گفت و گو با سعیده علّی، بازیکن مطرح بسکتبال بانوان

بسکتبالیست ها باهوش هستند / دیگر همه چیز به خودمان بستگی دارد

اگر تا امروز صحبت ها در بسکتبال بانوان بر محور پوشش بازیکنان برای ورودشان به عرصه بین المللی بود اینک تصمیم سازی و تصمیم گیری برای آنها اهمیت زیادی دارد یعنی باید زمینه های مناسب برای تصمیم گیری ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۱۲
نکات نادیده گرفته شده بسکتبال بانوان

جام جم آنلاین - بسکتبال بانوان با پوشش مورد تایید فیبا تولد دوباره دختران بسکتبالیست در این ورزش است بنابراین گام های شروع کننده برای رسیدن به هدف اهمیت زیادی دارد. شاید در فضای هیجانی برآمده از مجوز فیبا و حرکت های آغازین دختران بسکتبال این انتقاد بر من وارد شود که مقابل فعالیت های جدید آنها عینک بدبینی زده ام اما پیش از هرگونه پیشداوری می خواهم بگویم با حرکت های بنیادی در همین شروع باید آینده بهتری برای دختران بسکتبالیست ساخت.
فدراسیون بسکتبال در بخش بانوان نفرات تیم های بزرگسالان و نوجوانان را دعوت کرده است و اسامی کادر فنی تیم ها هم اعلام شده است. انتظار می رفت بعد از مجوز فیبا تیم های نوجوانان و بزرگسالان در کانون توجه قرار بگیرند همین طور تیم سه نفره که بر اساس اولویت بندی حضور در رقابت های بین المللی این تیم ها بیشتر مورد توجه هستند با این حال به نظر می رسد در نخستین اقدام جدی برای بانوان بسکتبال نکاتی نادیده گرفته شده است.
در بسکتبال رده های سنی به ویژه تیم کنونی نوجوانان نوعی شتابزدگی در دعوت از بازیکنان دیده می شود که جا داشت مربیان این تیم با استفاده از نظر همکاران خود در استان ها تمامی نوجوانان شایسته در این رده را دعوت می کردند. نگاهی به بازیکنان این رده و به طور مثال دعوت از بازیکنان قزوین که بیشتر از بازیکنان اصفهان است ، جای سئوال باقی می گذارد زیرا اصفهان تیم برتر منطقه خود شده است؟ همچنین انتخاب برخی از اعضای کادر فنی که در چند سال گذشته در سمت های مختلف فدراسیون و باشگاهها دیده شده اند این شایبه را ایجاد می کند بسکتبال بانوان نیروهای خود را محدود به یکسری افراد خاص کرده است . این شرایط انگیزه رقابت و کار کردن در میان بانوان دیگر را کاهش داده و این طور القا می شود که معیار شایستگی در انتخاب های فدراسیون بسکتبال حاکم نیست.
به طور مثال نام سرپرست تیم ملی بسکتبال در بخش سه نفره هم با همین سمت آمده است در شرایطی که بسکتبال بانوان بعد از مجوز فیبا به گسترده شدن نیاز دارد و همین طور درگیر کردن نیروهای بیشتر که بتواند خلاء و فاصله و دورافتادگی شدید از میادین بین المللی را سریع تر کم کند.
در تیم ملی بزرگسالان نفرات از لیگ A برگزیده شده اند و بازیکنان لیگ B اصلا دیده نشده اند و همین امر می تواند بی انگیزگی بازیکنان این لیگ را که در میان آنها هم چهره های بااستعداد کم نیستند سبب شود.
بسکتبال دختران در تیم های ملی نخستین گام ها را بر می دارند و به همان نسبت نباید به جای ایجاد زمینه های مناسب برای رشد و توسعه ، شروع راه تازه را بهانه تصمیم هایی قرار داد که ممکن است در همین نقطه شروع انگیزه های خیلی از مربیان بانوان و دختران شایسته بسکتبال را از بین ببرد. در این بخش بسکتبالیست های تحصیلکرده و آموزش دیده به عنوان بازیکنان سابق تیم های ملی در رده های مختلف مربیگری قرار دارند و این امیدواری را ایجاد می کنند با دیده شدن توسط بخش بانوان فدراسیون بسکتبال ، آینده بهتری را برای بسکتبال دختران بسازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها