با وجود آنکه نزدیک به دو ماه تا پایان رسمی نقل و انتقالات لیگ برتر باقی مانده، اما فهرست بازیکنان بیشتر تیم‌های لیگ برتری تکمیل شده است و تیم‌ها در حال جذب آخرین نفرات مورد نیاز خود هستند.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۳۹
56 چهره جدید در لیگ برتر: مهمانان ناخوانده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی اسپورت،در سال‌های اخیر مربیان لیگ برتری تمایل بیشتری به جذب بازیکنانی از لیگ‌های پایین‌تر نشان دادند و در حال حاضر هم بازار این بازیکنان با توجه به محدودیت‌های سهمیه لیگ برتری، داغ داغ است. در سال‌های اخیر چهره‌هایی همچون مهدی طارمی، محمد انصاری، احمد نوراللهی که در پرسپولیس درخشیده‌اند مستقیما از لیگ یک به لیگ برتر آمدند و استقلال خوزستان با اتکا به بازیکنان لیگ یکی توانست قهرمان لیگ پانزدهم شود.
ثبت رکورد جدید

در لیگ شانزدهم در مجموع 52 بازیکن (به جز بازیکنان تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر که در تیم‌های خود باقی‌ماندند) از لیگ دو و یک به لیگ برتر منتقل شدند. این تعداد در تابستان امسال تا اینجا به 56 رسیده تا رکورد جدیدی ثبت شود. از این میان 56 بازیکن، 11 بازیکن از تیم‌های لیگ دویی به لیگ برتر منتقل شده‌اند و 45 بازیکن نیز از تیم‌های لیگ یکی به لیگ برتر رسیده‌اند. همچنین دو تیم لیگ یکی که در فصل گذشته به لیگ برتر صعود کردند در مجوعه 23 بازیکن خود در لیگ یک را حفظ کرده‌اند تا فصل جدید لیگ برتر حداقل با 79 بازیکن که فصل گذشته در لیگ‌های پایین‌تر بازی می‌کردند آغاز شود.

صادرکننده‌های درجه یک

خونه‌به‌خونه و بادران هر کدام 5 بازیکن به لیگ برتر فرستاده‌اند. آلومینیوم اراک، اکسین، ایرانجوان، فجرسپاسی و نساجی نیز هر کدام 4 بازیکن به لیگ برتر فرستاده‌اند. ایرانجوان، آلومینیوم اراک، خونه‌به‌خونه و مس کرمان هم در فصل‌های گذشته در این بخش فعالیت زیادی داشتند تا به نوعی تبدیل به ایستگاه‌های صدور بازیکن به لیگ برتر نام بگیرند. در میان تیم‌های لیگ دویی هم نیروی زمینی تا اینجا سه بازیکن به لیگ برتر فرستاده است. این تیم نظامی تهرانی در ابتدای لیگ شانزدهم نیز 4 بازیکن روانه لیگ برتر کرده بود تا تنها در دو فصل، 7 بازیکن از لیگ 2 راهی لیگ برتر کرده باشد. نفت گچساران هم تا بدینجا دو بازیکن به لیگ برتر فرستاده و شاهین بوشهر چنین شرایطی دارد.

چشم انتظار به لیگ یک و دو

در سیاه‌جامگان فرقی ندارد میثاقیان سرمربی باشد یا کاظمی؛ مهم‌ترین منبع خرید بازیکن جانشین ابومسلم، لیگ یک و دو است. سیاه‌جامگان که نامش هنوز محل مناقشه است تا اینجا 10 ورودی از لیگ یک و دو داشته است. پارس جنوبی نیز تا این لحظه 6 بازیکن لیگ یکی در جذب کرده و نفت تهران نیز تا بدینجا با 5 بازیکن سابقا لیگ برتری که فصل گذشته در لیگ حضور داشتند به توافق رسیده است. 15 تیم لیگ برتری تا بدینجا حداقل یک بازیکن ورودی از لیگ یکی یا دو داشته‌اند و ذوب‌آهن که روزی پایگاهی برای معرفی این استعدادها بود، تنها تیمی است که از لیگ‌های پایین‌تر بازیکن نگرفته است.

جوانانی در انتظار درخشش

23 بازیکن از میان بازیکنان منتقل شده از دسته‌های پایین‌تر به لیگ برتر در میان بازیکنان سهمیه سنی قرار گرفته‌اند. سهم بیش از 40 درصدی این بازیکنان نشان از توجه مربیان لیگ برتری به بازیکنان سهمیه سنی این لیگ‌ها دارد. بازیکنانی که در اکثر بازی‌های تیم‌های خود در لیگ یک یا دو در ترکیب اصلی به میدان رفته‌اند و در فصل پیش رو به دنبال بازی کردن و درخشش در لیگ برتر خواهند بود. در کنار انگیزه برای بازی کردن، این بازیکنان نیاز به اعتماد سرمربیان لیگ برتری خواهند داشت. اعتمادی که بعضی سرمربیان جوان چون گل‌محمدی و ویسی از آن به بهترین نحو بهره برده‌اند. باید دید در فصل پیش رو چه رخ خواهد داد.

شانس یک بار در خانه را می‌زند!
بازیکنانی که از لیگ‌های پایین‌تر به لیگ برتر منتقل می‌شوند معمولا فصل اول سختی را پیش رو دارند. بحران نتیجه‌گیری در تیم‌ها و تغییر سرمربی معمولا برای این بازیکنان خطرناک است. بررسی جابه‌جایی‌های بازیکنان در فصل گذشته نشان می‌دهد که 12 نفر از 52 بازیکنی که از لیگ یک یا دو به لیگ برتر راه یافته بودند تنها نیم‌فصل فرصت داشتند و بعد از نیم‌فصل از تیم خود جدا شده‌اند، تقریبا یک نفر از هر چهار بازیکن. اتفاقی که احتمالا در لیگ هفدهم نیز تکرار خواهد شد و لذا بازیکنان لیگ‌های پایین‌تر باید با تمرین و پشتکار بیشتر به فکر فصل جدید باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها