تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان پس فردا دوشنبه بیست و دوم خرداد ماه از ساعت 21:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۰۱
ورزشگاه آزادی، «دیگ جوشان» خاور میانه / وحشت ازبک ها از «خاص ترین» ورزشگاه آسیا

به گزارش جام جم آنلاین ، پیروزی در این دیدار به معنای دومین صعود پی در پی شاگردان کارلوس کی روش به جام جهانی است.

ایران میزبان این مسابقه است، مسابقه ای که در یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های دنیا برگزار خواهد شد یعنی ورزشگاه آزادی.

در آستانه این دیدار حیاتی و بسیار مهم در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه رسانه ها و سایت های ازبکستانی اخبار و گزارش های متعددی پیرامون این دیدار کار می کنند.

یکی از نکاتی که مورد توجه رسانه های ازبکستانی قرار گرفته ورزشگاه آزادی است، ورزشگاهی که گویا ازبک ها به آن علاقه ای خاص دارند و البته بابت بازی کردن در آن می ترسند.

دیگ جوشان خاورمیانه

سایت uz24 ازبکستان درباره تقابل دیدار تیم های ایران و ازبکستان نوشت: «تیم ملی فوتبال ایران با تمام نیرو در این دیدار به میدان می رود. آنها میخواهند در برابر تماشاگران خود جشن صعود بگیرند و برای این کار باید مقابل ما (ازبکستان) پیروز شوند. کار مشکل است آن هم در ورزشگاهی که دیگ جوشان خاورمیانه به شمار می آید. مملو از تماشاگر و مملو از شور و هیجان. خیلی ترسناک اما جذاب است. »

ورزشگاه خاص آسیا

مطلب سایت uzdaily هم از بیشتر به ترس ازبک ها از بازی کردن در ورزشگاه آزادی می پردازد: «ورزشگاه آزادی یکی از پرظرفیت ترین ورزشگاه های دنیاست. این ورزشگاه می تواند گنجایش 100 هزار نفر را هم داشته باشد. در میان هیاهوی هزاران تماشاگر ایرانی بازی کردن هم می تواند لذت بخش باشد و هم بسیار سخت. سد محکمی در برابر ماست.»

ازبک ها در آزادی

uza هم به حضور چشمگیر ازبکستانی ها در ورزشگاه آزادی اشاره می کند: «قرار نیست تمام سکوها مال ایرانی ها باشد. تعداد چشمگیری از تماشاگران ازبکستانی در ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت و تیم ملی کشورشان را تشویق می کنند. آزادی شب هیجان انگیزی را در پیش رو دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها