلغارستان و بلاروس فینالیست شد.

در 120 کیلو امین میرزازاده کشتی‌گیرانی از تاجیکستان و استونی را شکست داد و با قبول باخت برابر کشتی‌گیر گرجستانی به دیدار رده‌بندی راه یافت.

همچنین در 55 کیلو محمد جواد رضایی با وجود شکست دادن کشتی‌گیرانی از اوکراین و قزاقستان مغلوب حریف ارمنستانی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این در حالی بود که در روز نخست این رقابت‌ها پویا دادمرز در 50 کیلو با شکست دادن حریفانی از چین، جمهوری آذربایجان، ازبکستان و آمریکا طلا گرفت.

کرامت عبدولی در 55 کیلو کشتی‌گیرانی از آلمان، مصر، چین هند و اوکراین را مغلوب کرد و طلایی شد.

محمد شربی نیازی در 74 کیلو و امیر محمد نوروزی در 96 کیلو از دستیابی به مدال بازماندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها