واکاوی اخراج غلامی از تیم ملی والیبال ایران

کسی که کنایه زد و کسی که اخراج شد / فرهاد و عادل چگونه قربانی شدند؟

باورش سخت است که فدراسیونی ها در رابطه با نام عادل غلامی سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران که همیشه بازیکنی با تعصب و بی حاشیه بوده واژه «اخراج» را به کار ببرند.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۰۸
کسی که کنایه زد و کسی که اخراج شد / فرهاد و عادل چگونه قربانی شدند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، عادل بغض کرده و با اندوهی که توام با عصبانیت است اردوی تیم ملی والیبال ایران را ترک می کند. او را نه درگیری با محمد موسوی که حمایت یک طرفه ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران از موسوی عصبانی کرده است.

«عادل غلامی از تیم ملی والیبال ایران کنار گذاشته شد.» امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی اولین فردی بود که این خبر را اعلام کرد، حتی قبل از اینکه کادر فنی تیم ایران در این رابطه بیانیه بدهد.

پس از ماجرای محرومیت سنگین سه دختر والیبال جوانان اینبار نوبت به عادل غلامی بود که با اخراج از تیم ملی والیبال بار دیگر جنجالی بزرگ در والیبال ایران رقم بزند.

ماجرا از یک درگیری با محمد موسوی مدافع تیم ملی آغاز شد، اتفاقی که در نهایت ترک اردوی تیم ملی را از سوی غلامی به همراه داشت. این سرعتی زن تیم ملی والیبال حتی به درخواست سرپرست تیم ملی نیز پاسخ منفی داد و حاضر نشد به تمرینات برگردد تا به سرعت جلسه فوق العاده ای درباره وی تشکیل شود و رای به کنار گذاشتن وی از ترکیب تیم ملی بدهند.

اینکه با بی انضباطی در تیم ملی والیبال ایران حالا برخورد قاطعی می شود خیلی خوب است اما در این میان بی عدالتی هایی نیز به چشم می خورد.

در ماجرای محرومیت سه دختر ملی پوش هم اشاره کردیم اگر بی انضباطی بد است باید برای همه بد باشد. چرا همان زمان که ستاره های ما بر سر کواچ (سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران) فریاد می زدند جلسه فوق العاده تشکیل نشد و کسی را از تیم ملی کنار نگذاشتند؟ عادل غلامی ستاره تیم ملی است و برخوردی که او شد کاملا درست بود اما برخورد بازدارنده با دیگر ستاره ها هم باشد. نه اینکه سعید معروف و محمد موسوی مصونیت داشته باشند.

محض اطلاع فدراسیون والیبال و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران باید اتفاقاتی را بازگو کنیم که در زمان بروز این اتفاقات هیچکس از جمله همین خوش خبر(سرپرست تیم ملی) به فکر تشکیل جلسه فوری و محروم کردن و یا کنار گذاشتن یک بازیکن نیفتاد.

باز هم برای چندمین بار باید به غیبت سه ستاره والیبال ایران در رژه کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 اشاره کنیم، غیبتی که در دفاع از خوش خبر بود. آن زمان خوش خبر اجازه حضور در رژه را نیافت تا سه ستاره تیم ملی در اعتراض به این اتفاق و در حمایت از او حاضر نشوند در رژه کاروان ایران حضور داشته باشند. چه کسی آن زمان در فدراسیون والیبال به فکر تهیه بیانیه و برخورد قاطع با بازیکنان افتاد؟ هیچکس! جریمه و مجازات برای بازیکنانی مثل عادل غلامی است. البته او در ماجرای درگیری با محمد موسوی مقصر بوده و اینکه به درخواست سرمربی و سرپرست تیم ملی هم حاضر به بازگشت به تیم ملی والیبال نمی شود کاملا مستحق جریمه و مجازات است اما ...

درگیری بر سر چه بود؟

با محمد موسوی و روحیات او آشنا هستیم. او یکی از برترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران است و اصلا یکی از برترین های تاریخ والیبال آسیا. این مدافع روی تور تیم ملی والیبال ایران افتخارات متعددی مثل عنوان برترین مدافع والیبال جهان را در کارنامه خود دارد، سال هاست برای تیم ملی بازی می کند و با تعصب به میدان می رود. اما او در کنار تمام ویژگی های مثبتی که دارد گاهی اوقات رفتارهایی آزاردهنده از خود نشان می دهد.

محمد موسوی در جریان تمرینات تیم ملی والیبال ایران معمولا با کنایه هایی که گاهی اوقات توهین آمیز هم می شود با دیگر بازیکنان صحبت می کند. این نحوه صحبت کردن اگر ادامه دار باشد قطعا باعث اعتراض می شود. درگیری لفظی موسوی و غلامی در تمرینات اخیر تیم ملی هم بر سر همین بود. در تمرینات موسوی بارها با کنایه با غلامی صحبت می کند و در نهایت غلامی که همیشه بازیکنی بی حاشیه بوده به موسوی پرخاش می کند. عصبانیت غلامی وقتی به اوج رسید که ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران فقط به غلامی تذکر داد تا او به سرعت تمرینات را ترک کند.

اتهام به دو ستاره بزرگ

محمد موسوی و سعید معروف. دو ستاره بزرگ و دو تن از برترین های والیبال ایران. پس از ماجرای اخراج غلامی از تیم ملی باز هم کارشناسان و منتقدان والیبال به باند بازی در تیم ملی اشاره کردند، باندی که خوب می دانیم منظور آنها موسوی و معروف است. همان طور که فرهاد ظریف به دنبال اختلاف با معروف برای همیشه از تیم ملی کنار رفت اینبار نوبت به غلامی رسیده است. می توان عادل غلامی و فرهاد ظریف را قربانیان بزرگ بازیکن سالاری در تیم ملی والیبال ایران معرفی کرد. البته این اتهام آنقدر برای این معروف و موسوی سنگین است که معروف روز گذشته بیانیه ای حیرت انگیز در اینستاگرام خود منتشر کرد و منتقدان را به یک وسیله ای شبیه میکروفن ارتباط داد!

عادل برمی گردد؟

ایگور در گفت و گو با رادیو ورزش اظهار داشت: «تیم ملی بازار نیست که هر کس هر وقت خواست بیاید و هر وقت خواست برود.». به این ترتیب پرونده حضور عادل غلامی در تیم ملی والیبال ایران را باید تا مدت ها ببندیم. او قطعا در رقابت های انتخابی جهان که همین ماه در اردبیل برگزار خواهد شد غایب خواهد بود. امیدی به بازگشت عادل وجود دارد؟ شاید وقتی که ایگور دیگر نباشد...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها