جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج اعلام شد که «سارا خادم الشریعه» با وجود سه پله سقوط در رده بندی جهانی، همچنان بهترین جایگاه را در بین نمایندگان ایران در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۵۲
سقوط 3 پله​ای خادم الشریعه در رده بندی جهانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس رده‌بندی جدید برترین‌های شطرنج جهان از سوی فدراسیون جهانی این رشته در بخش تیمی، ایران در بخش مردان با میانگین امتیازی 2815 در رده سوم آسیا و 36 جهان قرار دارد. تیم بانوان نیز با میانگین امتیازی 2235 امتیاز در رده بیست و سوم جهان ایستاده است.
در بخش انفرادی و در رده مردان «پویا ایدنی» با ریتینگ 2753، «پرهام مقصودلو» با ریتینگ 2567، «احسان قائم‌مقامی» با ریتینگ 2556، «پوریا درینی» با ریتینگ 2523 و «محمدامین طباطبایی» با ریتینگ 2521 در رده اول تا پنجم بین شطرنج‌بازان ایرانی هستند.
در رده بانوان «سارا خادم‌الشریعه» همچنان بهترین‌ ورزشکار ایرانی است و با ریتینگ 2450 در رده یازدهم آسیا و با 3 پله سقوط، رتبه 30 رده‌بندی جهانی را در اختیار دارد.
پس از وی «میترا حجازی‌پور»، «درسا درخشانی»، «آتوسا پورکاشیان» و «غزل حکیمی‌فرد» در رده‌های دوم تا پنجم هستند.
**اسامی بازیکنان برتر کشور در بخش‌های استاندارد، سریع و برق‌آسا در رنکینگ جهانی در زیر آمده است:
*استاندارد:
مردان: ایران بازیکنی در جمع 100 بازیکن برتر دنیا ندارد.
بانوان: خادم‌الشریعه در رده 30 قرار دارد.
*سریع:
مردان: ایران بازیکنی در جمع 100 بازیکن برتر دنیا ندارد.
بانوان: خادم‌الشریعه در رده 30 و پورکاشیان در رده 98 قرار دارند.
*برق‌آسا:
مردان: ایران بازیکنی در جمع 100 بازیکن برتر دنیا ندارد.
بانوان: خادم‌الشریعه در رده 32 و پورکاشیان در رده 48 قرار دارند.
در فهرست برترین شطرنجبازان جهان ، مگنوس کارلسن با 2838 واحد در صدر قرار دارد. وسلی سو، فابیانو کاروانا، ولادیمیر کرامنیک و ماکسیم وشیه در رده های بعدی هستند.
در بخش بانوان نیز هویفان چینی همچنان صدرنشین است. جو ونجون،آنا موزیچوک،هومپی کونرو و ماریا موزیچوک نایب قهرمان شطرنج زنان جهان در 2017 در رده های بعدی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها