راجر فدرر پرافتخارترین تنیسور دنیا ساعت 17:30 امروز برای فتح نوزدهمین گرنداسلم خود بازی می‌کند در حالی که مارین سیلیچ بوسنیایی که تنها یک گرنداسلم در کارنامه خلوت خود دارد برای دومین گرنداسلم می‌جنگد.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۸۱
فدرر به دنبال تاریخ‌سازی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزنامه جام جم ، فدرر که از سال 2013 دچار افول شده بود، بعد از تغییر مربی و بدنساز و همین طور رژیم غذایی و کاهش سه کیلویی وزن، به اوج برگشت. راجر سال 2017 را با زیباترین شکل ممکن آغاز کرد و اولین گرنداسلم سال را با پیروزی تاریخی مقابل دومین تنیسور پرافتخار تاریخ یعنی رافائل نادال اسپانیایی جشن گرفت. آن گرنداسلم پنج ست طول کشید و کام دنیا را با یک نمایش ناب شیرین کرد. او بعد از آن تورنمنت، در هفت تورنمنت دیگر سال هم قهرمان شد تا با آمادگی راهی ویمبلدون شود. مسابقاتی که بیشترین قهرمانی را در آن دارد و هفت بار با جام قهرمانی عکس یادگاری انداخته است. فدرر، گرنداسلم قبلی (رولان گاروس فرانسه) را به دلیل مصدومیت نادیده گرفت تا با آمادگی کامل به انگلیس برود. او حالا تا فینال پیش آمده آن هم در حالی که رقبای خود را یکی‌یکی حذف شده دیده است. اندی ماری بریتانیایی، نوواک جوکویچ صرب و رافائل نادال اسپانیایی، بخت‌های شماره یک تا سه این مسابقات، به مرور در مراحل مختلف حذف شدند تا فدرر در گفت‌وگو با سایت رسمی بازی‌ها از حذف تقریبا همزمان این سه نفر ابراز شگفتی کند. حالا فدرر 35 ساله سوئیسی باقی مانده و مارین سیلیچ 28 ساله از بوسنی هرزگوین. این دو نفر تا کنون هفت بار در مسابقات مختلف با هم رودررو شده‌اند که تنها یک بار سیلیچ موفق به برتری شده و شش مسابقه دیگر به سود فدرر تمام شده است. نکته جالب این که آخرین مصاف آنها در یک چهارم نهایی ویمبلدون سال گذشته بود که کار به ست پنجم کشیده شد و فدرر آن بازی را برد.

مسیر حضور در فینال

فدرر: به ترتیب دولگوپولوف (اوکراین)، لاجوویچ (صربستان)، زوروف (آلمان)، دیمیتروف (بلغارستان)، رائونیچ (کانادا) و بردیچ (جمهوری چک) را شکست داد.

سیلیچ: به ترتیب کولشربر (آلمان)، مه‌یر (آلمان)، جانسون (آمریکا)، باتیستا آگوت (اسپانیا، مولر (لوکزامبورگ) و کوری (آمریکا) را شکست داد.

اولین بار در تور 1000 امتیازی پاریس برابر هم قرار گرفتند که فدرر براحتی آن بازی را در دو ست به سود خود تمام کرد.

افتخارات فینالیست‌‌ها

افتخارات دو فینالیست امروز ویمبلدون اصلا شباهتی به هم ندارند. فدرر 92 قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف دارد که 18 قهرمانی متعلق به گرنداسلم‌هاست و سیلیچ 17 قهرمانی دارد که تنها یک گرنداسلم در میان آنها دیده می‌شود.

راجر فدرر: 92 قهرمانی در مسابقات معتبر تنیس دنیا از 500 امتیازی تا گرنداسلم‌های چهارگانه ـ 18 قهرمانی در گرنداسلم‌های چهارگانه (هفت قهرمانی ویمبلدون، پنج قهرمانی استرالیا، پنج قهرمانی اوپن آمریکا و یک قهرمانی رولان گاروس) و ده نایب‌قهرمانی در گرنداسلم‌ها

سیلیچ: 17 قهرمانی در تورنمنت‌های معتبر ـ تنها یک قهرمانی در گرنداسلم‌ها ـ اوپن آمریکا سال 2014

سابقه بازی‌ها:

1. سال 2008 - مسترز 1000 امتیازی پاریس فرانسه ـ زمین هاردکورت (کفپوش سخت) ـ مرحله دوم مقدماتی ـ برنده: راجر فدرر (3ـ6 و 4ـ6)

2. سال 2011 ـ مسترز 1000 امتیازی مونت کارلو فرانسه ـ زمین خاک رس ـ مرحله دوم مقدماتی ـ برنده‌: راجر فدرر (4ـ6 و 3ـ6)

3. سال 2011 ـ گرنداسلم 2000 امتیازی آمریکا ـ زمین هارد کورت ـ مرحله اول مقدماتی ـ برنده: راجر فدرر (3ـ6، 6ـ4، 4ـ6 و 2ـ6)

4. سال 2012 ـ مسترز 1000 امتیازی شانگهای چین ـ زمین هارد کورت ـ مرحله یک چهارم نهایی ـ برنده: راجر فدرر (3ـ6 و 4ـ6)

5. سال 2014 ـ مسترز 1000 امتیازی کانادا ـ زمین هارد کورت ـ مرحله دوم مقدماتی ـ برنده: راجر فدرر (6ـ7، 7ـ6 و 4ـ6)

6. سال 2014 ـ گرنداسلم 2000 امتیازی آمریکا ـ زمین هاردکورد ـ مرحله نیمه‌نهایی ـ برنده: مارین سیلیچ (3ـ6، 4ـ6 و 4ـ6)

7. سال 2016ـ گرنداسلم 2000 امتیازی ویمبلدون انگلیس ـ زمین چمن ـ مرحله یک‌چهارم نهایی ـ برنده راجرر فدرر (6ـ7، 4ـ6، 6ـ3، 6ـ7 و 3ـ6)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها