جردن باروز و یک خاطره به‌یاد‌ماندنی در ایران؛ از وقتی وارد فرودگاه امام خمینی شد، خیلی چیزها برایش عجیب بود. باروفس هرگز فکرش را نمی‌کرد که در ایران این‌همه سرشناس باشد و تا این اندازه همه با نام کوچک صدایش کنند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۷۷
جردن باروز : مردم ایران را به خاطر خودشان دوست دارم

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزنامه جام جم ، خودش از اولین باری که مورد حمایت گروهی از کشتی دوستان قرار گرفت، می‌گوید: وقتی به من گفتند جردن، تعجب کرده بودم. همه یک‌صدا من را تشویق می‌کردند. راستش تعجب کرده بودم. معمولا چهره‌های فوتبالی و سایر رشته‌ها در کشورهای دیگر حسابی معروف هستند و هرجایی می‌روند، شلوغ می‌شود. در ایران وقتی از من استقبال شد، مانده بودم چکار کنم. حسم خوب بود و از همه ایرانی‌ها ممنونم. از مصطفی علیزاده هم که هماهنگی لازم را برای انجام این گفت‌وگو انجام داد، تشکر می‌کنیم.

از روزی که ترامپ دستور ویژه برای مهاجرت هفت کشور صادر کرد، شرایط به‌هم ریخت، اما دولت ایران حسن نیتش را نشان داد و با صادر کردن روادید شما یک بار دیگر ثابت کرد، ورزش جای سیاست نیست.

من از همان روز اول نگران بودم. روزی که شنیدم قرار نیست برای ما روادید صادر شود، ناراحت شدم. در اخبار هم خیلی پیگیر ماجرا شدم. روزی که در اینترنت خواندم شرایط برای رفتن به ایران فراهم شده، لبخند زدم. واقعا خبر خوبی بود. ابتدا باور نمی‌کردم اما وقتی روادیدها صادر شد، از ته‌دل خوشحال شدم. من کشتی ایران را به خاطر مردم ایران دوست دارم. همان‌طور که دیدید، ورزش از سیاست جداست. من و دوستانم سیاسی نیستیم و از ایرانی‌ها هم تشکر می‌کنم که به بهترین شکل ممکن، از جام جهانی میزبانی کردند.

در المپیک اتفاق‌های خوبی برای شما نیفتاد. شکست خوردید. شرایطی فراهم نشد که بتوانید با حسن یزدانی کشتی بگیرید. خیلی‌ها می‌گفتند، آن کشتی نبرد قرن می‌شود.

واقعا نشد. المپیک هم سخت بود و اتفاقات بدی رقم خورد. قبل از المپیک، فرزند دومم به دنیا آمد. حتی در مسابقات آمریکا شرکت نکردم. باید به خانواده‌ام می‌رسیدم. برای من زندگی ام اهمیت زیادی داشت. باید همه حواسم را جمع می‌کردم تا هم زندگی ام آسیب نبیند و هم ورزش را از دست ندهم. حسن یزدانی هم کشتی گیر خوبی است. نمی‌دانم، شاید دلیلی داشت که نشد با او کشتی بگیرم. حالا هم که او تغییر وزن داده و احتمالا با هم روبه‌رو نمی‌شویم.

یزدانی در جام جهانی شکست سنگینی خورد. البته او سرماخوردگی داشت و...

کشتی یک اتفاق است. قدرت بدنی در آن حرف اول را می‌زند. بیماری، بدن ورزشکار را بشدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. یزدانی هم یک ورزشکار حرفه‌ای است. او خوب کشتی می‌گیرد و من هنوز می‌گویم، او بهترین کشتی گیر ایران است. در کل، فکر می‌کنم شرایط کشتی ایران خیلی خوب شده است و آنها بدون شک یکی از قدرت‌های جهان هستند.

با یزدانی که کشتی نگرفتید، اما از بین کشتی گیران ایرانی، کدام یک شما را خیلی اذیت کرده است؟

کشتی، ورزش سخت و پیچیده‌ای است. خیلی سخت است که سال‌ها در اوج باشی و بهترین نتایج را هم بگیری. من خیلی دوست داشتم که با یزدانی کشتی بگیرم، اما این اتفاق نیفتاد. درست است که تا به حال به ایرانی‌ها نباخته‌ام اما همه آنها را دوست دارم. فکر می‌کنم در بین ایرانی‌هایی که من تا به‌حال با آنها مبارزه کرده‌ام صادق گودرزی، پدیده دیگری بود. او سفت و محکم کشتی می‌گرفت و کشتی گرفتن با او خیلی سخت بود. امیدوارم هر کجا که هست، موفق باشد. در کل من از ایرانی‌ها خاطرات خوبی دارم. کادوهای خوبی هم از آنها گرفته‌ام.

در ایران، تماشاگران برای شما سنگ تمام گذاشتند. حتی همسر شما تصاویر زیادی از ایران منتشر کرد و از این که مردم با شما این برخورد را دارند، خوشحال بود.

من در اینستاگرامم ایرانی‌های زیادی دارم. آنها به من ابراز علاقه می‌کنند و من هم هوایشان را دارم. (با خنده). در ایران هم که حسابی مورد تشویق قرار گرفتم. قبلا هم گفتم در آمریکا هم این قدر ما را تحویل نمی‌گیرند. مردم ایران خیلی خونگرم و کشتی دوست هستند. آنها حتی مرا با اسم کوچک صدا می‌زدند. هم تیمی هایم تعجب کرده بودند که چرا تا این اندازه مرا در ایران می‌شناسند.

همسر شما نوشته بود، دوست دارد ایران را ببیند و در اولین فرصت به ایران خواهد آمد.

اگر فرصتی پیش بیاید، حتما این اتفاق خواهد افتاد. خودم هم دوست دارم که ایران را ببینم و با مردم این کشور بیشتر آشنا شوم. همسرم خیلی خوشحال بود که در ایران تا‌این حد مرا دوست دارند.

شما در کرمانشاه بودید. آنجا آثار باستانی زیادی دارد. از این آثار باستانی بازدید کردید؟

نه، متاسفانه. فرصتی فراهم نشد تا ببینم. اما می‌دانم که کشور شما تمدن زیادی دارد. مردم ایران در توئیتر من پیشنهاد‌های مختلفی می‌دادند. از غذا خوردن و دیدن آثار باستانی. همسرم هم خیلی خوشحال بود که من در ایران تا این اندازه محبوب هستم. شب مسابقه بود و فرصت زیادی نبود برای این که به شهر بروم. باید استراحت می‌کردم. دوست دارم در اولین فرصت کشور شما را ببینم.

به عنوان سوال آخر جردن باروز فکر می‌کند بتواند دوباره مدال المپیک را بر گردن بیاویزد؟

کشتی خیلی تغییر کرده است. نسل جدیدی وارد آن شده‌اند و همه آنها انگیزه دارند. امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای من بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهراب از ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
اگه برگرده آمریكا 180درجه تغییر میكند چون قبلا از این تعریف وتمجیدها زیاد شنیده ایم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها