سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام کشور و مخصوصا هواداران ما بسیار خوشحال شدند. البته می‌دانم یکی، دو نفری خوشحال نیستند و شاید یکی، دو نفر اینجا نشسته‌اند که از صعود ما خوشحال نیستد. حتی داخل فدراسیون هم برخی از افراد خوشحال نیستند. امروز روز ماست. آنها باختند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۱۷
کی‌روش: برخی در فدراسیون از صعود خوشحال نیستند/ امروز ما بردیم، آنها باختند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبر گزاری ها، کارلوس کی روش بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی در حالی در نشست خبری حاضر شد که خبرنگاران برای وی دست زدند. کی روش در نشست خبری خود گفت: ابتدا می خواهم درباره بازی صحبت کنم. دیدار آسانی نداشتیم.

کارلوس کی‌روش پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل ازبکستان که منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه شد،افزود:از بازیکنانم به دلیل عملکرد مطلوبی که داشتند تشکر و قدردانی کرده و آنان را تحسین می کنم.

مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی هنگام برگزاری نشست مطبوعاتی سرمربی تیم ملی وارد سالن نشست شدند و بر روی سرمربی و خبرنگاران آب ریختند و با آنان شوخی کرده و شادمانی کردند.

وی در ادامه به بازیکنان و تیم ملی ازبکستان هم تبریک گفت و افزود: متأسفانه آنان امروز مغلوب تیم ملی فوتبال ایران شدند،‌ ولی باخت قسمتی از فوتبال است و باید آن را بپذیریم.

وی همچنین برای تیم ملی ازبکستان بهترین ها را آرزو کرد و اظهارداشت:این تیم هنوز برای صعود به جام جهانی شانس دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بااشاره به بازی خوب شاگردانش دردیدار برابر ازبکستان،‌عنوان کرد:‌ بعضی از افراد هستند که فکر می‌کردند صعود به جام جهانی آسان است، اما با این تیم ها و دیدارهایی که شاهد بودیم، دیدیم که صعود به جام جهانی کار بسیار دشواری است.

کی روش ادامه داد:‌باید بگویم بازیکنانم با تعهد و انگیزه بسیار بالا در طول سفری که امشب به اینجا رسیدیم،‌فداکاری زیادی کردند،‌ تمام کشور مخصوصا هواداران فوتبال خیلی خوشحال شدند و شاید فقط یکی دو نفر همین جا نشسته باشند که از صعود تیم ملی خوشحال نباشند، حتی درون فدراسیون هم یکی دو نفر از این صعود خوشحال نیستند ولی امروز روز ماست و آنان باختند.

وی بار دیگر بازیکنانش را مورد تحسین و تقدیر قرارداد و افزود:‌بازیکنانم کار مهمی را برای کشورشان انجام دادند این درحالی است که در بسیاری از اوقات بدون هیچ حمایت و امکانات به این مهم دست پیدا کردیم،‌ علاوه براین؛‌ برخی برنامه آماده سازی تیم ملی را می خواستند، متوقف کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با این همه از سوی کادر فنی تیم ملی از هواداران و دست اندرکارانی که به این تیم برای صعود کمک کردند تشکر و قدردانی کرد و افزود: البته درکنار تیم ملی و فدراسیون افرادی هستند که بدون هیچ نام و نشانی به تیم ملی کمک کرده و نامی از آنان نیست که باید از آنان تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درپاسخ به این سئوال که چه برنامه ای پس از صعود به جام جهانی دارید،اظهارداشت: امروز روز جشن است و بهتر است بحث در این مورد را متوقف کنیم، اما فردا بهترین برنامه‌ ریزی را برای آماده سازی به موقع تیم ملی برای جام جهانی را خواهیم داشت.

کی روش ادامه داد: البته باید بگویم ‌ درطی سال های گذشته هر بار برنامه آماده سازی تیم را ارائه و آماده اجرا کردیم عده ای تلاش کردند این برنامه اجرایی نشود بنابراین بهتر است این سئوال از آنان پرسیده شود.

وی درادامه انتقادهایش ادامه داد:‌ از کادرفنی تیم ملی و بازیکنان نپرسید که چه باید برای تیم ملی کرد از خودتان اصحاب رسانه بپرسید که برای تیم ملی چه کار خواهید کرد چرا که معتقدم در این خصوص تیم ملی را حمایت نکردید.

سرمربی تیم ملی با این همه از خیر این سوال نگذشت و درباره برنامه هایش درجریان آماده سازی برای جام جهانی، عنوان کرد: هنوز دو برنامه بازی دیگر درچارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی پیش رو داریم و از این دو بازی امتیاز کامل را می خواهیم تا کامل ترین امتیاز را کسب کرده تا به جام جهانی صعود کرده باشیم.

وی ادامه داد:‌با این همه یک برنامه کوتاه مدت در نظر داریم که بزودی این برنامه اجرایی خواهد شد، چنانچه می خواهید در مورد بازی‌های دوستانه آگاه شوید، بدانید که با روسیه میزبان جام جهانی است 10 اکتبر بازی دوستانه انجام می‌دهیم که باید بگویم این بازی برای تیم ملی افتخاری است.

کی روش در مورد نشان دادن شماره 4 نیز گفت: با سه تیم ایران،‌آفریقای جنوبی و پرتغال چهار بار به جام جهانی صعود کردم به این دلیل این شماره را نشان دادیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد تازه ترین اظهارات مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال درباره ادامه و توسعه همکاری با کادر فنی تیم ملی، تصریح کرد:به طور حتم هنگامی که ریاست فدراسیون در این باره از من سئوال کنند به او پاسخ خواهم داد اما باید بگویم هنگامی که برای نخستین بار به جام جهانی 2014 برزیل صعود کردیم زمان مناسبی برای توسعه فوتبال ایران بود ولی در این سال ها هیچ تغییری را در پیشرفت فوتبال ایران نمی‌بینم.

وی با بیان این که بهترین آرزویم برای فوتبال ایران این است که یکبار برای همیشه فدراسیون افرادی که مانع پیشرفت فوتبال ایران شدند را بگیرند، افزود: امیدوارم بتوانیم یک برنامه ای که هواداران فوتبال ایران مستحقش هستند را تدوین کنیم. در حال حاضر دو دوره صعود پیاپی به جام جهانی را داریم اگر فوتبال ایران از این فرصت تاریخی برای برنامه ریزی آینده استفاده نکند مرتکب اشتباه شده اما من فقط می‌توانم نظرم را بگویم اما امشب فقط باید جشن بگیریم و افرادی که همیشه در کنار ما بودند و عاشق ما بودند و به تیم ملی و بازیکنان اعتماد داشتند دلیل اصلی امروز ما فقط همین افراد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها