نخستین برنامه نود فصل جدید فوتبال ایران، دیشب(نهم مرداد ماه) از ساعت 22:50 روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۸۵
منشا ، برترین چهره نقل و انتقالات / خط و نشان منصوریان برای فدراسیونی ها +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، پیش از حضور عادل فردوسی پور در استودیو کلیپی به نام دوباره فوتبال... پخش شد.

سوال نظرسنجی نخستین برنامه 90 به مهم ترین نقل و انتقال فوتبال ایران اختصاص داشت

براین اساس بینندگان برنامه باید از بین 6 گزینه زیر مهم ترین نقل و انتقال فصل را انتخاب می کردند.

1-ساسان انصاری

2- احسان حاج صفی

3-کاوه رضایی

4- رامین رضائیان

5-پژمان منتظری

6- گادوین منشا

کلیپی از آنالیز نقل و انتقالات تیم ها روی آنتن رفت که بیانگر خرید های حساب شده پرسپولیس و البته تغییر احتمالی سبک بازی استقلال با توجه به خریدهای این تیم بود.

در ادامه آیتم 90 درجه روی آنتن رفت.

پخش آیتمی مربوط به دیدار نوستالژیک پرسپولیس و پگاه گیلان در لیگ سوم بخش بعدی برنامه بود. در این بخش که با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن رفت، حسن خان محمدی مدافع اسبق پرسپولیس به بیان خاطراتش از دیداری پرداخت که در آن سرخ پوشان پایتخت با نتیجه 8 بر 2، تیم رشتی را شکست دادند.

ترین های هفته پخش شد

بهترین حرکت: رحیم زهیوی(فولاد)سعید آقایی(سپاهان) خسرو حیدری(استقلال) امید سینگ(پارس جنوبی جم)فرشاد احمدزاده(پرسپولیس) لوسیانو پریرا(صنعت نفت)مهدی شریفی(تراکتورسازی- 2بار) میثم تیموری(پارس جنوبی)عیسی آل کثیر(نفت تهران) امید جهانبخش(صنعت نفت)

تیر دروازه هفته: جاسم کرار(صنعت نفت)

کار تیمی هفته: پارس جنوبی جم

موقعیت از دست رفته هفته: مرتضی تبریزی(ذوب آهن)

پاس گل هفته: ابراهیم صالحی(پارس جنوبی جم)

مهار هفته: محمد ناصری(سیاه جامگان)

گل هفته:مهدی ترابی(سایپا)

در ادامه پرونده ای ویژه درباره موضوع ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه ها روی آنتن رفت.

در دوربین مخفی این پرونده مشخص شد که راه های مختلفی برای دور زدن این قانون وجود دارد و حتی برخی از فروشنده های ورزشگاه آزادی اقدام به فروش سیگار می کنند.

برانکو در مقابل فولاد خوزستان بهترین عملکرد را داشته و از پنج بازی قبلی خود مقابل این تیم 13 امتیاز با میانگین 2.6 کسب کرده است.

دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان به عنوان نخستین بازی هفته پخش شد.

سیروس پورموسوی: از دقیقه 75 که حریف 10 نفره شد، 2 تعویض اجباری انجام دادیم و از این لحاظ از پرسپولیس عقب افتادیم. در کل بدشانسی آوردیم.

برانکو ایوانکوویچ: اولین بازی، سخت ترین بازی است به خصوص اینکه قهرمان فصل پیش بودیم. از تلاش بازیکنانم راضی و خوشحالم و این موضوع برای من دلگرمی است. مهم تر از همه اینست که کیفیت فصل گذشته را حفظ کرده ایم.

نکات بازی: وحید امیری در سه بازی پیاپی با پیراهن پرسپولیس دروازه فولاد را بازکرده است. این بازیکن مانند فصل گذشته نخستین گل دیدارهای خانگی تیمش را به ثمر رساند.

پرسپولیس برای یازدهمین فصل پیاپی لیگ را بدون شکست آغاز کرد.

سرخ پوشان رکورد شکست ناپذیری در بازی های خانگی را به 17 بازی رساندند.

فولاد برای نهمین فصل متوالی لیگ را بدون پیروزی شروع کرد.

قرعه کشی آخرین برنامه 90 از سوی مسعود مرادی، کارشناس داوری برنامه امشب انجام شد.

داوری بازی پرسپولیس- فولاد

عبدالله کرمی توپ علیپور را زد و اخطار مهاجم پرسپولیس به دلیل تمارض صحیح بود.

در صحنه گل پرسپولیس کارشناس داوری برنامه 90 اعتقاد داشت توپ به پای مدافع فولاد برخورد کرده و گل صحیح بود.

حرکت مدافع فولاد روی علیپور پنالتی نبود.

علی علیپور به دلیل فشار زیاد روی پای بازیکن فولاد مستحق دریافت کارت قرمز تشخیص داده شد.

احمد عبدالله زاده به دلیل نوع خطایی که روی فرشاداحمدزاده انجام داد، باید کارت زرد دومش را دریافت می کرد اما داور از کنار این موضوع بی تفاوت گذشت.

خلاصه و حواشی دیدار ذوب آهن و سیاه جامگان روی آنتن رفت.

نکات بازی:

هفت فصل است که ذوب‌آهن فصل را بدون پیروزی آغاز کرده اما برخلاف چهار سال گذشته در نخستین بازی شکست نخورد.

برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر نخستین گل رقابت ها، گل به خودی بود.

سیاه جامگان و ذوب آهن برای نخستیار مقابل هم به تساوی رضایت دادند.

امیر قلعه نویی: گل اول را روی بدشانسی خوردیم. پیش از صحنه گل دوم سیاه جامگان هم باید حفظ توپ می کردیم. در مجوع بازی که چهار گل داشته باشد، قابل قبول است.

اکبر میثاقیان: جوانان ما روند بازی را تغییر دادند و بسیار با غیرت بازی کردند.

خلاصه و حواشی دیدار استقلال خوزستان و تراکتورسازی پخش شد.

نکات بازی:

تراکتورسازی برای نخستین بار مغلوب استقلال خوزستان شد.

یحیی گل محمدی برای چهارمین فصل متوالی در نخستین هفته لیگ برتر شکست خورد.

یحیی گل محمدی: موقعیت های زیادی برای پیروزی داشتیم. بر گرما و تیم حریف غلبه کردیم اما در زدن ضربات آخر بی دقت بودیم.

عبدالله ویسی: تراکتور فوق العاده بازی کرد و خوش شانس بودیم که نباختیم. وحید شیخ ویسی عملکرد عالی ای داشت و در روزهای بدشانسی توانستیم با خوش شانسی تراکتور را شکست دهیم.

در ادامه خلاصه و حواشی دیدار نفت تهران و سپیدرود رشت روی آنتن رفت.

علی نظرمحمدی جوانترین مربی لیگ هفدهم است.

نفت مقابل سپیدرود نخستین بردش در سال 96 را کسب کرد.

علی نظر محمدی: روی 2 اشتباه فردی و حادثه گل خوردیم و روحیه تیمی مان را پس از این گل ها از دست دادیم.

حمید درخشان: هیچ تدارکی برای بازی با سپیدرود ندیده بودیم اما خوشحالم که جوانان خوبی را پیدا کردیم که درآینده می توانند کمک حالمان باشند.

کلیپی از بلاتکلیفی و وضعیت بحرانی مالکیت باشگاه نفت تهران پخش شد.

علی اکبر رضایی درباره تغییر مبلغ قراردادش با نفت تهران از 100 میلیون تومان به 100 هزار تومان که واکنش علی کریمی، سرمربی سابق نفت را در می داشته، اظهار داشت: پس از انتخاب علی کریمی برای سرمربی گری نفت، پیگیر تمرینات این تیم شدیم و پس از سه هفته تمرین کردن با تائید کریمی برای عقد قرارداد به هیئت فوتبال رفتیم.

او ادامه داد: طبق درخواست باشگاه روزبازی سوپرجام ورزشگاه اکباتان رفتیم تا مراسم معارفه سرمربی جدید برگزار شود. ساعت 16:30 از خوابگاه بیرون آمدیم و اسامی بازیکنان برای بازی برای دیدار با پرسپولیس اعلام شد. تمام بازیکنان مانده بودند چه اتفاقی افتاده که مربی جدید اعلام کرد نفرات اعلام شده در لیست بمانند و سایرین پس از تسویه حساب با باشگاه هر کاری دوست دارند انجام دهند. ما هم به خانه برگشتیم و نفت با تیم جوانان سوپرجام را برگزار کرد.

رضایی ادامه داد: قبل از بازی با پرسپولیس سه روز برای عقد قرارداد به هیأت فوتبال و سازمان لیگ می رفتیم اما مسئولان می‌گفتند اجازه بازی به نفت و ثبت قرارداد بازیکنان داده نمی‌شود. نمی‌دانم چگونه چند ساعت پیش از شروع سوپر جام چنین اتفاقی افتاد.

او خاطرنشان کرد: یک شب پس از بازی سوپر جام به من پیامکی دادند که در آن نوشته بود آقای درخشان کمال تشکر را از شما دارد و امیدواریم در جای دیگر موفق شوید.

رضایی درباره کاهش مبلغ قراردادش از سوی مسئولان باشگاه نفت اظهار داشت: قراردادم با تائید عای کریمی امضا شد و مبلغ را هم او تعیین کرد. تعیین کرد. در سازمان لیگ قرارداد را ثبت کردیم و فرم شناسه فردی را در سازمان لیگ و هیئت فوتبال به ثبت رساندیم اما پس از مدتی با حضور در هیئت و بررسی شناسه فردی متوجه شدم 3 صفر از برگه قراردادم خط خورده و قرارداد 100 میلیون تومانی ام، 100 هزار تومان شد.

در ادامه به سالروز دومین قهرمانی تیم استقلال در جام باشگاه های آسیا که 26 سال قبل بازمی گردد اشاره شد و مصاحبه صمیمانه ای با صمد مرفاوی، آقای گل آن دوره از مسابقات پخش شد.

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر استقلال را با شکست شروع کرد. 11 برد و پنج تساوی آمار استقلال در هفته ابتدایی فصل پیش از شروع لیگ هفدهم بود.

خلاصه و حواشی دیدار صنعت نفت آبادان و استقلال بخش بعدی برنامه بود.

علیرضا منصوریان: شرایطمان خیلی خوب بود اما محرومیت سه بازیکن استقلال ما را از این شرایط خارج کرد.

کمالوند: برتری مقابل استقلال هدیه ما به تماشاگران عزیز و مظلوم آبادان است. مردم به جز صنعت نفت هیچ چیز ندارند و تنها با این تیم نفس می کشند. این برد را به تمام آبادانی ها تقدیم می کنم.

کلیپی از ناکامی تیم ملی جوانان در جام جهانی و تیم امید در رقابت های مقدماتی زیر 23 سال آسیا با سرمربیگری امیرحسین پیروانی پخش شد. در این کلیپ محمدرضا ساکت و پیروانی به تشریح ناکامی تیم امید پرداختند.

کلیپ هفته اول لیگ روی آنتن رفت.

در ادامه آیتمی از دعوای باشگاه استقلال با فدراسیون فوتبال درمورد محرومیت سه بازیکن آبی ها در تیم امید پخش شد.

عادل فردوسی پور اعلام کرد طبق آیین نامه انضباطی فیفا و فدراسیون فوتبال و از آنجاییکه دستور موقت تنها درصورت موجود بودن مستندات و فوری بودن امر صادر می شود، اقدام کمیته انضباطی نسبت به محروم کردن مهدی قائدی، مجید حسینی و امید نورافکن غیر قانونی و تخلف بوده است.

جدال تلفنی منصوریان و ساکت

سپس ساکت و منصوریان روی خط آمدند و برای دقایقی به ارائه صحبت های خود پرداختند.

ساکت اعتقاد داشت طبق ماده 83 آیین نامه انضباطی استقلالی ها موظف بودند بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار بدهند و حتی قول چنین کاری را هم به فدراسیون داده بودند. وی گفت: غیبت بازیکنان استقلال ظلم بزرگی در حق تیم امید بود.

در طرف مقابل منصوریان معتقد بود استقلالی ها نه تنها قولی به فدراسیون ندادند، بلکه هیچ کار غیرقانونی انجام نداده اند و چون مسابقات در روز های مخصوص فیفا انجام نشده، این حق برای آنها محفوظ بوده که بازیکنان را در صورت لزوم در تیم خود نگه دارند.

در ادامه منصوریان تهدید کرد چنانچه بابت اتفاقات اخیر و محرومیت بازیکنان تیمش به فیفا شکایت کند و این نهاد را از وجود قانونی مغایر با قانون های آن در فدراسیون ایران مطلع کند، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق و دیدار استقلال و صنعت نفت تکرار خواهد شد.

گزارشی از عملکرد لژیونرها روی آنتن رفت.

داوری بازی نفت تهران- سپیدرود

احمد آهی با پای چپ خود عیسی آل کثیر را سرنگون کرد و پنالتی درست بود.

داوری بازی صنعت نفت آبادان- استقلال

لوسیانو پربرا در ابتدا روی پژمان منتظری خطا کرد و برهمین اساس خطای مدافع استقلال روی مهاجم برزیلی پنالتی نبود.

خطای عظیم گوک روی پریرا پنالتی بود و این بازیکن باید از داور کارت زرد دریافت می کرد.

چهار سرمربی فعلی لیگ برتر در تیم هایی فعالیت می کنند که در گذشته با آن ها سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند.

خلاصه و حواشی دیدار سپاهان- سایپا پخش شد.

علی دایی: می توانستیم برنده بازی باشیم و موقعیت های 100 درصدمان بیشتر از سپاهان بودیم. حدود 70درصد ترکیب سایپا را تغییر داده ایم و برهمین اساس امید زیادی به این فصل داریم.

زلاتکو کرانچار: از همان ابتدای بازی کنترل خوبی روی بازی داشتیم. مهم ترین نکته ای که در سپاهان وجود داشت این بود که از موقعیت هایمان خوب استفاده نکردیم.

خلاصه و حواشی دیدار پیکان و پدیده روی آنتن رفت.

رضا مهاجری: تک امتیاز بازی اول مقابل پدیده راضی کننده نیست اما بد هم نیست. امیدوارم در بازی های آتی عملکرد بهتری داشته باشیم.

مجید جلالی: مستحق برتری در این بازی بودیم اما سختکوشی پدیده مانع از این امر شد. با این وجود از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

خلاصه و حواشی دیدار گسترش فولاد و پارس جنوبی به عنوان آخرین بازی هفته اول پخش شد.

از 90 تا 90 با آیتم هایی مانند فسخ یک طرفه قرارداد مهدی زبیدی با استقلال خوزستان، مراسم برترین ها، نایب قهرمانی گیتی پسند در رقابت های لیگ قهرمانان فوتسال آسیا، حمایت وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال در راه آماده سازی شاگردان کی روش برای جام جهانی 2018، بازگشت مارکو اوکتاویو به تیم ملی ساحلی ایران، انتقال آندرانیک تیموریان به گسترش فولاد و جوابیه مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی به انتقاد مجید جلالی از امکانات جم روی آنتن رفت.

کارشناسی داوری دیدار پیکان- پدیده

صحنه اولی که روی مهدی مومنی انجام شد پنالتی نبود اما در صحنه دوم داور به درستی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

کارشناسی داوری دیدار گسترش فولاد- پارس جنوبی جم

بازیکن پارس جنوبی با پای راست بازیکن گسترش فولاد را متوقف کرد و پنالتی درست بود.

پنالتی اول پارس جنوبی هیچ کدام از فاکتورهای خطای هند را نداشت و داور به اشتباه پنالتی گرفت امل در صحنه پنالتی دوم این تیم مسعود ابراهیم زاده روی بازیکن میهمان مرتکب خطا شد.

کاخا هافبک گسترش باید با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین خارج می شد.

یک میلیون و 621 هزار نفر در نظرسنجی امشب برنامه 90 شرکت کردند و در پایان انتقال گادوین منشا از پیکان به پرسپولیس، با 53.7 درصد آرا مهم ترین نقل و انتقال انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها