مسعود سلطانی فر به عنوان نخستین گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان در سال 92 از مجلس رای اعتماد نگرفت تا اینکه بالاخره آبان امسال بر مسند وزارت نشست و چند ماهی است نفر اول ورزش ایران است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۰۱
مصائب قانون گریزی در وزارت ورزش

جام جم آنلاین - با آمدن سلطانی فر به راس ورزش گفته می شد ارتباط نزدیک او با رییس جمهوری می تواند از مشکلات ورزش کم کند اما هر روز که از نشستن سلطانی فر روی صندلی وزارت می گذرد ، ورزش ایران اتفاقات تلخی را تجربه می کند که بحث پناهندگی ، ادامه کار بازنشسته ها در ورزش ، حضور دو تابعیتی ها یا مدیرانی با گرین کارت در فدراسیون ها از آن جمله اند و به نظر می رسد همگی این اتفاقات گویای دورافتادگی شدید وزیر ورزش از حوزه ایفای اختیارات و وظایفش در این قبیل مصوبات قانونی است.
در تازه ترین ماجرای بحث دو تابعیتی ها در ورزش باید به اعزام تیم هاکی روی یخ به مسابقات آسیایی ژاپن اشاره کرد که افراد فاقد تابعیت ایرانی به چنین مسابقاتی رفتند و کسی جوابگوی فعالیت های غیرقانونی این گروه نیست . مشکل این بازیکنان این بود که در سه سال گذشته در ایران زندگی نکرده‌اند هر چند که ملیت ایرانی دارند. گفته می‌شود که تعدادی از بازیکنان برای کشورهای دیگر نیز بازی کرده‌اند که این موضوع سبب شد نتوانند برای ایران بازی کنند و مسئولان برگزاری مسابقات بازی های تیم ایران را به صورت غیررسمی برگزار کردند.
در اتفاقی دیگر تیم ملی اسکی برای حضور در رقابت‌های صحرانوردی قهرمانی جهان راهی فنلاند شد که با اعلام یک منبع مطلع در فدراسیون اسکی یکی از اسکی‌بازان به نام علیرضا مقدید که در مسابقه روز 4 اسفند در رده 36 قرار گرفت، به یک باره غیب شده و خبری از او نیست! این منبع آگاه در فدراسیون اسکی به خبرنگار تسنیم گفت که در فرودگاه مبدأ و در حالی که همه در حال حرکت به سمت هواپیما بودند، علیرضا مقدید از ملی‌پوشان جدا شده و پس از آن دیگر خبری از او نشده است. در واقع اسکی‌بازان بدون او به ایران بازگشته‌اند و فدراسیون هم از مقدید بی‌خبر است.
به غیر از بحث هایی که در خصوص پناهندگی این ورزشکار مطرح شده است تعدادی از مربیان فدراسیون های ورزشی نیز به دلیل کمبود بودجه در ورزش، مذاکراتی را با فدراسیون های ورزشی کشورهای مختلف داشتند تا برای ادامه فعالیت شان در خارج از ایران مربیگری کنند. تعدادی از فدراسیون های ورزشی همچنان بلاتکلیف یا با سرپرست اداره می شوند و ورزشکارانی که در این اوضاع ترجیح می دهند به لیگ های خارجی کوچ کنند. همزمان با بروز این مشکلات در ورزش ایران ، ادامه فعالیت های افراد بازنشسته با وجود منع قانونی در فدراسیون های ورزشی همین طور افرادی که گرین کارت دارند می تواند دلیلی دیگر بر مسلط نبودن سلطانی فر با حوزه کاری خود همچنین اجرای مفاد قانونی در خصوص موضوعات مطروحه باشد که وضعیت نامطلوب کنونی را در ورزش به وجود آورده است.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها