کارشناسان در گفت و گو با جام جم آنلاین جنگ روانی سعودی ها را بررسی می کنند

حاج رضایی: شیطنت های الهلال به ضرر خودش تمام می شود / شاهرودی: حماقت می کنند

پرسپولیس و الهلال در نخستین مسابقه مرحله گروهی خود در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه از ساعت 18:30 در مسقط به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۱۷
حاج رضایی: شیطنت های الهلال به ضرر خودش تمام می شود / شاهرودی: حماقت می کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که چیزی به برگزاری مسابقه این دو تیم باقی نمانده است سعودی ها جنگ روانی خود را از هفته های گذشته آغاز کرده اند.

جنگ روانی رسانه های عربستان سعودی با روش های گوناگونی پیش رفت. از خط و نشان برای پرسپولیس تا دروغ پراکنی درباره صدرنشین کنونی لیگ برتر، دروغ هایی نظیر اینکه پرسپولیس از حضور در نقل و انتقالات محروم است و یا اینکه با جریمه فیفا این تیم مجوز استفاده از پنج بازیکن خود را ندارد.

برای پیشبرد اهداف جنگ روانی الهلال علیه پرسپولیس رییس کانون هواداران این باشگاه نیز وارد عمل شد. تلاش برای تسلط بر فضای ورزشگاه میزبان این مسابقه در مسقط، آخرین تلاش الهلالی ها برای جنگ روانی علیه پرسپولیس بود.

اما این جنگ روانی چه تاثیری بر روی پرسپولیس خواهد داشت و اصلا به کار بردن چنین روش هایی همانند گذشته باز هم جواب می دهد؟

حاج رضایی: هنوز می توان از جنگ های روانی استفاده کاربردی داشت

امیر حاج رضایی مفسر و کارشناس فوتبال درباره فضاسازی منفی رسانه های سعودی و البته خود باشگاه الهلال گفت: در فوتبال دنیا اصولا شاهد این هستیم که موارد مثبت و منفی به مرور زمان رشد می کنند و جنبه های دیگری به خود می گیرند. متاسفانه یکی از موارد منفی که هنوز هم در فوتبال دنیا وجود دارد جنگ روانی است. با اینکه استفاده از این ترفند برای تضعیف روحیه تیم حریف قدیمی و ناکارآمد شده است اما هنوز هم می توان از جنگ های روانی استفاده کاربردی داشت.

وی افزود: من گمان نمی کنم جو سازی رسانه های عربی در رابطه با دیدار پرسپولیس و الهلال و تلاش برای تضعیف نماینده کشورمان باعث تضعیف روحیه و یا به هم خوردن تمرکز مربی و بازیکنان پرسپولیس شود. در واقع تلاشی که در راستای ایجاد جنگ روانی می شود بیشتر به ضرر خود تیم الهلال تمام خواهد شد. آنها راه را اشتباه می روند.

حاج رضایی در رابطه با میزبانی مسقط از این مسابقه و تاثیر حضور پرشمار هواداران الهلال در ورزشگاه با وجود میزبانی پرسپولیس گفت: صد البته که سعودی ها تسلط بیشتری بر روی ورزشگاه خواهند داشت. هر چه باشد پرسپولیس قرار است در یک کشور عربی کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع کند و عمان هم یکی از کشورهایی به شمار می رود که سعودی ها روی آن تسلط دارند. با این شرایط میزبانی دیگر معنایی نخواهد داشت اما امیدواریم نتیجه ای خوب در انتظار پرسپولیس با تمام این جنگ های روانی باشد.

شاهرودی: این کارها دیگر نخ نما شده است

رضا شاهرودی بازیکن اسبق پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که بارها در مقابل تیم های عربی به میدان رفته و خیلی خوب حربه های روانی تیم های کشورهای عربی را بلد است. وی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: هیچ تیمی به اندازه تیم های عربی اقدام به جو سازی نمی کنند. آنها استاد این کار هستند. البته تفاوت هایی وجود دارد. شاید در گذشته تیم های ایرانی اعم از باشگاهی و ملی تحت تاثیر قرار می گرفتند اما از آنجایی که گذشت زمان دست آنها را خوب رو کرده است این جنگ های روانی دیگر کمتر تاثیری دارد. این ترفندها فقط حماقت را ثابت می کند و دیگر نخ نما شده است.

وی افزود: پرسپولیس از یک لحاظ نسبت به تیم الهلال عربستان برتری دارد که جنگ روانی در دستور کار خود نداشت و تمرکز خود را بر روی این مسابقه گذاشت. شرایط تیم حریف را ببینید. بخش مهمی از قدرت و انگیزه آنها صرف جنگ های روانی قدیمی و بی فایده شده است.

شاهرودی خاطرنشان کرد: امیدوارم نتیجه ای خوب در انتظار پرسپولیس باشد. الهلال تیم قدرتمند و خوبی است اما پرسپولیس در این فصل بسیار آماده است و می تواند تسلط خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم نشان بدهد.

آخرین تلاش ها برای جنگ روانی

جوسازی رسانه های سعودی برای پرسپولیس و البته فوتبال ایران تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، البته هر نتیجه ای هم که در این مسابقه ثبت شود باز هم این جوسازی تا چند روزی ادامه دارد. آخرین تلاش های رسانه های سعودی به این شرح است:

تلویزیون رسمی عربستان سعودی از تمرکز نداشتن پرسپولیسی ها خبر می دهد. این تلویزیون در گزارشی مدعی شد که برانکو به دلیل اختلاف با سرمربی تیم ملی ایران روی مسابقه روز سه شنبه تمرکز نکرده و بیشتر حواسش معطوف به فضای خارج از مسابقه است.

روزنامه الوطن هم به مانند روزهای گذشته از ترس پرسپولیس برای مقابله شدن با الهلال نوشت و فضای ورزشگاه 34 هزار نفری سلطان قابوس کاملا به سود الهلال خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مظاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
عربستان سعودی توسط حكام احمق اداره میشود. شیطنت آنها از روی حماقت است و نباید به آن توجه كرد

نیازمندی ها