رئیس هیات کوهنوردی دزفول جزئیات مرگ یک کوهنورد و مربی دره و غارنوردی فدراسیون کوهنوردی را در سقوط از ارتفاعات کوهستانی شمال این شهرستان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۷۸
جزئیات مرگ یک مربی فدراسیون کوهنوردی در دزفول

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالحسین آذرباد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از مربیان دره و غارنوردی فدراسیون کوهنوردی روز یکشنبه برای اکتشاف و دیدن دره های پشت کوه سالن و کوه های مشرف به آبشار شوی به منطقه سرتنگ این منطقه رفته بودند که یکی از آنها دچار حادثه شد و این حادثه به مرگ وی انجامید.

وی اظهارکرد: یکی از این کوهنوردان با نام مهدی کمپانی 33 ساله اهل اصفهان که مربی دره و غارنوردی بوده هنگام فرود دچار حادثه شده و به دره سقوط کرد.

وی گفت: این حادثه در منطقه سرتنگ بین سالن و لنگرکوه اتفاق افتاده که دارای دره های عمیقی است و این کوهنورد با سقوط به دره از ناحیه دست، پا، دنده ها، لگن دچار شکستگی شد و پارگی شکم و خونریزی داخلی شدید باعث مرگش شده است.

آذرباد از تلاش و پیگیری عشایر منطقه در مدیریت این حادثه و کمک به فرد حادثه دیده که تا پنج صبح دوشنبه ادامه داشت تقدیر کرد.

سید محمد محمودی رئیس فوریت های پزشکی 115 دزفول نیز در این خصوص گفت: یک گروه هشت نفره در منطقه سرتنگ کوهنوردی کردند که یکی از آنها از ارتفاع 30 متری به دره سقوط کرد.

وی افزود: با اطلاع از این حادثه تلاش زیادی برای اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منطقه شد که به دلیل وزش باد امکان اعزام بالگرد 115 ممکن نبود و بالگرد هلال احمر که در منطقه دهلاویه در غرب خوزستان مستقر بود با 2 نیروی اورژانس و دیگر تجهیزات به منطقه اعزام شد که باز هم به دلیل وزش باد شدید و نبودن مکان مناسب برای فرود امکان فرود فراهم نشد و بالگرد به دزفول بازگشت و مجبور شدیم از آمبولانس زمینی استفاده کنیم.

محمودی اظهارکرد: حدود ساعت 16 عصر روز یکشنبه 2 کد آمبولانس مجهز هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند و ساعت 21:30 به محل حادثه رسیدند که متوجه شدند فرد مصدوم با شکستگی متعدد اندام ها همراه است و خونریزی شدید منجر به مرگ وی شده است.

وی گفت: جسد این کوهنورد به محل مناسبی منتقل و صورت جلسه شد.

عظیم رضای مرساق مدیرعامل جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه امکان اعزام بالگرد اورژانس هوایی و فرود بالگرد هلال احمر در منطقه میسر نبود 2 آمبولانس هلال احمر و اورژانس به همراه سه کوهنورد هلال احمر به منطقه اعزام شدند که هنگام رسیدن این افراد، فرد حادثه دیده به دلیل شدت جراحات و خونریزی فراوان جان باخته بود.

وی افزود: ماموران اعزامی ساعت پنج صبح جسد فرد حادثه دیده را تحویل سردخانه دادند.

رضای مرساق از همکاری و تلاش ماموران اورژانس و اهالی منطقه تقدیر کرد.

کوه سالن در فاصله 110 کیلومتری شهر دزفول در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر واقع است.

این کوه به ارتفاع 2 هزار و 650 متر در شمال خوزستان و در مرز با استان لرستان واقع است.بخش انتهایی مسیر سالن کوه در زمستان به دلیل برف و باران بسیار لغزنده است.

بخش های کوهستانی سردشت و شهیون از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول هستند.

بخش سردشت دزفول با سه هزار و 800 کیلومتر مساحت شامل 2دهستان و 57 روستاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها