حرکت تماشاگران ایرانی در بازی با چین که موجب مصدومیت کمک داور شد، بدون شک جریمه سنگینی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۲۱
ترقه‌ای که روی سر کمک داور ترکید(گزارش تصویری)

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ورزش سه ، تماشاگران ایرانی استقبال کم سابقه‌ای از بازی حساس دیروز مقابل چین داشتند و حتی روی تیر پروژکتورها و دیواره‌های طبقه دوم نشسته بودند تا صحنه‌های جذابی با تشویق یک صدا و ایسلند، موج مکزیکی و ... روی سکوهای سفید استادیوم آزادی دیده شود اما یک اتفاق تمام این مسائل را از سوی فیفا تحت الشعاع قرار خواهد داد.

صفحات اینستاگرام فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حضور پُر شور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی مقابل چین اشاره داشتند اما مطمئنا فدراسیون جهانی به دلیل رفتار هواداران کشورمان جریمه سنگینی در نظر خواهد گرفت.

تیم ملی ایران نیمه اول بازی با چین را بدون گل به رختکن رفت اما ثانیه‌هایی پس از شروع نیمه دوم روی فرار علیرضا جهانبخش، ضربه سر ریباند شده مسعود شجاعی و اشتباه مدافعان چینی، با شوت مهدی طارمی به گل رسید تا ورزشگاه آزادی به مرز انفجار برسد و به شادمانی بپردازد.

اما بعد از به ثمر رسیدن گل ایران پرتاب ترقه از سوی سکوهای مقابل دوربین تلویزیونی به طرف زمین به سر کوه مین کیات اصابت کرد و باعث شد کمک داور دوم و سنگاپوری این دیدار نقش بر زمین شود.

بلافاصله پس از این حادثه کادر تیم پزشکی ایران وارد زمین شد و کمک دوم محمد تقی الجفری را درمان کرد تا او به کارش ادامه دهد ولی نکته مهم در این قضیه جریمه مالی چند هزار فرانکی از سوی فیفا است که بدون شک در انتظار ایران خواهد بود.

تیم ایران در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل قطر که حواشی زیادی هم داشت، طبق گفته فیفا به دلیل بد رفتاری و توهین تماشاگران به قطری‌ها، حضور افراد غیر رسمی در کنار زمین و بدرفتاری با قطری‌ها ۴۰ هزار فرانک سوئیس(برابر با ۴۱۰۰۰ دلار) جریمه شد و اخطار رسمی دریافت کرد و در دومین مسابقه خانگی با کره جنوبی هم بخاطر سر دادن شعارهای مذهبی از سوی هواداران جریمه‌ای 45 هزار فرانکی داشت.

حالا با اتفاقی که در بازی دیروز با چین رخ داد و کمک داور دوم مسابقه با پرتاب مواد محترقه از ناحیه سر آسیب دید، احتمالا جریمه چند هزار فرانکی برای فدراسیون فوتبال ایران اتفاق بیافتد و شاید هم دو اخطار قبلی در دیدار با کره جنوبی و قطر، این بار محرومیت را هم از دیدار بعدی با ازبکستان به دنبال داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
باعرض سلام.من تو استادیوم بودم متاسفانه شاهد رفتارهای زشتی از قبیل همین ترقه انداختن و فحاشی و بدتر از همه استفاده مواد مخدره مثل حشیش توسط چند جوان در میان تماشاگران بودیم خودم به شخصه از رفتنم پشیمونم و از نیروی انتظامی درخواست دارم محكمتر و بیشتر مراقبت كنند ضمن اینكه ازشون تشكر میكنم
96
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
یه سوالی دارم اینكه چرا در ورودی ورزشگاه هیچكسیو نمیگردن این ترقه ها و مواد منفجره چطور وارد میشه عجیبه
كیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
واقعا متاسفم برای خودمون كه ادعای داشتن فرهنگ بالا رو در كل دنیا داریم .در حالی كه مثل طبل تو خالی میمونیم .اگه فدراسیون بیاد و بلیت ها رو بصورت اینترنتی و مشخص شدن اسامی تماشاگران به فروش برسونه .اون وقته كه كسی جرات این هنجار شكنی ها رو نداره .چون در اون صورت خیلی راحت شناسایی میشه و جریمه خواهد شد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
خب مجبوری جلو ترقه وایستی؟ رد شو بزار بره تو زمین بتركه . والا ببین چه جوری جلوی تفریحات سالم جوونا رو میگیرن
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
برای شما و این نظرتان بشدت متاسف هستم
داریوش
Germany
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
نتیجه اش این خواهد شد كه دست كم یك بازی بعدی را با ازبكستان بدون تماشاگر خواهیم شد و چه بسا همین نكته ی منفی برای تیم ما باشه. چرا كه هزاران نفر از ازبكی ها اجازه ورود به آزادی را خواهند داشت و ما نه. و این یعنی یك نكته ی مثبت برای ازبكستان.
جمالی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
"اصابت" رو به اشتباه "اثابت" نوشتین. روزنامه نگارها هم اشتباه بنویسن دیگه از بقیه چه انتظاری داشته باشیم.
نرم افزار موبایل
-
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
اینها هوادار فوتبال نیستند،ادمهای بی هویتی هستند،كه فكر می كنند با این نا هنجاریها،بزرگ می شوند.ازطرف، یك پرسپولیسی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
بعضیها نمی خواهند خودشان را با نظم وقانون تطبیق دهند بهترین كار این كه فرد خاطی را شناسایی وتمام جریمه احتمالی را ازایشان گرفته وبرای همیشه از ورودش به تمامی استادیومها محروم شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها