گفت‌وگو با امیر اسماعیل‌آذر، مجری مشاعره‌ها

شعر مرا تحمل می‌کند!

گفت‌وگو با مجتبی عابدینی، شمشیرباز

فراغتم، بودن با خانواده است

می گوید آن موقع‌ها بچه‌ها در کوچه و خیابان با چوب، شمشیربازی می‌کردند. البته این خاطرات برای روزگاری است که خبری از این همه موبایل و تبلت و شبکه‌های اجتماعی نبود. حالا مجتبی عابدینی نفر چهارم المپیک 2016 ریو و نایب‌قهرمان جهان است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۴۰
فراغتم، بودن با خانواده است

او می‌گوید با خانواده زیاد وقت می‌گذراند تا زمانی را که کنارشان نبوده، جبران کند. با او گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

بیشترین موفقیت شمشیربازی را در تاریخ ورزش کشورمان با شما شاهد بودیم. چقدر مصمم هستید در المپیک‌های بعدی مدال بگیرید تا شاهد اضافه شدن یک مدال شمشیربازی هم در کلکسیون مدال‌های المپیکی ورزشکاران کشورمان باشیم؟

خیلی مصمم هستم، چون به مردم قول دادم. اگر مشکلی پیش نیاید، مطمئن باشید در المپیک 2020 با تمام قوا شرکت می‌کنم و تمام تلاشم این است که مدال بگیرم.

از چه سنی شمشیربازی را شروع کردید؟

از 13 سالگی.

چه کسانی مشوق شما بودند؟

پدر و مادرم تشویقم کردند. خیلی دوست داشتم در یک رشته ورزشی فعالیت کنم و موفق باشم و سرانجام شمشیربازی را انتخاب کردم.

حالا چرا شمشیربازی؟

شمشیربازی را دوست داشتم. آن موقع‌ها با چوب در خیابان با بچه‌ها شمشیربازی می‌کردیم.

بچه کجا هستید؟

تهران متولد شدم و بزرگ شده همین‌جا هستم.

درستان چطور بود؟

کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دارم. از مهر هم اگر خدا بخواهد دانشجوی دکترا می‌شوم. اما درسم این‌قدر خوب نبود که همه نمراتم بالا باشد.

ولی به هرحال تا دکترا ادامه دادید. گرایش شما در مقطع دکترا چیست؟

اگر خدا بخواهد گرایش رشد و یادگیری حرکات ورزشی را می‌خوانم.

فرزند هم دارید؟

بله، دخترم پارمیس که شش ساله است.

او هم ورزش می‌کند؟

پارمیس الان ژیمناستیک کار می‌کند. به شمشیر بازی و شنا هم علاقه دارد.

اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانید؟

تمام اوقات فراغتم با خانواده است. دوست دارم زمانی را که کنارشان نبودم، جبران کنم. بیشتر دوست دارم با خانواده وقت بگذرانم. دخترم را پارک می‌برم و کارهای عقب افتاده ام را انجام می‌دهم.

برخی جوان‌ها وقت زیادی در شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنند. خانواده‌ها گله دارند که فرزندشان وقتش را به بطالت می‌گذراند. شما به عنوان یک جوان موفق چه صحبتی با این جوان‌ها دارید؟

من هم در شبکه‌های اجتماعی هستم، اما سعی می‌کنم کمتر در این شبکه‌ها باشم. به هر حال اخبار را پیگیری می‌کنم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه ما همین شبکه‌های اجتماعی است. اگر جایی دور هم جمع می‌شوند، اغلب در شبکه‌های اجتماعی هستند. این خیلی بد است و باعث می‌شود آدم‌ها از هم دور شوند و همبستگی بین خانواده‌ها کم شود. خواهشم این است به سنت‌های قدیم برگردند، با هم حرف بزنند و از مشکلاتشان بگویند تا با هم آنها را حل کنند.

در مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا که همین چند وقت پیش برگزار شد و شما موفق به کسب مدال نقره شدید، با لباس آتش‌نشانی روی سکو رفتید. درباره این موضوع هم برای مخاطبان ما صحبت کنید.

بنده روز پنجشنبه‌ای که اتفاق پلاسکو رخ داد، جایی بودم و خبر را شنیدم که خیلی ناراحت‌کننده بود. اتفاق پلاسکو بدترین خبری بود که شنیدم، چون با بعضی از بچه‌های آتش‌نشان، دوست و همکلاس بودم. تصمیم گرفتم با تمام قدرت در مسابقات شرکت کنم. کمترین کار این بود که پرچمشان را بالا ببرم تا قدری از درد آنها را کم کنم.

سجاد روشنی - دبیر صفحه آخر جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها