جمعه پیش رو حاوی اتفاق مهمی در حوزه ورزش بانوان است، طبق برنامه های از پیش تعیین شده مسابقه ای برگزار خواهد شد که ده ها بانو و دختر دونده تهرانی و غیر تهرانی در آن می دوند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۸۶
جنجال های یک مسابقه دوومیدانی در تهران/ خانم ها چقدر بدوند؟!

به گزارش جام جم آنلاین، مسابقه دوی استقامت تهران با استقبال کم نظیر بانوان مواجه شده است. اما در حالی که قرار این مسابقه نوبرانه از ساعت شش صبح روز جمعه برگزار شود بسیاری شمشیرها را از رو کشیده و نسبت به برگزاری این مسابقه اعتراض می کنند. دلایل مختلفی هم دارند. انگار هر اتفاق جدیدی قرار است در حوزه ورزش بانوان بیفتد آنهایی که در ظاهر دلسوز ورزش بانوان هستند بیشتر دردسرساز می شوند. اما این انتقادات چیست؟

مسیر پرماجرای یک مسابقه

در دنیا رسم است که رقابت های دوی استقامت جایی برگزار می شود که از هر قشری بتوانند به تماشای این مسابقه بنشینند. اما برای مسابقه استقامتی که جمعه برگزار خواهد شد چنین شرایطی وجود نخواهد داشت. ابتدا قرار بود بانوان دونده از ورزشگاه آزادی تا میدان فردوسی بدوند اما در نهایت قرار شد فقط 10 کیلومتر مسیر مسابقه استقامت باشد و دونده ها دور دریاچه چیتگر بدوند. بر خلاف همه انتقاداتی که نسبت به تغییر مسیر می شود باید به این نکته اشاره کرد که برگزاری چنین مسابقه ای برای بانوان نوبرانه است بنابراین نباید چندان روی موضوعاتی مثل مسیر مسابقه حساسیت به خرج داد.

نکته دیگری که در رابطه با این مسابقه مورد انتقاد گرفته زمان برگزاری مسابقه است. سوت آغاز از ساعت شش صبح دمیده خواهد شد. از سویی مبلغ صد هزارتومانی برای ثبت نام هم دلیل دیگر برای خرده گرفتن است.

البته انتقاد از این مورد دیگر بجاست. ورودی مسابقه ای که هزینه چندانی روی دست متولیان نمی گذارد غیر معقولانه است اما برای باز شدن راه برای مسابقات بعدی دیگر این یکی را هم «موقتا» باید تحمل کرد.

نهایت آرزوی یک دختر 18 ساله

نامش پریسا حصارکی است و 18 سال دارد. او در سطح استان البرز مقام هایی در دوومیدانی دارد اما می گوید رسیدن به تیم ملی دوومیدانی بانوان به دلیل باندبازی هایی که وجود دارد محال است! وی با ذوق و شوق در مسابقه روز جمعه ثبت نام کرده و جالب است بدانید مبلغی که به عنوان ورودی پرداخت کرده عیدی هایش است! وی در این باره به جام جم آنلاین گفت: عاشق شرکت کردن در مسابقات هستم و می دانم اگر شرکت کنم مقام می آورم. در طول سال مسابقات کمی برای خانم ها وجود دارد و وقتی یک مسابقه پیش می آید اولین نفر برای شرکت در مسابقات هستم.

وی افزود: این مسابقه خیلی من و چند دوست دونده دیگرم را خوشحال کرد. کاش از این دست از مسابقات بیشتر در ایران برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
دخترم امیدوارم موفق باشی.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
كشورهایی مثل قطر و عربستان و بحرین میروند از كشورهای آفریقایی دونده میارن براشون مدال بیاره و پرچم كشورشون رو بالا ببره حالا كه ما خودمون این همه استعداد داریم حمایت نمیكنیم.
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
شماره حساب این خانم دونده رو لطف كنین پیدا كنین كه من هزینه ثبت نام ایشون رو به عنوان هدیه و دلگرمی خدمتشون تقدیم كنم
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
پس هدف از برگزاری این مسابقه كسب درآمد است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
به جای فوتبالیستهایی كه از داشتن پول زیاد نمیدون چیكار میكنند از ...گرفته تا ... به این ورزشكارها برسیم
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
یعنی توقع دارید توی خیابون با وضع ورزشی كه شبیه لباس شنا است بیان دو دو كنند و مردها تخمه بدست بشینند و نگاه كنند امان از غربزده ها به هر طریقی .................
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها