19 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران یکی از مهم ترین بازی های تاریخ خود را برگزار کرد و اتفاقا به پیروزی رسید.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳۵
سالگرد تاریخی ترین مسابقه فوتبال ایران / ایران تا صبح نخوابید

به گزارش جام جم آنلاین ، 31 خرداد ماه سال 1377 تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند. 40 هزار تماشاگر در ورزشگاه ژرلاند، شهر لیون حاضر بودند تا این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

19 سال از آن مسابقه تاریخی گذشته و هواداران فوتبال ایران از آن مسابقه خاطرات زیادی به یاد دارند. از ضربه سر استثنایی حمید استیلی که پنج دقیقه قبل از پایان نیمه نخست گل اول ایران مقابل آمریکا را رقم زد تا گل دوم ایران که مهدوی کیا زد و از شادی های خیابانی فوتبالدوستان که تا صبح ادامه داشت.

جواد زرینچه و علی دایی نیز بازیکنانی بودند که در این دیدار پاس گل دادند.

سایت AFC به همین خاطر در گزارشی درباره سالگرد آن بازی، نوشت: 19 سال قبل در چنین روزی جمهوری اسلامی ایران برابر آمریکا - برای اولین بار در یک مسابقه‌ای که اهمیت بسیار زیادی داشت -قرار گرفت. ایران که قبلا فقط یک بار در جام جهانی سال 1978 آرژانتین شرکت کرده بود، 20 سال صبر کرد تا دوباره در این رقابت‌ها حضور داشته باشد و آنها به سختی توانستند جواز حضور در جام جهانی را به دست آورند.

در ادامه این گزارش آمده است: در اواخر مسابقه برایان مک براید توانست یکی از گل‌های خورده را پاسخ دهد. گل او سه ‌دقیقه قبل از سوت پایان مسابقه زده شد تا حساسیت بازی به اوج خود برسد ولی ایران توانست برتری خودش را حفظ کند تا بتواند به این برد تاریخی دست پیدا کند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: ایران در حال‌ حاضر توانسته است پنجمین صعود خود به جام جهانی را به دست بیاورد و اکنون فوتبال مدرن امروزی ایران امیدوار است تا بتواند در جام جهانی روسیه به تعداد بردهای ایران ‌اضافه کند و تاریخ سازی کرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها