رقابت‌های والیبال پسران زیر 21 سال جهان تمام شد

آقچه لی، ستاره دنباله‌دار

رقابت‌های والیبال قهرمانی والیبال پسران زیر 21 سال جهان تمام شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۶۵
آقچه لی، ستاره دنباله‌دار

به گزارش جام جم آنلاین ، رقابت‌هایی که جمهوری چک میزبانی آن را بر عهده داشت و البته میزبان چندان شایسته‌ای نبود. دیشب در فینال، کوبا و لهستان مقابل هم قرار گرفتند و لهستان با برتری قهرمان شد. ایران نیز برای کسب مقام پنجمی مقابل چین قهرمان آسیا به میدان رفت و به مقام پنجمی دست یافت.

این رقابت‌ها نکات فراوانی برای تیم‌های شرکت‌کننده داشت و البته نکات فراوانی برای مسئولان فدراسیون جهانی والیبال.

چک نمره قبولی نگرفت

با اتمام رقابت‌های والیبال جوانان جهان، اینک مسئولان فدراسیون جهانی والیبال باید تجدیدنظر اساسی در رابطه با فرآیند انتخاب میزبان تورنمنت‌های معتبر والیبال داشته باشند. میزبانی چک این موضوع را ثابت کرد. چک‌ها میزبان ضعیفی نبودند اما نوع میزبانی آنها با رقابت‌هایی مثل جهانی جوانان همخوانی نداشت. سایت دنیای والیبال (world of volleyball) در این باره نوشت: برخی تیم‌ها برای انتقال از هتل به سالن و محل تمرینات با معطلی روبه رو می‌شدند، زیرا برنامه‌ریزی ضعیف سبب شده بود رفت و آمد اعضای تیم‌های ملی سر موقع نباشد. کیفیت محل اسکان و حتی در برخی موارد، کیفیت غذای سرو شده مطلوب برخی تیم‌ها نبود.

انتقاد سایت بین‌المللی دنیای والیبال از نحوه میزبانی جمهوری چک فقط بخشی از انتقادات بود. این کشور اروپایی، میزبانی شایسته لقب نگرفت. تیم ایران نیز از تیم‌هایی بود که از نحوه اسکان و حتی توزیع غذا رضایت نداشت. حتی می‌توان گفت نحوه برخورد آشپزان با بازیکنان تیم ایران بر سر این موضوع که نباید بیشتر از سهم خود غذا بردارند، بسیار توهین‌آمیز بود!

باز هم رسول، همیشه رسول

با توجه به روند تیمی در ورزش والیبال و وظایف گوناگون پست‌های مختلف منطقی نیست یک بازیکن به عنوان برترینِ تیمش معرفی شود، اما درست هم نیست از درخشش رسول آقچه لی در رقابت‌های جهانی به همین سادگی بگذریم.

رسول آقچه لی از مسابقه اول تیم جوانان با ایتالیا در مرحله گروهی که با پیروزی 3 بر صفر شاگردان عطایی همراه بود، درخشید و این درخشش ستاره دنباله دار جوان والیبال تا آخرین مسابقه ایران هم ادامه داشت.

پشت خط‌زن تیم جوانان یا امتیازآورترین بازیکن ایران در دیدارهای مختلف می‌شد یا یکی از تاثیرگذارترین ها. او آنقدر درخشید تا رسانه‌های مختلف نیز دست به تعریف و تمجید از او زدند. دنیای والیبال درباره او نوشت: آقچه لی بی شک یکی از برترین‌های این تورنمنت (والیبال قهرمانی جوانان جهان) است. سایت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نیز نوشت: عملکرد خوب آقچه لی در رقابت‌های جهانی تمامی نداشت. از او در آینده بیشتر می‌شنویم.

نارضایتی ایران و آرژانتین

پیش از دیدار تیم های ملی چین و ایران که روز گذشته برگزار شد و با برتری ایران همراه بود روز شنبه ملی پوشان والیبال مقابل آرژانتین قرار گرفتند.

پیروزی 3 بر 2 تیم جوانان ایران مقابل آرژانتین همانند دیدارهای قبلی بازتاب خوبی در رسانه‌های ورزشی و بخصوص سایت‌های والیبالی داشت.

ایران یک بار دیگر این تیم را در مرحله گروهی شکست داده بود. در این دیدار، اسفندیار با 14 امتیاز، نفر اول امتیازآورهای ایران بود.

سایت فدراسیون جهانی والیبال در این باره نوشت: ایران بازی سختی را برد. یک پیروزی تکراری که البته این بار استرس بیشتری داشت. در پایان این مسابقه هیچ کس راضی نبود؛‌ حتی عطایی سرمربی ایران.

عطایی پس از پایان این مسابقه گفت: ما هدف دیگری داشتیم، اما همه چیز آن طور که دلمان می‌خواهد پیش نمی‌رود. از نتیجه‌ای که در دیدار با آرژانتین به دست آمد، راضی نیستم. نه این که از عملکرد بازیکنان ناراضی باشم، خیر. آنچه ناراحتم می‌کند، این است که حضور در مراتب بالاتری را پیش بینی می‌کردیم.

گاروسی، سرمربی آرژانتین هم گفت: واقعا ناامید‌کننده بود. این بار اطمینان داشتیم ایران را می‌بریم، اما چنین نشد. واقعا متاسفم.

ایران این مسابقه را هم برد اما انتظارات برآورده نشد. کسی پنجمی یا ششمی نمی‌خواست. این رتبه‌ها برای ایران جذاب نیست. حضور در فینال انتظار بسیاری از کارشناسان بود، البته این انتظار با توجه به میزان قدرت تیم‌های دیگر و بضاعت تیم ایران شاید برای برخی چندان درست نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها