بازیکنان نفت تهران دو روز است که در تمرینات تیم‌شان شرکت نمی کنند تا بلکه تا قبل از عید 80 درصد مطالبات خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۸۸
پشت پرده اعتصاب بازیکنان نفت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزنامه هفت صبح ، این در حالی است که آنها از ابتدای فصل تاکنون بیش از 5 بار این کار را انجام داده‌اند.
هر وقت حرف از اعتصاب تیم علی دایی به گوش می‌رسد همه ناخودآگاه به یاد اعتصاب پرسپولیسی‌ها در لیگ یازدهم می‌افتند، زمانی که پرسپولیس مدعی اول قهرمانی بود و در فاصله چند هفته مانده به پایان لیگ بازیکنان این تیم در حضور علی دایی اعتصاب کردند و همین مسئله باعث شد در بازی با فجرسپاسی به تساوی رسیده و صدر جدول را از دست بدهند. در پایان همان فصل پرسپولیس نایب قهرمان لیگ شد و خیلی‌ها در این زمینه دایی و تیمش را مقصر از دست رفتن قهرمانی دانستند که چرا قبل از بازی با فجرسپاسی آن اعتصاب اتفاق رخ داد.
بازیکنان تیم نفت هر چند هفته یک بار دست به اعتصاب می‌زنند و مسئولان باشگاه نفت این موضوع را بی‌دلیل ندانسته و اعتقاد دارند علی دایی نباید اجازه دهد این اتفاق بارها در تیمش تکرار شود.
چند هفته پیش که نفتی‌ها چند هفته متوالی نتیجه نگرفتند و خبری هم از مشکلات مالی نبود، مسئولان باشگاه نفت غیر مستقیم به دایی اولتیماتوم دادند و حتی صحبت‌هایی در مورد برکناری او در صورت شکست در بازی با پیکان مطرح شد. دایی در آن مقطع سکوت اختیار کرد و منتظر ماند تا تیمش از بحران خارج شود.
نفتی‌ها دو بازی اخیر خود را مقابل پیکان و ماشین‌سازی را با پیروزی پشت‌ سر گذاشتند و انتظار می‌رفت این تیم بدون سروصدا خود را برای بازی با پرسپولیس آماده کند که به یکباره بازیکنان این تیم تصمیم به اعتصاب گرفتند.
اعتصاب نفتی‌ها در حالی که تا اینجای فصل نزدیک 45 تا 50 درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند در نوع خودش عجیب است. آن هم در شرایطی که اکثر بازیکنان این تیم فصل پیش فقط 30 درصد کل قراردادشان را دریافت کردند و خبری هم از اعتصاب نبود!
برخی در باشگاه نفت این موضوع را به اختلاف پیش آمده بین دایی و مالکان باشگاه نفت که قصد برکناری‌اش در چند هفته گذشته داشتند، ربط داده و بابت این موضوع از سرمربی تیم‌شان حسابی شاکی‌اند. ضمن اینکه برخی از مسئولان شرکت نفت هم که مخالف واگذاری این باشگاه به مالک فعلی بوده و هستند با دایی و چند بازیکن شاخص نفت در ارتباطند و این مورد هم با اعتصاب‌های پی در پی نفتی‌ها بی‌ارتباط نیست.
فعلا اختلافات داخلی در باشگاه نفت تهران بیشتر از مشکلات مالی این تیم را تهدید می‌کند. چه بسا اگر این روند ادامه داشته باشد، مالکان باشگاه نفت تصمیمات جدیدی در مورد کادرفنی فصل آینده تیم‌شان بگیرند. دایی بیش از این هم بارها ثابت کرده که نهایت مدت همکاریش با یک مدیرعامل تیمش یک فصل است و به نظر می‌آید این اتفاق در تیم نفت هم برای او تکرار خواهد شد.
مدیران تیم‌های راه‌آهن، پرسپولیس و صبای قم پیش از این در مقاطع مختلف با علی دایی همکاری کرده و با وی به مشکل خوردند و شاید نفت چهارمین تیم باشد که دایی برای ادامه کار در آنجا به مشکل می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها