والیبال قهرمانی جوانان جهان

جوانان ایران انتقام سختی از چین گرفتند

تیم ملی والیبال جوانان ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان برابر چین پیروز شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۷۵
جوانان ایران انتقام سختی از چین گرفتند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در پنجمین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان در جمهوری چک تیم ملی ایران از ساعت 15 برابر چین به میدان رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 17، 21 بر 25 ، 26 بر 24 ، 20 بر 25 و 15 بر 10 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

بهروز عطایی در این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه لی، اسماعیل مسافر، امیرحسین اسفندیار، طیب عینی، علی اصغر مجرد و اسماعیل طالبی استفاده کرد.

جوانان ایران در این مسابقه لباس های قرمز به تن داشتند و چینی ها با لباس های زرد و قرمز وارد میدان شدند.

جوانان ایران برای اینکه بتوانند شکست بازی فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا را از چینی‌ها بگیرند انگیزه زیادی داشتند.

ست اول

تیم ایران بازی را بسیار خوب شروع کرد و با سرویس‌های هدفدار دریافت چین با مشکل روبرو شد. در امتیاز 8 بر 3 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

سرویس های موجی از بازیکنان ایران کار حمله را برای چینی ها سخت کرد تا در امتیاز 11 بر 5 به سود ایران جو جنین، سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد.

تیم ایران تسلط خود بر بازی را از دست نداد و با همان قدرت اولیه پیش رفت تا در امتیاز 16 بر 8 به سود جوانان ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

دریافت های ضعیف از چینی ها کار را هر لحظه برای آنها دشوارتر کرد. جوانان ایران به خوبی با سرویس های موجی و هدفدار خود دریافت کننده های چینی را تحت فشار قرار دادند.

در امتیاز 20 بر 10 به سود ایران بازهم «جو جنین» درخواست وقت استراحت فنی کرد و تا شاید مانع روند امتیازگیری ایرانی ها شود.

سرمربی چین تغییرات پی در پی را در ترکیب تیم خود ایجاد کرد تا اختلاف را کمتر کند. در امتیاز 21 بر 14 به سود چین بهروز عطایی در خواست وقت استراحت کرد. ست اول در نهایت با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم

تیم ایران بازی را با همان ترکیب ست اول که ترکیب موفقی هم بود در ست دوم شروع کرد. تاکتیک ایران در این ست هم زدن سرویس های هدفدار به سمت زمین حریف بود که در ست اول هم مثبت واقع شده بود. در امتیاز 6 بر 3 به سود ایران جو جنین درخواست وقت استراحت کرده و نکاتی را به شاگردان تذکر داد. در ادامه هم بازی 8 بر 4 شد و تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

چینی ها در امتیاز 14 بازی را به تساوی کشاندند؛ بهروز عطایی در این امتیاز درخواست وقت استراحت کرد.

چینی ها برای نخستین بار در این مسابقه از ایران پیش افتادند تا در امتیاز 16 بر 15 به سود آنها هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. روند بازی رفته رفته به سود چینی ها شد تا در امتیاز 19 بر 16 به سود آنها بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند.

جوانان ایران با دفاع خوب رسول آقچه لی اختلاف را به عدد یک رسانده و نتیجه بازی را 19 بر 18 کردند و این بار سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد شود. مدافعان چین در ادامه بازی بسیار خوب ظاهر شدند و نتیجه بازی را به 22 بر 18 تغییر دادند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود چینی ها خاتمه پیدا کرد.

ست سوم

ست سوم برای هر دو تیم پر فراز و نشیب بود و هر کدام از تیم ها برای لحظاتی برتر از حریف بودند، اما در نهایت در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه بازی چینی ها بازی را در امتیاز 14 به تساوی کشاندند و در امتیاز 16 بر 15 به سود چین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

اشتباهات ساده و مکرر در تیم ایران نتیجه بازی 17 بر 15 به سود چین کرد تا بهروز عطایی یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت بازی با سرویس های جواد کریمی به سود ایران برگشت. این بار در امتیاز 18 بر 17 به سود ایران جو جنین با درخواست وقت استراحت فنی وقفه ای در جریان بازی ایجاد کرد.

بازی تاکتیکی هر دو تیم بسیار نزدیک پیش رفت؛ زمانی که بازی 21 بر 19 به سود چینی ها شد بازهم عطایی بازیکنانش را فراخواند و نکاتی را به آنها گوشزد کرد. در حالی که بازی در امتیاز 21 به تساوی رسید، اما بازهم چینی ها نتیجه بازی را به 23 بر 21 تغییر دادند، اما این پایان کار نبود و جوانان غیرتمند ایرانی خیلی خوب به بازی برگشتند و توانستند این ست را با نتیجه 26 بر 24 به سود خود رقم بزنند.

ست چهارم

ست چهارم با بازی بهتر چینی ها آغاز شد؛ جایی که آنها در همان ابتدای کار 3 بر صفر از تیم ایران پیش افتادند. برتری آنها رفته رفته بیشتر شد تا در امتیاز 8 بر3 به سود چین، تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

در امتیاز 10 بر 3 عطایی بازیکنانش را فراخواند و نکاتی را به آنها گفت؛ ضمن اینکه رمضانی و یلی را هم جایگزین آقچه لی و کریمی کرد. در امتیاز 13 بر 8 هم این دو بازیکن به جای خود بازگشتند. کار برای ایران در این ست سخت و سخت تر شد. شاهسوند هم جایگزین اسفندیار شد تا شرایط در تیم ایران تغییر کند، اما این اتفاق رخ نداد و تیم ها در امتیاز 16 بر 8 به سود چین راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.

مدافعان چینی عملکرد بسیار خوبی داشتند و البته دریافت های ایران هم در این ست توپ ها را به خوبی در اختیار پاسور قرار نمی دادند. در امتیاز 18 بر 8 به سود چین بازهم عطایی درخواست وقت استراحت کرد. جوانان ایران اختلاف را به عدد 5 رساندند تا سرمربی چین در امتیاز 20 بر 15 درخواست وقت استراحت کرد. این ست هم با نتیجه 25 بر 20 به سود چین تمام شد تا یک بار دیگر کار جوانان ایران به ست پنجم برسد.

ست پنجم

برای شروع ست پنجم میثم صالحی جایگزین امیرحسین اسفندیار شد. ست پنجم کار بسیار حساس و نزدیک پیش رفت، اما تیم ایران برتر بود و در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم ها جای خود را در زمین مسابقه تغییر دادند. این ست با نتیجه 15 بر 10 به سود ایران تمام شد تا جوانان ایران انتقام سختی از چینی‌ها گرفته باشند.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می‌‍شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها