رسانه‌های خبری سراسر دنیا از تغیرات اساس در قوانین والیبال در سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۸۰
ست‌های والیبال ۱۵ امتیازی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مدتی پیش، برخی از مربیان مطرح و صاحب نام جهان از جمله زی‌روبرتو (برزیل)، کارچ کرالی و هیو مک‌کاچن (آمریکا) و جیووانی گیدتی از ایتالیا در لوزان سوئیس با یکدیگر ملاقات کردند و ایده برگزاری مسابقه والیبال، حداکثر در 7 ست 15 امتیازی به صورت رالی را مطرح کردند. به این ترتیب که برنده 4 ست، پیروز بازی خواهد بود. این طرح، قسمتی از پروژه جذاب‌تر کردن رشته والیبال برای هواداران و کوتاه‌تر کردن زمان بازی این رشته است.

در نشست کمیته اجرایی فدراسیون جهانی والیبال که حدود 2 هفته پیش در شهر مراکش برگزار شد، مقرر شد تا این سیستم جدید بازی در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال دختران (اسلوونی) و پسران (مصر) جهان به صورت آزمایشی به اجرا در بیاید تا اگر مورد رضایت برگزار کنندگان و ورزشکاران قرار گرفت در رده بزرگسالان هم مورد استفاده قرار بگیرد.

قانون دیگری که مورد آزمایش قرار خواهد گفت، حذف منطقه مجاز تردد مربیان در کنار زمین است به این ترتیب که مربیان در کنار زمین بدون محدودیت مکانی حضور خواهند داشت. بهبود سیستم ویدئو چلنج و تعویض بدون توقف بازی نیز ار دیگر مواردی است که FIVB قصد آزمایش آنها را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها