فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای مواضع خود را درخصوص کشتی کلاسیک بانوان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۳۲
بیانیه فدراسیون کشتی درباره کشتی کلاسیک بانوان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«"کشتی" ورزش ملی مردم ایران زمین است."کشتی" بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم عزیز ایران است. ارزش های مذهبی و ملی ملت ایران، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ این ورزش کهن و باستانی است. "فدراسیون کشتی ایران"، در دو سال گذشته، تلاش‌های فراوانی نمود، تا بتواند در پاسخ به تقاضای بانوان علاقه‌مند به کشتی ایران، شیوه‌ای جدیدی از کشتی را به عنوان یک شیوه جداگانه و مستقل، از سایر شیوه‌های کشتی‌گیری، در چارچوب اعتقادات، ارزش‌ها، و فرهنگ اسلامی و ملی مردم ایران، تعریف کرده و در نهایت به تصویب "اتحادیه جهانی کشتی"برساند.
به لطف خدا این امر محقق شد.
این شیوه از کشتی، ضمن اینکه با پوشش لازم تعریف شده، کلیه ملاحظات ممکن، برای حفظ سلامت بانوان علاقه‌مند به این شیوه از کشتی را نیز، از طریق استفاده از پوشش کامل لباس کشتی، کلاه پوشش مو و گوش بند در نظر گرفته است.
نکته حائز اهمیت در "کشتی کلاسیک بانوان" این است که به‌خاطر حفظ ارزش های مذهبی و ملی کشورمان، در واقع برای اولین بار، در میان تمامی رشته های ورزشی، یک شیوه مستقل و جهانی در ورزش، با پوشش مورد قبول جامعه مسلمان، و اوزان و ضوابط داوری مستقل، با پیشنهاد از سوی ایران تعریف شده و به تصویب مرجع جهانی آن رسیده است.
در واقع بر این اساس تمامی بانوان مسلمان و غیرمسلمان در شیوه ای از کشتی، که مطابق ارزش های مذهبی و ملی مردم مسلمان ایران و سایر کشور های اسلامی است، رقابت خواهند کرد .
اصل برتر برای فدراسیون "کشتی جمهوری اسلامی ایران"، در تعریف این شیوه از کشتی برای بانوان علاقمند به فعالیت در این رشته ورزشی، حفظ اعتقادات و فرهنگ اسلامی و ملی مردم عزیز کشورمان بوده و خواهد بود. و این اصل در تمامی برنامه های توسعه ای این رشته ، به‌عنوان خط قرمز کشتی کلاسیک بانوان قلمداد خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها