داربی پرحاشیه‌ای که قرار بود در آلمان برگزار شود، سرانجام بعد از چند بار تغییر برنامه، به طور کل لغو شد تا خیال همه آسوده شود. این تعلیق چند روزه نتیجه سوءمدیریت و مدیریت آماتوری بود که اجازه می‌دهد اسپانسر برای تمام فوتبال ایران و هواداران این ورزش تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۵۹
یک بازی لغو شده و هزار سوال بی‌جواب!

این وضعیت البته تا زمانی که این دو تیم اسپانسرهای خود را با التماس انتخاب می‌کنند، ادامه خواهد داشت و تغییری را شاهد نخواهیم بود. این دو تیم آنقدر بزرگ هستند که چند اسپانسر توانا و قدرتمند داوطلب حمایت از آنها شوند؛ اما شرایط را به گونه‌ای کرده‌ایم که فقط یک اسپانسر پیدا می‌شود و طبیعی است در چنین وضعیتی هر چه اسپانسر بگوید دو تیم باید اطاعت کنند.

شرایط فعلی به صورتی کاملا مشخص، شرایطی ایده‌آل نیست. اسپانسرهایی این چنینی از سفره تیم‌ها می‌خورند؛ در حالی که قاعده کلی اسپانسرشیپ به این صورت است که تیم‌ها را بر سر سفره اقتصادی حامی مالی می‌نشاند.

مدیران ما اگر توانمند بودند برای تیم‌ها لقمه برمی‌داشتند نه آن‌که از کنار باشگاه، لقمه‌ای برای اسپانسر فراهم سازند. فدراسیون فوتبال هم اگر از نظر برنامه و مدیریت اقتصادی توانا بود، اوضاع این گونه نبود.

فدراسیون فوتبال نقشی محوری در همه زمینه‌های فوتبال دارد؛ اما چون فوتبال ما در فضای حرفه‌ای تنفس نمی‌کند و باشگاه‌ها و فدراسیون خود را ملزم به رفتار حرفه‌ای نمی‌دانند و همه چیز آماتور پیش می‌رود، داستان همین می‌شود که می‌بینید.

همه ماجراهایی که در چند روز اخیر به وجود آمد، نتیجه آماتوریسم مدیریتی در باشگاه‌ها و فوتبال ما بود.

در چنین شرایطی، طبیعی است که وزارت ورزش نتواند بحران به وجود آمده را مدیریت کند. این‌که چه رقمی به تیم‌ها پرداخت می‌شود و این‌که آیا با این وضعیت به اعتماد هوادار لطمه‌ای می‌خورد یا خیر، پرسش‌هایی است که باید به پاسخ آن رسید

. لغو این بازی هزاران پرسش در ذهن هواداران فوتبال ایجاد کرده که البته از کنار آنها هم نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت.

امیر واعظ‌ آشتیانی - کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها