رئیس فدراسیون کشتی روز یکشنبه گفت: عربستان سعودی اقدامات گسترده و خارج از عرف دیپلماتیک را در ورزش جهان آغاز کرده است. این موضوع زنگ خطر جدی برای فعالیت های دیپلماتیک ایران در حوزه ورزش است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۵۰
هشدار رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اقدامات خارج از عرف دیپلماتیک عربستان در حوزه ورزش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، «رسول خادم» افزود: عربستانی ها حتی در ورزش هایی مانند کشتی و رشته هایی که فعالیتی در آن ندارند، ورود جدی کرده اند و ابزارهای دیپلماتیک خود را فعال کرده اند.
وی هشدار داد: ورزش ایران با این نوع سرمایه گذاری عربستان سعودی پس از مدتی با مشکل مواجه می شود و باید برای آن تدبیری اتخاذ کرد.
رئیس فدراسیون کشتی با ذکر مثالی گفت: بخشی از نمونه گیری های آزمایش دوپینگ در بازی های کشورهای اسلامی از جمله نمونه های دوپینگ مسابقات کشتی، همگی به آزمایشگاه هایی در عربستان ارسال شده است.
خادم مثال دیگری زد و گفت: مسئولان و نمایندگان فدراسیون های بین المللی و داوران همه ورزش ها در طول بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مهمان مسئولان عربستانی بودند. عربستانی ها تعاملات بسیار گسترده ای با مجموعه مدیران و داوران رشته های مختلف برقرار کرده اند که فراتر از حوزه بازی های کشورهای اسلامی بوده است.
عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی ادامه داد: این موضوع می تواند یک زنگ خطر جدی برای فعالیت های دیپلماتیک ایران در حوزه ورزش و حتی در مواردی با کارکردی فراتر از ورزش باشد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
رسول خادم به عنوان نماینده اتحادیه جهانی بر مسابقات کشتی چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در باکو آذربایجان نظارت داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها