تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در هفته نخست لیگ جهانی را مقابل تیم ملی لهستان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۶۷
ایران – لهستان / سومین نبرد مردان کولاکوویچ در سرزمین چکمه

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در هفته نخست لیگ جهانی را باید مقابل تیم ملی لهستان برگزار کند.

لهستانی که در هر دو بازی خود به پیروزی رسید و نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. پیروزی شاگردان دجورجی مقابل تیم‌های ایتالیا و برزیل نشان داد که این تیم سودای سکوی لیگ جهانی 2017 را در سر دارد و به دنبال جبران ناکامی‌های چند سال گذشته‌اش است.

تیم ملی لهستان بیستمین حضور متوالی خود را لیگ جهانی والیبال را تجربه می‌کند. آنها در سال 1998 وارد این تورنمنت شدند، در سال 2000 به مدال برنز رسیدند، در سال 2012 با پیروزی 3 بر صفر مقابل آمریکا، فاتح لیگ جهانی شدند و جایزه یک میلیون دلاری فدراسیون جهانی را به خود اختصاص دادند. تیم ملی لهستان در سال 2015 به مقام چهارم و در سال 2016 در خانه به عنوان پنجم رسید.

فدراسیون جهانی والیبال، ارزش خاصی برای تیم ملی لهستان قائل است و این تیم را یکی از عوامل رشد ورزش والیبال می‌داند. لهستان در سال 1949 برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و در سال 1974 به نخستین عنوان قهرمانی خود رسید. آنها 40‌ سال بعد در حالی به دومین مدال طلای قهرمانی جهان خود رسیدند که میزبان این رویداد بودند.

لهستان 9 بار در بازی‌های المپیک هم حاضر بود که حاصل آن مدال طلای المپیک 1976 مونترال است. این تیم در المپیک 2016 در کنار ایران به عنوان پنجم رسید و این مقام اصلاً برای فدراسیون والیبال این کشور مطلوب نبود. به همین خاطر استفان آنتیگای فرانسوی جای خود را فردیناندو دجورجی ایتالیایی داد. آنتیگا نیز هدایت تیم ملی کانادا را بر عهده گرفت.

دجورجی ملقب به «فِه‌فِه» 330 بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داد و در 3 دوره قهرمانی جهان متوالی در سال‌های 1990، 1994 و 1998 برای آتزوری به میدان رفت. او که تجربه مربیگری در لیگ ایتالیا و روسیه را داشت در سال 2015، سرمربی «زاکسا» در لیگ لهستان شد و به عنوان قهرمانی لیگ این کشور رسید. او و شاگردانش میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان در سال 2017 هستند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان تا کنون 15 بار با هم رقابت کرده‌ که حریف اروپایی 10 بار برنده بوده‌ است.

آخرین رویارویی دو تیم در المپیک 2016 ریو بود که تیم ایران با هدایت رائول لوزانو با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این تیم شد.

تیم ایران، ست پنجم این بازی نزدیک را 18 بر 16 واگذار کرد. لهستانی‌ها از 10 باز رسمی اخیر خود در 6 بازی پیروز بوده‌اند.

میانگین سنی این تیم 25 سال و 7 ماه است در حالی که میانگین سنی تیم ملی ایران 26 سال و 8 ماه است.

تیم ملی لهستان، تنها تیمی است که ایران در مرحله بین قاره‌ای، 2 بار با آن روبرو خواهد شد. نخستین برخورد دو تیم،‌ روز یکشنبه 14 خرداد در ایتالیا و جدال دوم 2 تیم، شنبه 27 خرداد در لهستان خواهد بود.

تعداد برخوردهای تیم‌های ایران و لهستان در سال‌های گذشته به تعدادی بوده که بازیکنان دو تیم، شناخت کاملی از هم دارند. دیدار دوستانه ایران و لهستان هم که هفته گذشته برگزار شد به سود لهستان به پایان رسید.

دو تیم ایران و لهستان در هفته نخست لیگ جهانی 2017، از ساعت 19 و 30 امروز یکشنبه، در شهر پیزارو ایتالیا با هم دیدار می‌کنند.

تیم ملی ایران در دو دیدار قبلی خود مقابل برزیل و ایتالیا را با شکست پشت سر گذاشت و حالا مقابل تیم قدرتمند لهستان هم کار سختی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها