سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، بازیکنی که نتواند خود را با شرایط این تیم سازگار کند، باید از جمع سرخپوشان جدا شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۲۱
برانکو: بازیکنی که نتواند خود را با شرایط تیم سازگار کند، کنار می‌گذاریم/ از رامین نپرسیدید، ناراحت شدم!

به گزارش جام جم آنلاین ، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: باید چیزهایی را تبریک بگویم، مخصوصاً تولد عمو موسی جانباز عزیزمان که همیشه در همه بازی‌ها کنار تیم ماست. برای او آرزوی سلامتی و طول عمر دارم. با یک شادابی و نشاط خاص در انتظار بازی با استقلال خوزستان هستیم، بعد از نتایج خوبی که به دست آوردیم، منتظر یک بازی سخت دیگر هستیم، مسابقه‌ای که شبیه دربی است.

استقلال خوزستان در نیم‌فصل دوم متحول شده است
وی در ادامه افزود: استقلال خوزستان پارسال قهرمان لیگ شده و در مسابقات آسیایی هم شروع خیلی خوبی داشته است، دقیقاً مانند ما که استارت خوبی در آسیا زدیم. هواداران فردا می‌توانند بازی زیبایی را از سوی دو تیم شاهد باشند. در تمجید از حریف‌مان باید بگویم که آنها در نیم‌فصل دوم به نوعی متحول شده‌اند. آنها چه در بازی‌های خارجی و چه داخلی نتایج خیلی خوبی گرفته‌اند و ما کاملاً بر قدرت حریف فردای‌مان واقف هستیم.

می‌خواهیم با یک بازی زیبا و نتیجه خوب پیشاپیش به هواداران‌مان عیدی بدهیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما خوب می‌دانیم که حریف‌مان فردا با 2000 درصد قدرت خود مقابل ما قرار می‌گیرد، دقیقاً مانند خود ما که سعی می‌کنیم با تمام توان وارد میدان شویم. از حریف‌مان شناخت کامل داریم و خیلی خوشحالیم که همه بازیکنان خود را صحیح و سالم در اختیار خواهیم داشت. فقط محسن مسلمان و محسن ربیع‌خواه مشکل جزیی دارند. باید به این نکته اشاره کنم که این آخرین بازی ما در سال جاری است و به دنبال این هستیم که با یک بازی زیبا و نتیجه خوب پیشاپیش به هواداران‌مان عیدی بدهیم. ضمن اینکه عید نوروز را از همین الان به هواداران و شما خبرنگاران تبریک می‌گویم.

باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم شاید به یکباره همه چیز به‌هم بریزد
برانکو در واکنش به این پرسش که آیا خوشحال است که فردا تمام نفراتش را در اختیار دارد چرا که مدت‌ها بود پرسپولیس چنین شرایطی نداشت، عنوان کرد: بله، خیلی خوشحالم که همه بازیکنان را صحیح و سالم در اختیار داریم و این مسئله کار ما را برای انتخاب ترکیب اصلی سخت می‌کند. این مسئله یک نگرانی شیرین است. مهم‌ترین مسئله این است که ما در هفته‌های اخیر با وجود مشکلات زیادی که داشتیم در نتیجه‌گیری موفق عمل کردیم. خاطرتان هست در بازی با نفت چه مشکلاتی پیش روی ما قرار داشت. اما تأکید می‌کنم که الان شرایط‌مان ایده‌آل است، اما این امکان هم وجود دارد که در این شرایط به یکباره همه چیز به‌هم بریزد و باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم، اما تلاش می‌کنیم که با ارائه بهترین بازی و عملکرد دل مردم را شاد کنیم.

مسئولان باشگاه در تلاشند تا قبل از تعطیلات عید بازیکنان را شارژ مالی کنند
وی راجع به اینکه گفته می‌شود تیم استقلال خوزستان با مشکلات مالی مواجه است و بازیکنانش به سختی به تهران آمده‌اند، گفت: ما هم مثل استقلال خوزستان همیشه یک روز قبل از بازی به شهر موردنظر سفر می‌کنیم و فکر نمی‌کنم استقلال خوزستان دیر یا زود به تهران رسیده باشد. مشکل مالی در همه تیم‌ها وجود دارد، واقعیت این است که در تیم ما طاهری و اطرافیانش تلاش‌شان را می‌کنند تا مشکلات مالی برطرف شود. آنها در تلاشند تا قبل از تعطیلات عید بازیکنان را شارژ مالی کنند.

در تیم ما به همه بازی می‌رسد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به عملکرد بازیکنان جوان تیمش در بازی با نفت نیز یادآور شد: من قبل از هر چیز باید بگویم که به جوانان تیمم افتخار می‌کنم. آنها همه تلاش خودشان را به کار بستند تا بهترین عملکرد را در بازی با نفت داشته باشند. نشستن روی نیمکت پرسپولیس برای بازیکنان جوان ما یک نوع آموزش است. الان بیرانوند 25 سال دارد و ما در واقع غیر از سیدجلال، ماهینی و امیری که 30 و بالای 30 سال سن دارند بقیه نفرات‌مان حول و حوش 24 و 25 سال هستند و این یعنی تیم جوانی داریم. جوانان ما می‌دانند که همیشه باید در بهترین شرایط خودشان باشد تا بتوانند خودشان را به کادرفنی تحمیل کنند و نفرات باتجربه هم باید در بهترین شرایط باشند تا جایگاه خودشان را از دست ندهند. طبیعی است که ما هر سال چهار پنج بازیکن به تیم‌مان اضافه می‌کنیم، مثل علیپور که در 21 سالگی دو سال بازیکن ثابت ما بود. صادق محرمی نیز با 20 سال سن اخیراً به بازیکن ثابت ما تبدیل شده است. طاهرخانی نیز که هنوز به 18 سال نرسیده است، فرصت بازی پیدا می‌کند. شرایطی در تیم ما وجود دارد که خوشبختانه به همه بازی می‌رسد، ضمن اینکه نمی‌توانم بگویم 24 سال سن بالایی است در حالی که فوتبالیست در این سن به رشد و بالندگی می‌رسد.

بازیکنی که نتواند خود را با شرایط تیم سازگار کند، کنار می‌گذاریم
برانکو در خصوص انتظار از تیمش برای دستیابی به هفت پیروزی در بازی‌های آینده دارند، گفت: ما در قبال خواسته‌هایی که از ما دارند وظایفی پیش رو داریم که مهم‌ترین آن قهرمانی است. این موضوع نیازی به پنهان‌کاری ندارد، چرا که ما در بهترین موقعیت برای قهرمانی قرار داریم. از رقبا فاصله گرفته‌ایم و شرایط‌مان بسیار ایده‌آل است. فشاری که روی تیم ما وجود دارد طبیعی است و می‌خواهیم با همین فشار به روند روبه‌جلوی‌مان ادامه دهیم. در این راه باید نفراتی را در اختیار داشته باشیم که از لحاظ فنی و اخلاقی به شخصیت کامل رسیده باشند تا بتوانند خواسته‌های هوادارانی را که هر هفته حضور پرشوری در ورزشگاه دارند، برآورده کنند. از ابتدای فصل تا الان این شخصیت و کیفیت در تیم ما وجود داشته است که در فاصله هفت هفته تا پایان لیگ در بالاترین سطح مانده‌ایم. مطمئناً اگر بازیکنی نتواند خود را با شرایط تیم سازگار کند، او را کنار خواهیم گذاشت و مسلماً همه باید به این فشاری که روی تیم وجود دارد، عادت کنند. بازیکنان باید بدانند در چنین شرایطی چه انتظاری از آنها می‌رود. این را هم باید مدنظر داشته باشیم که ممکن است بازیکنان جوان ما در بازی‌های‌شان نوسان وجود داشته باشد، بازیکنی مثل محرمی و علیپور ممکن است در برخی موارد دچار اُفت شوند و این وظیفه من مربی است تا خیلی زودت ایراد آنها را پیدا کرده و شاگردانم را هرچه سریع‌تر به شرایط ایداه‌آل برگردانم.

فقط در مواقعی که نیاز باشد بازیکن جذب می‌کنیم
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکره او با طاهری برای تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس صحت دارد یا نه، گفت:‌ در مورد تمدید قرارداد باید بگویم من پارسال در همین موقع با باشگاه مذاکره و قرارداد دو ساله امضا کردم. البته طبیعی است که باشگاه علاقه‌مند باشد قرارداد بازیکنان را تمدید کند. همین الان ما بازیکنانی در تیم داریم که تا دو سه سال دیگر با تیم قرارداد دارند. این نفرات در پرسپولیس نشان دادند که شخصیت برنده شدن را دارند و علاقه دارند که با پرسپولیس به راه‌شان ادامه دهند. نیازی نیست که ما بخواهیم هر شش ماه یک بار تغییرات زیادی در تیم‌مان ایجاد کنیم و فقط در مواقعی که نیاز باشد بازیکن جذب خواهیم کرد. مثل نیم‌فصل که احساس کردیم به دو سه بازیکن جدید نیاز است و سروش، سامان و شهاب را گرفتیم. این شرایط را در تابستان هم بررسی خواهیم کرد و آن موقع با بررسی عملکرد بازیکنان تصمیم می‌گیریم که چه نفراتی به پرسپولیس نزدیک هستند و می‌توانند به ما کمک کنند.

فیفا دنبال این است که فیرپلی مالی رعایت شود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است پرسپولیس در آینده با محرومیت از سوی فیفا برای جذب بازیکن مواجه شود، تأکید کرد: من به صورت کلی صحبت می‌کنم و کاری به شایعات ندارم. شکایت از باشگاه‌ها در فیفا در همه جای دنیا وجود دارد و فیفا دنبال این است که فیرپلی مالی رعایت شود. خیلی از باشگاه‌های دنیا هستند که مشکلات مالی دارند و ممکن است این مشکلات باعث شود آنها به بازیکنان و مربیان خود بدهکار شوند، همین چند وقت پیش باشگاه‌های رئال و بارسلونا به خاطر همین شکایت‌ها از جذب بازیکن منع شدند. باید منطقی به این قضیه نگاه کرد. باید همه کمک کنیم که مشکلات برطرف شود. چیزی که مشخص است فوتبال ایران نسبت به 10 سال پیش که من در آن حضور داشتم خیلی پیشرفت کرده. آن موقع برنامه‌ بازی‌های لیگ هم مشخص نبود، اما الان وضعیت خیلی فرق می‌کند و فکر می‌کنم هر ساله لیگ ایران بهتر می‌شود.

می‌دانیم استقلال خوزستان در ضدحملات چقدر باکیفیت است
برانکو در واکنش به این سؤال که آیا تیمش برای گلزنی به دفاع اتوبوسی استقلال خوزستان آماده است یا نه، خاطرنشان کرد: این مشکل فقط برای پرسپولیس نیست و خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا مثل رئال مادرید و بارسلونا در مقابل رقبای خود که بازی دفاعی انجام می‌دهند مشکل دارند. بعضاً نه دفاع اتوبوسی بلکه دفاع اتوبوس دو طبقه برای آنها تدارک دیده شده است. به هر حال ما از شرایط حریفان‌مان اطلاع کامل داریم و می‌دانیم که استقلال خوزستان در ضدحملات چقدر باکیفیت است.

می‌خواهیم مثل یک تیم قهرمان بازی کنیم
وی در ادامه تأکید کرد: ما در بازی فردا سعی خواهیم کرد تا با بهترین عملکرد یک روز خوب برای هواداران رقم بزنیم، اما اینکه چه توپ‌هایی گل شود و چه توپ‌هایی گل نشود بحثش جداست. برخی مواقع بازیکنان سرحال هستند و مثل بازی با نفت روی یک ضربه ایستگاهی با چند پاس کوتاه یک گل فوق‌العاده به ثمر می‌رساند و برخی مواقع موقعیت‌های راحت گلزنی را از دست می‌دهند. ما می‌خواهیم مثل یک تیم قهرمان بازی کنیم. در کنار اینکه دنبال نتیجه هستیم به دنبال ارائه یک فوتبال زیبا هم بوده و خواهیم بود. فلسفه ما این است که طوری بازی کنیم که هواداران از تماشای بازی‌مان لذت ببرند و در کنار آن نتیجه لازم را هم بگیریم.

15 نفر از تیم ما شایسته دعوت به تیم ملی هستند
وی در پایان در واکنش به این سوال که فکر می‌کند چه نفراتی از تیمش شایسته دعوت به تیم ملی هستند، گفت: 15 نفر از تیم ما شایسته دعوت به تیم ملی هستند، البته این مسئله مربوط به من نمی‌شود، من و سرمربی تیم ملی هر کدام سیستم متفاوتی با یکدیگر داریم و هر مربی براساس تفکرات خودش بازیکنان را انتخاب می‌کند. آنچه مشخص است بازیکنان تیم ما پیشرفت خیلی خوبی داشتند، به خاطر همین است که تعداد زیادی بازیکن در تیم ملی داریم. آنها همیشه بهترین کیفیت خود را در بازی‌های لیگ ارائه داده‌اند و به خاطر همین است که توانسته‌ایم برتری‌مان را به همه حریفان نشان دهیم. اینکه چه کسی به تیم ملی دعوت می‌شود یا نمی‌شود مسئله دیگری است، اما من به شخصه از بازیکنانم رضایت کامل دارم و بارها گفته‌ام آنقدر که برای نتیجه‌گیری تیم‌مان اهمیت قائلیم برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همین‌طور تیم ملی نیز اهمیت زیادی قائلیم. از دید ما موفقیت تیم ملی هدف همه باشگاه‌هاست.

برانکو همچنین هنگام ترک سالن کنفرانس خطاب به خبرنگاران به حالت شوخی گفت: از اینکه در مورد رامین رضاییان سؤال نکردید خیلی ناراحت شدم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۰
۰
به نظر من رامین رضاییان سال گذشته بهترین بازیكن تیم بود ولی در حال حاضر تبدیل به مشكل بزرگ پرسپولیس شده است به نظر من اخلاقش مثل پیام صادقیانه با این رفتاراش داره به این تیم ضرر می زنه بهتره از این تیم بیرونش كنن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها