تیم ملی هندبال بانوان ایران در رده های سنی بر خلاف برنامه از پیش تعیین شده به رقابت های قهرمانی آسیا نمی رود.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۶۰
انصراف 20 هزار دلاری از آسیا / وقتی هندبال بانوان به تمسخر گرفته می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، قرعه کشی رقابت های قهرمانی هندبال بانوان آسیا انجام شده بود اما تیم ایران انصراف داد تا کنفدراسیون هندبال آسیا جریمه سنگینی برای ایران درنظر بگیرد، جریمه ای به میزان 20 هزار دلار.

هندبال بانوان نیز با مواجه شدن با تبعیض های شدید جنسیتی در دو سال اخیر عملا از دور خارج شد و دیگر خبری از اردوها و رقابت های بین المللی نبود. این تیم نه اردویی بلند مدت در پیش رو داشت و برنامه ای برای جذب یک مربی بهتر در کار بود. در واقع حال و روز هندبال بانوان ایران نشان داد که مسئولان فدراسیون تمایلی برای سرمایه گذاری بر روی بخش بانوان ندارند.

کنفدراسیون هندبال آسیا مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا را قرار است امسال در تابستان برگزار کند، اما فدراسیون هندبال ایران در رده سنی نوجوانان اعلام آمادگی نکرد و در رده سنی جوانان نیز بعد از اعلام آمادگی و حضور در قرعه‌کشی، از حضور در مسابقات انصراف داد. «عدم نتیجه گیری» و «فقدان برنامه برای آماده سازی تیم» در رقابت های قهرمانی آسیا دلیل بر انصراف تیم قلمداد می شود. اینجا دو نکته بسیار مهم به وجود می آید. نخست اینکه مسئولان فدراسیون هندبال ایران با کدام استدلال گمان می کنند عدم نتیجه گیری می تواند دلیل خوبی بر انصراف تیم باشد؟ اگر تیم به رقابت های قهرمانی آسیا نرود و تجربه کسب نکند پس چه زمانی این فرصت فراهم می شود؟ نکته دوم درباره دلیل انصراف تیم ایران «فقدان برنامه آماده سازی» است. مسئولان فدراسیون هندبال با طرح این موضوع چالش های پیش روی خود را بیشتر کرده اند. نخست اینکه اگر آنها می دانستند برنامه ریزی ندارد به چه دلیل جهت حضور در رقابت های قهرمانی اعلام آمادگی کرده اند و دوم اینکه «فقدان برنامه آماده سازی» سندی بر بی مسئولیتی فدراسیون نشین ها در قبال بخش بانوان نیست.

به هر حال دخترانی که در شهرهای خودشان با ذوق و شوق برای قهرمانی آسیا تمرین می کردند اکنون احساس می کنند به تمسخر گرفته شده اند، این را یکی از آنها می گوید. یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی هندبال تاکید می کند نه جرات اعتراض دارند و نه دیگر می توانند این شرایط را تحمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها