آندرانیک تیموریان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در 35 سالگی آرزوی بازگشت به تیم ملی و حضور در جام جهانی 2018 را دارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۹۹
رکوردی که آندو می زند / «مارکوپولو» و رویای بازگشت به تیم ملی

به گزارش جام جم آنلاین ، او که به تازگی به تیم گسترش فولاد تبریز پیوسته جمعه برای نخستین بار برای این تیم در لیگ برتر به میدان می رود.

آندو در حالی به تیم گسترش فولاد تبریز پیوسته که به یکی دیگر از «مارکوپولو» های فوتبال تبدیل شده، یعنی بازیکنی که مدام باشگاه عوض می کند.

آندو در ایران برای تیم های پرطرفداری همچون استقلال و تراکتورسازی در بیشتر از یک مقطع بازی کرده به این ترتیب که پس از جدایی از این دو تیم یک فصل یا چند سال بعد دوباره به همان باشگاه بازگشته است.

در حالی که چهار تیم تبریزی تراکتورسازی، ماشین سازی، گسترش فولاد و شهرداری تبریز سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، این بازیکن برای سه تیم از این چهار تیم بازی کرده است و تنها برای تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر توپ نزده است.

تیموریان تاکنون ۱۶۲ بار در لیگ برتر به میدان رفته که در این میان او با ۶۱ بازی با پیراهن استقلال بیشترین بازی را برای این تیم انجام داده و با ۴ بازی برای سایپا کمترین بازی را برای این تیم داشته است. وی در این ۱۶۲ بازی ۹ بار موفق به گلزنی شده است که زدن ۴ گل با پیراهن تراکتورسازی بیشترین گل‌های خود را برای این تیم به ثمر رسانده است.

افتخارات این بازیکن در رده باشگاهی به دو بار قهرمانی در جام حذفی خلاصه می شود. وی ابتدا در سال ۹۱ با استقلال به این افتخار رسید و در سال ۹۶ با پیراهن تیم نفت تهران جام حذفی را برای دومین بار بالای سر برد. نکته عجیب این است که آندو هرگز طعم قهرمانی لیگ برتر با پیراهن هیچ تیمی را نچشیده است.

این با رکورد در زمینه تغییر باشگاه همچنان به دنبال بازگشت به تیم ملی فوتبال ایران است. گسترش فولاد تبریز برای بازیکنی که مرز 35 سالگی را هم رد می کند جای مناسبی برای بازگشت به تیم ملی و البته جلب نظر کی روش است؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها