تیم ملی فوتبال ایران فردا شب مهم ترین مسابقه چهار سال اخیر خود را برگزار می کند، مسابقه ای برابر با صعود به جام جهانی 2018 روسیه.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۷۲
انتخابی جام جهانی 2018 روسیه ؛ایران - ازبکستان / سلام جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین ، این مسابقه از ساعت 21:15 دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی شروع می شود.

شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران 17 امتیازی هستند، آنها مقابل هیچ تیمی نباختند و هیچی گلی را هم تا اکنون دریافت نکرده اند تا اکنون بهترین تیم جهان از لحاظ دفاعی باشند.

در صورتی که شاگردان کی روش دیدار حساس و حیاتی مقابل ازبکستان را ببرند 20 امتیازی می شوند و صعود زودهنگام خود را به جام جهانی جشن می گیرند. ایران می تواند پس از روسیه(میزبان) و برزیل سومین تیمی باشد که حضورش در رقابت های جام جهانی روسیه قطعی می شود. در واقع پیروزی در برابر ازبکستان دو بازی آخر تیم ملی فوتبال ایران را کاملا تشریفاتی خواهد کرد.

البته ازبکستان هم قرار نیست برای باخت به ایران بیاید. آنها می خواهند به هر شکل ممکن امیدهایشان را برای صعود حفظ کنند هر چند خوب می دانند در برابر تیم آماده کی روش ، خط دفاعی آماده اش و البته حضور چندین هزار نفری تماشاگران ایرانی کار بسیار سختی دارند.

نکته بسیار ترسناک برای ازبک ها این است که تیم تحت هدایت کی روش آخرین بار در 24 آبان سال 1391 شکست خورد و از آن پس دیگر هرگز رنگ شکست را ندید.

دیدار رفت ایران و ازبکستان در انتخابی جام جهانی 2018 با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش همراه بود. در آن مسابقه هر چند ایران مالکیت کمتری بر روی توپ داشت اما با تک گل سید جلال حسینی موفق شد این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد تا با سه امتیاز شیرین به ایران برگردد.

درباره ترکیب تیم ملی فوتبال ایران هنوز گمانه زنی زود است. کی روش نشان داده به یک ترکیب ثابت اکتفا نمی کند. باید تا زمان آغاز مسابقه صبر کنیم.

البته بعد از حوادث تروریستی تهران فیفا از ایران تضمین امنیت این مسابقه را خواسته که فدراسیون فوتبال ایران تضمین داده هیچ مشکلی پیش نمی آید.

خود فیفا می‌داند ایران امن‌ترین کشور منطقه است و به همین دلیل هم میزبانی بازی‌های عراق در مقدماتی جام جهانی را به کشورمان داده و روز سه‌شنبه هم بازی عراق و ژاپن در تهران برگزار می‌شود!

به هر حال دیدار ایران و ازبکستان باردیگر می‌تواند سلام دوباره به جام جهانی باشد، سلامی برای دومین دوره پیاپی...

اسامی داوران عمانی بازی دو تیم ایران و ازبکستان را قضاوت می‌کنند که اسامی آنها به شرح زیر است:

داور وسط: احمد ابوبکر
کمک داور اول: حامد سلیمان
کمک داور دوم: ابوبکر سلیم
داور چهارم: یعقوب عمر مبارک
ناظر داوری: محمد سوبخیدین از مالزی
ناظر مسابقه: کایدتوم هیرو از مالزی

سایر دیدارهای این گروه روز سه‌شنبه برگزار می‌شود برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

دوشنبه 22 خرداد

ایران - ازبکستان ساعت 21:15

سه شنبه 23 خرداد

قطر - کره جنوبی ساعت 23:30

سوریه - چین ساعت 18:15

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها