«قهرمان واقعی در اکثر مواقع آن کسی نیست که شما او را می بینید و به عنوان یک قهرمان می شناسیدش، قهرمان واقعی کسی است که شما نمی بینید و ارزش کارش را درک نمی کنید.» (نورمن کلارکسن، مفسر ورزشی ایرلندی)
کد خبر: ۱۰۱۲۶۸۲
ترجیح فانتزی بازها به ستاره های واقعی

جام جم آنلاین - اگر لیگ برتر فوتبال مردان را با لیگ برتر فوتبال بانوان مقایسه کنید این جمله کلارکسن را بیشتر درک می کنید. منظور چیست؟ منظور این است حالا که مهدی طارمی خوب گل می زند و حالا که جوان های استقلال غوغا کرده اند و حالا که شربتی به تیر دروازه تکیه می دهد تا سیاه جامگان از تراکتور گل بخورد و اصلا حالا که بازیکنان هر روز شادی پس از گل جالبی از خودشان ابداع می کنند چقدر خوب که یادی هم از لیگ برتر فوتبال بانوان کنیم.

درنوردیدن مرزهای تبعیض جنسیتی باعث شده تا بازی های لیگ برتر فوتبال بانوان ساعت یازده صبح برگزار شود و کک فدراسیون هم اصلا نگزد که تمامی افراد شاغل در لیگ برتر فوتبال بانوان به این موضوع اعتراض داشتند. چمن خوب آزادی و نقش جهان مال مردان، زمین های شخم زده و خارج از شهر و البته پر از گل و لای مال فوتبال بانوان. قرارداد چند صد میلیون تومانی مال یکی مثل بختیار رحمانی که در کل نیم فصل نخست سایه ای از بختیار سال های گذشته هم نبود، آنوقت قرارداد یازده میلیونی مال دختران لیگ برتر فوتبال که گاهی اوقات هزینه ایاب و ذهابشان به شهرهای دیگر را هم خودشان می دهند. پروازهای اختصاصی مال لیگ برتر مردان، اتوبوس های بنز دهه پنجاه و یا به اصطلاح همان طنابی ها مال انتقال تیم های بانوان به شهرهای دیگر برای برگزاری مسابقه. اصلا بگذارید زمرد سلیمانی که به عنوان دروازه بان گل می زند، پاس گل می دهد و کلین شیت هم می کند و البته در طول مسابقه بیهوش هم می شود به حال خودش رها شود و در مقابل مهدی رحمتی و علیرضا بیراوند ستاره باشند. اصلا هم مهم نیست وقتی دختری به نام الهام فرهمند به دلیل بازی های خوبش به دیوید بکام مونث مشهور می شود یک عده هرز نگار در فضای مجازی شروع به مسخره کردنش بکنند اما وقتی به سروش رفیعی و محسن مسلمان لقب «فانتزی باز» میدهند همه خوششان می آیند و تیتر روزنامه هم می کنند. خانم گل های فوتبال بانوان باید سالی یکبار به برنامه نود بروند و ستاره های کاغذی لیگ برتر مردان قهرمانان اصلی رسانه ها هستند...

ما قهرمانان واقعی را می شناسیم و تبعیض های جنسیتی را هم خوب درک می کنیم. اصلا هم انتظاری نیست که به این اوضاع سر و سامان داده شود چون متولیان اینکاره نیستند. فقط تنها انتظاری که می رود این است آقای مهدی تاج رییس فدراسیون از «برنامه های بیشتر» برای پیشرفت فوتبال بانوان حرف نزند و خانم لیلا صوفی زاده رییس کمیته فوتبال بانوان فدراسیون از پیشرفت حیرت انگیز حرفی به میان نیاورد... !

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها