سرمربی تیم ملی والیبال ایران، ۱۴ بازیکن را در گروه نخست به اردو دعوت می‌کند که این بازیکنان برای تست یک هفته در اردو خواهند ماند.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۰۹
شاگردان کولاکوویچ به مصاف لهستان و اسلوونی می‌روند/ کواچ، رو در روی ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران در مورد اردوهای تیم ملی به سایت فدراسیون والیبال اظهار داشت: بازیکنان در دو گروه به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند که گروه نخست تمرینات خود را از روز شنبه 19 فروردین ماه سال 96 آغاز می‌کند.

خوش‌خبر با بیان اینکه اردوی اصلی تیم ملی والیبال از روز جمعه 25 فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: در مجموع 21 نفر برای شرکت در اردوی اصلی تیم ملی والیبال دعوت می‌شوند اما اردو با حضور 17 بازیکن برگزار خواهد شد و چهار بازیکن به عنوان ذخیره آماده هستند که اگر برای بازیکنان حاضر در اردو مشکلی پیش آمد و یا سرمربی از عملکرد بازیکنی ناراضی بود، از نفرات جایگزین استفاده شود.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران با یادآوری این موضوع که امسال تیم ملی «ب» والیبال نداریم، گفت: چون برای تیم ملی «ب» مسابقه‌ای در رویدادهای سال 96 تعریف نشده است، این تیم اردو نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نخستین مسابقه پیش روی تیم ملی والیبال ایران، لیگ جهانی است و در زمان مقرر 21 بازیکن برای این رقابت ها معرفی خواهند شد، گفت: سرمربی تیم ملی معتقد است که تمرینات باید با 17 بازیکن برگزار شود زیرا نفرات بیشتر به روند آماده سازی تاثیر منفی می‌گذارد.

خوش‌خبر درباره بازی‌های دوستانه و تدارکاتی تیم ملی قبل از شروع لیگ جهانی گفت: چهار مسابقه تدارکاتی برای تیم ملی والیبال تا قبل از شروع لیگ جهانی برنامه ریزی شده است که دو مسابقه با تیم ملی لهستان است. همچنین به دعوت فدراسیون والیبال اسلوونی دو مسابقه نیز با تیم ملی این کشور برگزار خواهیم کرد که اسلوبودان کواچ در حال حاضر هدایت این تیم را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: سرمربی تیم ملی والیبال چهار دیدار تدارکاتی را برای تیم ایران کافی می‌داند تا تیم ایران آماده حضور در لیگ جهانی سال 2017 شود. او برای شناخت و انتخاب ملی پوشان و دعوت آنان به اردوی آماده سازی صحبت‌های زیادی با بازیکنان، مربیان و پزشک تیم ملی داشته و اکثر اطلاعات مورد نیاز برای این موضوع را دریافت کرده است. حتما در کادر فنی تیم ملی والیبال نیز تغییراتی خواهیم داشت و از چهره های جدید استفاده می‌شود.

خوش‌خبر در پایان افزود: هیچ بازیکنی را به زور به اردوی تیم ملی نمی‌آوریم. کولاکوویچ برای بازیکنان اصلی تیم ملی والیبال حدود یک ماه استراحت بعد از پایان لیگ برتر در نظر گرفته است تا آنان از نظر ریکاوری و استراحت کاملا آماده حضور در تمرینات تیم ملی باشند.

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال سال 2017 با حضور 12 تیم شامل صربستان، برزیل، فرانسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا در 9 گروه متفاوت و در سه هفته برگزار می‌شود.

ملی‌پوشان ایران در هفته نخست (12 تا 14 خردادماه) در کشور ایتالیا به مصاف تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان در گروه A می‌روند. جمهوری اسلامی ایران در هفته دوم لیگ جهانی (19 تا 21 خردادماه) میزبان گروه D در سالن 12 هزار نفری تهران است که تیم‌های صربستان، آرژانتین و بلژیک به تهران خواهند آمد. تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی سال 2017 با تیم‌های آمریکا، روسیه و لهستان در گروه H همگروه است و از 25 تا 27 خردادماه در کشور لهستان به مصاف آنها می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها