چهارمین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی - باکو

قهرمانان ایرانی داخل گود می شوند

شب گذشته قرعه کشی مسابقات ورزش های زورخانه ای با حضور محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در باکو میزبان چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۳۰
قهرمانان ایرانی داخل گود می شوند

جام جم - خبرنگار اعزامی به باکو ؛ بر اساس قرعه کشی، این رقابت ها در دو بخش تیمی و انفرادی انجام می شود که رقابتهای تیمی از صبج امروز و مسابقه های انفرادی از فردا در سالن کریستال و از ساعت 10 و 30 به وقت تهران آغاز می شود.

صبح امروز ١٠ تیم شرکت کننده به ترتیب به اجرای حرکات کامل تیمی می پردازند و سپس تصمیم گیری کارشناسی در این خصوص انجام می شود.
تیم های اوگاندا، بنگلادش ، توگو، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان،عراق،افغانستان، ایران و آذربایجان در این رقابت ها به میدان می روند.
آغاز مسابقه های تیمی
تیم ملی ورزش های زورخانه ای از چهارشنبه هفته گذشته در دهکده بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مستقر شد و امروز در نخستین روز از مسابقه های زورخانه ای در بخش تیمی داخل گود می شود .
مسابقه های تیمی زورخانه ای با هیجان و حساسیت بسیار میان تیم های شرکت کننده به ویژه تیم های ؛ ایران ، جمهوری آذربایجان ،عراق و تاجیکستان در باکو میزبان چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار می شود.
این مسابقه ها به صورت تیمی است و هر تیم 5 نفره بعد از انجام حرکات هماهنگ تیمی امتیازات رشته های مختلف را کسب می کند. این رشته ها شامل؛ ورود ، شنو ، نرمش ، میل گیری ، پا زدن ، دعا و خروج است . هر تیم به مدت 12 دقیقه وقت دارد تا این حرکات را در مقابل داوران به نمایش بگذارد.
تیم ایران با داشتن بیشترین تعداد قهرمانی در رقابت های ورزش های زورخانه ای رکورددار قهرمانی آسیا و جهان است که برای نخستین بار در بازی های کشورهای اسلامی در باکو به دنبال کسب اولین قهرمانی در این بازی هاست. تیم جمهوری آذربایجان به عنوان جدی ترین حریف ورزشکاران زورخانه ای ایران مطرح است.
سرمربی تیم ملی زورخانه ای مصطفی مرادی فر بوده که علیرضا غلامی به عنوان مربی در کنار وی است. سرپرستی این تیم را مجتبی جوهری رییس فدراسیون ملی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ایران بر عهده دارد . امروز تیم ایران با علی جلیل جو، محسن گلستانی ، پژمان سکونتی، هیمن میرزایی و مبین زیبا لقا ، در بخش تیمی وارد گود می شود . فردا نیز در هنرهای فردی ؛ مصطفی مفید و بابک جعفری نمایندگان ایران هستند. محمدرضا حسن پور مرشد تیم ملی نیز برای ورزشکاران این رشته هنرنمایی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها