پیش از اعزام تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با راه‌اندازی کمپین حفاظت از یوز ایرانی، تیم ملی فوتبال کشورمان سفیر این کمپین شد تا تصویر یوزپلنگ بر گوشه‌ای از لباس تیم ملی نقش ببندد.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۲۵
گزارش روز: تیم‌ملی با یوز؟

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزنامه ایران ورزشی ، بعد از آن هم، یوز همواره عضو ثابتی از لباس تیم ملی بود و به نوعی ملی‌پوشان فوتبال ایران با نام و نماد یوز در فوتبال آسیا معروف شدند. در تمام این مدت نقش پر رنگ و بزرگ یوز بر روی لباس تیم ملی یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان لباس تیم ملی بود اما با این وجود، مسوولان تیم ملی اصرار زیادی بر وجود نقش یوزپلنگ روی لباس تیم ملی داشتند. تغییر ایجاد شده در تولیدی لباس تیم ملی هم البته تغییری در روند درج نقش یوز ایرانی روی لباس ملی‌پوشان ایجاد نکرد اما با ورود فدراسیون به مذاکره با تولیدکننده جدید لباس، برای امضای قرارداد بلند مدت، طراحی‌هایی برای درج روی لباس‌های تیم ملی تهیه شد اما محدودیت‌های این تولیدکننده برای طراحی پوشاک تیم‌های تحت نظر خود تا حدودی وجود یوز روی پوشاک تیم ملی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است!

فدراسیون فوتبال برای طرح فعلی روی پیراهن، تایید‌های لازم را در سال‌های گذشته از فیفا گرفته بود (هرچند هیچ وقت به طور شفاف مشخص نبود تاییدیه فیفا صرفا برای استفاده از لباس با نقش یوزپلنگ در جام جهانی ۲۰۱۴ بود یا خیر چون تیم ایران در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۵ در استرالیا و همین طور رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ که هم اکنون در حال برگزاری است، لباس با نقش یوز را به تن می‌کند) تا استفاده از این طرح مانعی نداشته باشد اما پس از ایرادی که تولیدکننده جدید گرفت، مسوولان فدراسیون طرح جدیدی را برای تصویر یوزپلنگ پیشنهاد کرده‌اند که این طرح هم نیاز به تایید از سوی فیفا دارد، آن هم در شرایطی که رویکرد فیفا نسبت به مسائل مختلف تغییر کرده است. کمیته مورد نظر در فیفا نسبت به چند سال پیش تغییراتی داشته و در صورت اقدام فدراسیون فوتبال برای گرفتن تاییدیه جدید، امکان دارد مسوولان فیفا ضمن رد طرح جدید، طرح قبلی را هم نامعتبر بدانند و به این ترتیب نقش یوز از روی لباس تیم ملی ایران به کلی خارج شود!

محمدرضا ساکت اما به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمامی رده‌های سنی در همین رابطه توضیح می‌دهد: «تولیدکننده جدید لباس تیم ملی، محدویت‌هایی برای آوردن یوز روی لباس تحت نظر خود دارد و از طرفی ما هم برای طراحی جدید یوز باید از فیفا مجوز بگیریم. اگر این کار را کنیم امکان دارد طرح قبلی را هم به دلیل مخالفت فیفا از دست بدهیم. ما از این موضوع نگران هستیم و ممکن است با این اقدام گرفتار شویم.»

با این حال تیم ملی احتمالا در بازی‌های انتخابی جام جهانی کماکان یوز را در کنار خود خواهد داشت چرا که تا پایان این مرحله برای تیم ملی، پوشاک با طرح یوز ایرانی خریداری شده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها