نگاهی به انتخابات انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی

لطفا جو گیر نشوید!

داشتن ویژگی هایی مثل «لیاقت» ، «توانایی» و «صلاحیت» برای برخی امور نه اختیاری بلکه واجب هستند. روز پنج شنبه که انتخابات انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی برگزار شد فقدان این ویژگی های بسیار مهم را به خوبی درک کردیم.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۳۶
لطفا جو گیر نشوید!

جام جم آنلاین - روز پنج شنبه انتخابات انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی برگزار شد. فضای این انتخابات مملو از بدگویی و بی احترامی بود. برخی از کاندیداها آنچنان جوگیر و هیجانی شده بودند که برای خراب کردن هم صنف خودشان بدترین واژه ها و بدترین صفات را به کار می بردند. این کاندیداهای محترم قرار است در انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی ایران حامی حقوق خبرنگاران و عکاسان باشند و در تصمیم گیری های مهم و اساسی نقش اصلی را ایفا کنند.

اما برای انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی توصیه هایی داریم، توصیه هایی که هر چند ممکن است به مذاق بسیاری خوش نیاید اما یادآوری آنها بسیار لازم و ضروری است. اطلاع دقیقی از اینکه معیارهای کاندید شدن در انتخابات چیست و بر اساس چه مبنایی است نداریم اما عاجزانه از مسئولان محترم این انجمن تقاضا می کنیم از کاندید شدن افرادی که حتی یک لید را نمی توانند تنظیم کنند خودداری کنند. همین که فردی با کم ترین میزان سواد ، اطلاعات و آگاهی کاندیدای انتخابات انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی می شود نشان می دهد این انجمن ضعف هایی شدید دارد، ضعف هایی که باعث می شود فردی بی سواد به خود اجازه کاندیدا شدن بدهد. سوال زیاد است.

فردی که بدترین و غیرانسانی ترین رفتار را در محیط کار با خبرنگاران جوان دارد و میلیون ها تومان به کارمندان خود بدهی دارد کاندیدا می شود و در جریان انتخابات به گونه ای سخنرانی می کند که گویا دلسوزتر از او وجود ندارد. انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی با چه منطقی اصلا به این فرد کارت عضویت در انجمن را می دهد و بدتر از آن با چه منطقی به او اجازه کاندیدا شدن را هم می دهد؟

فرد دیگری برای کسب چند رای بیشتر از شنیع ترین واژه ها برای رقبای خود در این انتخابات استفاده می کند. انجمن ورزشی نویسان اینجا هم ضعف خود را نشان می دهد. تشخیص میزان ادب و تربیت یک کاندیدا تا این اندازه سخت است؟

آن یکی کاندیدا توهم شدیدی دارد و فکر می کند تمام روسای فدراسیون های جهانی او را می شناسند. از آن یکی هم خاطره خوبی نداریم، کسی که رفتارهای بسیار غیرمحترمانه ای با هم صنفان خودش دارد اما اکنون می خواهد در انجمن حامی حقوق آنها باشد.

به هر حال انتخابات برگزار شد. فهرست منتخب ها را هم دیدیم. اکنون همه خبرنگاران و عکاسان ورزشی باید خوشحال باشند که از این به بعد با کمک این افراد منتخب دنیا به کامشان خواهد بود، حقوقشان خورده نمی شود، بی احترامی نمی شنوند، برای پوشش اخبار مشکلی بابت صدور کارت نخواهند داشت و هیچ تبعیضی را نخواهند دید، هیچ تبعیضی! حالا که دنیا قرار است تا این اندازه به کام ورزشی نویس ها و عکاسان شود عاجزانه از کاندیداهای دوره های بعد تقاضا داریم تا این اندازه جو گیر نشوند و برای چند رای بیشتر توهین و تهمت را نثار هم نکنند...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها