ادامه واکنش‌ها به محرومیت 3 دختر والیبالیست؛ بخشش در کار نیست

مربی سابق تیم ملی: آنها مورد تائید من نبودند

حاشیه‌های مربوط به محرومیت سه بازیکن تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال ایران تمامی ندارد. حالا این محرومیت در رسانه‌های خارجی هم بازتاب می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۸۹
مربی سابق تیم ملی: آنها مورد تائید من نبودند

به گزارش جام جم آنلاین، شقایق شفیع، نگین شیرتری و منا رمضانی سه بازیکنی بودند که به دلیل بی‌انضباطی‌های متعدد در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند از سوی فدراسیون والیبال با محرومیت‌های سه، دو و یک ساله روبه‌رو شدند. درحالی که واکنش‌های متفاوتی نسبت به این محرومیت دختران والیبالیست به وجود آمد، اما بیشتر انتقادات برای حمایت از این سه بود.

پیش‌بینی می‌شد محرومیت این سه دختر والیبالیست کاهش یابد، اما فدراسیون والیبال به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و این سه تا پایان محرومیتشان حتی حق ندارند در مسابقات استانی و حتی منطقه‌ای شرکت کنند. با این حال واکنش‌ها در جامعه والیبال بانوان بسیار متفاوت است.

نسرین خزانی، سرمربی تیم سایپای تهران و مربی سابق تیم ملی بانوان ایران که با هر سه بازیکن در مقاطع مختلف کار کرده است، دراین باره به جام‌جم آنلاین گفت: وقتی بازیکنی در تهران از نظر اخلاقی و رفتاری طوری است که حتی در تیم‌های تهرانی جایگاهی ندارد، چه لزومی دارد برای تیم ملی انتخاب شود؟ اگر آنها این مشکل اخلاقی را اینجا دارند، آنجا هم خودش را نشان می‌دهد و مشکل دوباره سر باز می‌کند.

وی ادامه داد: یک آدم بداخلاق همیشه بداخلاق است. نمی‌توانم امروز با شما خوش‌اخلاق باشم و فردا بداخلاق. این بازیکنان محروم شده که من، هم در تیم‌های باشگاهی و هم در تیم ملی با آنها کار کرده‌ام، مورد تائید نبودند. اگر از نظر خانم صدیقی (سرمربی تیم ملی زیر 23 سال) تائید شده هستند دلیل آن را دیگر من نمی‌دانم.

وی با تاکید بر این‌که دقیقا نمی‌داند موضوع این محرومیت‌های سنگین چیست، ادامه داد: هر تخلفی که این سه دختر انجام داده‌اند، شاید عین آن را پسران هم مرتکب می‌شوند، اما چرا پسران والیبالیست با یک جریمه دو میلیونی کارشان تمام می‌شود، اما دختران والیبالیست ما به این شدت با جریمه روبه‌رو شوند. اعزام دو نفر از این محروم شده‌ها به عنوان پاسور اول و دوم تیم ملی از اول هم اشتباه بود. من اگر مربی تیم ملی بودم، هرگز این دو نفر را انتخاب نمی‌کردم. شاید این حرف من باب طبع خیلی‌ها نباشد.

محرومیت‌های عجیب

در ادامه بازتاب محرومیت سنگین سه دختر والیبالیست ایرانی، حالا این موضوع در رسانه‌های خارج از کشور هم بازتاب پیدا می‌کند. سایت والیبال آسیا از محرومیت شقایق شفیع، نگین شیرتری و منا رمضانی به عنوان محرومیت‌هایی عجیب یاد می‌کند. این سایت نوشت: والیبال بانوان ایران مدام در مسابقاتی که در سطح آسیا و در رده‌های سنی برگزار می‌شود، حضوری ثابت و مداوم دارد. والیبال بانوان این کشور مورد توجه قرار دارد و حالا که این‌چنین پیشرفت کرده‌اند، محرومیت سنگین سه بازیکن تیم جوانان این کشور بیشتر مورد توجه است. در ادامه این مطلب آمده است: این محرومیت، عجیب است. آنها به مدت طولانی از حضور در والیبال محروم شده‌اند، یکی سه سال، یکی دو سال و یکی دیگر از آنها یک سال. به نظر می‌رسد با بی‌انضباطی این بازیکنان قاطعانه برخورد شده است. «هیچ بازیکنی حق بی‌انضباطی ندارد وگرنه تاوان سنگینی می‌بینید.» انگار این شعار والیبال ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها