«موج سواری» فرآیندی است که بنابر دلایل مختلف افراد زیادی در جامعه را به خود جذب می کند، از بی سواد و تحصیل کرده تا فقیر و غنی.
کد خبر: ۹۹۸۸۵۰
نقدی بر رفتار علی کریمی/ جمع آوری «فالوئر» با کمک دعوای برانکو و کی روش

جام جم آنلاین - برای موج سواری می توان تعریفی ساده داشت، اصولا وقتی اتفاقی می افتد و بسیاری درباره آن صحبت می کنند در اکثر مواقع جامعه یا با آن همسو می شود یا با آن مخالفت می کند. در هر دو حالت بسیاری از افراد بدون بررسی بیشتر درباره بطن ماجرا با موج همسو می شوند. این همسویی با موج می تواند در راستای موافقت با موضوع اصلی باشد یا مخالفت.

ورزش به عنوان زیرمجموعه ای از اجتماع نیز گاهی اوقات حاوی اتفاقاتی است که موج های بزرگ و کوچکی ایجاد می کنند و به محض به وجود آمدن موج، بسیاری پشت سر آن راه می افتند. گاهی اوقات همسویی با این موج، ناهنجاری هایی به وجود می آورد که اکنون در فوتبال به خوبی قابل مشاهده است.

آخرین موجی که در فوتبال به وجود آمد و بسیاری از چهره های سرشناس و ناشناس به دنبال آن راه افتادند از اظهار نظر کارلوس کی روش نشات گرفت. سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران که مدتی است اختلافات متعددی با برانکو سرمربی پرسپولیس دارد مدعی شد که بازیکنان پرسپولیس اضافه وزن دارند. همین جمله موج جدید را رقم زد. حالا نوبت به متن های قصار اینستاگرامی و مصاحبه های آنچنانی از سوی پرسپولیسی ها بودیم. در این میان اما علی کریمی نقش ویژه ای دارد. او که مدتی دستیار کی روش در تیم ملی بود به تازگی از هر فرصتی برای نقد کی روش استفاده می کند. اکنون بهترین دلیل برای نقد کردن، جمله نسنجیده کی روش مبنی بر چاق بودن بازیکنان پرسپولیس است.

کریمی به عنوان یکی از شاخص ترین چهره های فوتبال ایران در این چند روز با پست های اینستاگرامی و تلگرامی به جای مدیریت بحران بین دو مربی شاخص، نقش سخیفی را بر عهده گرفته و در متن هایی پر از غلط های املایی (که چیزی مرسوم بین جماعت فوتبالیست هاست) با مزه پرانی سعی در بیشتر منفی کردن جو علیه کی روش دارد.

کریمی که واکنش نشان دادن به تمام موضوعات اطرافش اعم از ورزشی و اجتماعی را وظیفه خود می داند، ساعتی پس از مصاحبه کارلوس کی روش، در اینستاگرام خود متنی تمسخرآمیز می نویسد. روز بعد به اردوی پرسپولیس می رود تا در شرایطی که هواداران پرسپولیس بابت مصاحبه کی روش بسیار عصبانی هستند توجه بیشتری به خود جلب کند و در نقش یک قهرمان و یک دلسوز همیشگی محبوب تر شود و فالوئرهایش در اینستاگرام و اعضای کانال اختصاصی اش در تلگرام را بالاتر ببرد. رفتارهای علی کریمی مصداق بارز «از آب گل آلود ماهی گرفتن است». اصلا یکی از بدیهی ترین واکنش ها در برابر دعوا و اختلاف بین دو نفر این است که اگر راه و رسم آشتی دادن و صلح بین آنها را نمی دانیم حداقل آتش اختلاف را بیشتر نکنیم و کنار بنشینیم نه اینکه از سر حب و بغض شخصی با دخالت های بی مورد و بیجا باعث بحرانی تر شدن اوضاع شویم.

کریمی روزهای اوج خود را سپری می کند. او به «محبوبیت» خود می بالد و آنقدر به آن ایمان دارد که وقتی تعداد فالوئرهای علی دایی در اینستاگرام از او بیشتر می شود او را به تمسخر می گیرد و ادعای تقلبی بودن فالوئرهای او را دارد. راه و رسم کسی که اعراب به او لقب جادوگر دادند این روزها مسخره کردن دیگران است. مسخرگی بدترین راه برای درخواست محبوبیت از هواداران است. افزایش فالوئر در اینستاگرام آنقدرها هم ارزش ندارد....

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۷
hanif
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
عزیز جان شما لطف كن كاسه داغ تر از اش نشو كیروش به برانكو توهین نكرده بلكه به پرسپولیس توهین كرده و علی كریمی به عنوان اسطوره این باشگاه از با شگاهش دفاع كرده نكنه احساس می كنی شما می تونی نظر بدی علی كریمی نمی تونه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
شما هم جهت خودشیرینی برای كی روش این مقاله رو نوشتید !!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
كار خیلی خوبی كرد برای روحیه دادن به ملی پوشان تیم رفته تا بدخواهان به نتیجه نرسند
رضا
Germany
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
خبرنگار محترم، شما سابقه طولانی در توهین به علی كریمی دارید و همیشه به دنبال بد جلوه دادن رفتارهای ایشون هستید. اگر از كسی خوشتون نمیاد دلیلی نداره بهش توهین كنید. چرا هیچ وقت رفتار های مثبت و الگو وار ایشون رو گزارش نمیكنید و فقط سیاه رو نشون میدید؟ این فرد هیچ نكته مثبتی نداره كه شما به عنوان یه خبرنگار به اون بپردازید؟
متاسف كه شما خودتون رو فرهنگی هم میدونید!
اگر انصاف دارید این نظر من را ارسال كنید.
123
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
غلط املایی را خوب آمدید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
كلا دوره ش دیگه تموم شد
علی كریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
چه ربطی داشت؟!!!خدا وكیلی نقدت اصلا وارد نبود. همینجوری دوست داشتید یه چیزی بنویسید! درضمن " نقش سخیفی را بر عهده گرفته و در متن هایی پر از غلط های املایی (كه چیزی مرسوم بین جماعت فوتبالیست هاست) " یعنی جماعتی بیسواد و تحصیل نكرده دورهم جمع شدن تشكیل جامعه فوتبالی رو دادن؟ خواهش میكنم این متن رو كامل بزارید ببینم نویسنده چه توضیحی داره!
با تشكر از جام جم عزیز
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
مطلب عااااااالی. حق مطلب ادا شد. آفرین
حامد شرفی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
علی كریمی اونقدر طرفدار داره كه نیازی به امثال شما نباشه كه بخوای نقدش كنی !
به نظرم كار نویسنده این مطلب هم موج سواریه ! موج سواری با استفاده از طرفدار های تیم های رقیب پرسپولیس!
كیروش كه ادعای حرفه ای بودن میكنه و سنی ازش گذشته ، نباید دعوای چند ماه پیش رو كش بده ! اونم دقیقا روز قبل مهمترین بازیه لیگ ! چرا كیروش رو نقد نمیكنید ؟!
كیروش خیلی وقته كه منتظره اخراج بشه و بره ! خوب چرا اخراجش نمیكنن ؟! به نظر كیروش خیلی رودار شده و داره به ایرانی ها توهین میكنه ...
حسین سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
بسیار درست و خوب. این مطلب بخشی از واقعیت های تلخ درباره علی كریمی بود . ایشان فعلا نقش اتیش بیار معركه رو بازی میكنن ولی باید بگم تو این قضیه تقصیر كیروش از همه بیشتره
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
سلام
سركار خانم، اگر واكنش های علی كریمی به رفتارهای آقای كیروش سخیف است، خارج از عرف است و برای جذب مخاطب است؟! آنوقت چه برچسب هایی به این مقاله شما برای واكنش به رفتار علی كریمی میشود زد؟؟!!
ضمنا سكوت همیشه نشان مدیریت یك موضوع نیست، اگر در برابر رفتار غلط سكوت كنیم نشان درایت نیست... همین طور كه شما در برابر رفتار غلط(البته به نظر خودتان!) آقای كریمی واكنش نشان دادی. آیا من هم اجازه برچسب زدن به شما دارم؟
با دست های آلوده نمی شود آلودگی را پاك كرد :)
البته ما به شما هیچ برچسبی نمی زنیم و انتظار داریم دلسوزانه تر قلم بزنید. ممنون
میثم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
جای نقدی بر رفتار كیروش فكر نمیكنین خالی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوست نویسنده فكر كردی خیلی با شخص كوچیكی طرف هستی كه برای جمع آوری «فالوئر» این حرف ها رو بزنه؟؟؟
علی فقط لابی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
كوچیكتر از اونی كه فكر كنی ... !
Mohammad Reza
United States
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
آقای تحلیلگر جام جم غربگرا كه در نقش معلم ادبیات و دیكته ظاهر شده ای چرا در آینه نظری به خودت نمی اندازی كه فرهنگ غنی فارسی را با فرهنگ غرب آمیخته میكنی و بجای بكار بردن كلمه صحیح (طرفدار و یا طرفداران ) از واژ بی سر و ته (فالوئرها و فالوئر) استفاده میكنی ...اگر فوتبالیستها در نوشتن زبان مادریشان بدرستی استفاده نمیبرند كه خود بحثی است جداگانه ولی لاعقل سعی در نوشتن زبان فارسی دارند.. ولی آقای تحلیلگر و معلم جام جم غربگرا تو چرا برای رساندن منظورت به مخاطب از واژه غربی استفاده میكنی؟
مادری با فرزند جوان خود خدمت آقا رسوالّله رسیدند و عرض كردند یا رسول الّله فرزندم در خوردن خرما زیاده روی میكند نصیحتی بفرماید.. آقا رسول الّله لبخندی زدند و فرمودند بروید و فردا بیاید تا در این زمینه با فرزندت سخن بگویم..فردا كه بازگشتند آقا رسول الّله رو به جوان كردند و فرمودند مادر صلاح و مصلحت ترا میخواهد پس در باب میل او كوشا باش.. مادر عرض كردند یا رسول الّله چرا دیروز همین مطلب را به جوانم نفرمودید.راز این كار شما چه بود كه آنرا امروز مطرح فرمودید؟
آقا رسول الّله فرمودند مادر.. من خود دیروز در خوردن خرما زیادی روی كرده بودم ولی امروز خود را از خوردن خرما منع كردم تا در نصیحت به جوانت رعایت اصول اخلاق را كرده باشم..
ادریس
Spain
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
لا اقل درسته نه لاعقل آقای باسواد
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
افرین
Sanaz
United States
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
نكته های موشكافانه ای بود. متاسفانه چون حقیقت تلخه خیلی ها تحمل نمیكنن. این متن فقط یه بخش از رفتارهای بد علی كریمی رو بازتاب داده. این ناراحتی نداره. ولی شایسته بود نویسنده رفتار كیروش رو هم نقد میكرد
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
موشكافانه كجا بود خواهر من، علی كریمی جوون 19و20 ساله نیست كه بخواد با این كارا فالوور جمع كنه و خودشو معرفی كنه، كریمی هر زمان حرف ناحق میشنید واكنش نشون میداد حتی زمانی كه تو باشگاه استیل آذین بازی می كرد، حتی زمانی كه تازه معرفی شده بود به فوتبال ، این اواخر هم یه مدت دستیار كیروش بود خودش پول كاور و لباس بچه ها رو جور كرد تو اردو ، یه حمله شدید به نحوه مدیریت فدراسیون كرد و از كادر تیم ملی كنار كشید، اونموقع هم دنبال فالوور بود؟ كیروش یه روز قبل بازی مهم با تراكتور سازی میاد مصاحبه میكنه كه دیگه هیچ پرسپولیسی جایی در تیم ملی نداره، این به نظرت صحیحه؟ غیر تضعیف روحیه جوونای پرسپولیس هدف چی بوده؟ این ارزش یك خط نقد كردن رو نداشت؟
خوشحال شدم آخر صحبتاتون به این قضیه اشاره كردید .موفق باشید
Saber
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
برو فیسبوك‌ كیروش یه نگاه بنداز میفهمی سخیف یعنی چی،نمیدونم چرا جام جم‌تازگیها اینقدر تیتر ضد قرمز میزنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
خطاب به نویسنده محترم ،
فكر نمیكنی برای تخریب شخصیت كسی مثل علی كریمی چندین سال دیر شده ؟
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
علی كریمی اسطوره است و باشگاه و هواداران پرسپولیس بهش افتخار میكنن و شما هم كه كیروشی پور هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
علی كریمی بزرگتر از ذهن نویسنده این مطلب از فوتبال و حواشی پیرامون اون خبر داره
فالوئر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی كریمی كسی كه در قلب میلیونها هوادار پرسپولیسیه و احتیاجی به فضای مجازی نداره.
الف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
لطفا كامنت بنده را تحریف نكنید
جای تأسف برای نویسنده و تأسف بالاتر برای سردبیر
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
درود. بسیار خوب بود. علی كریمی فعلا هنری نداره جز از آب گل آلود ماهی گرفتن.
محمد
Spain
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
این آقایان به دنبال این هستند كه كی روش برود و آنها با برانكو بیایند تیم ملی را تحویل بگیرند. آقای كریمی بد نیست یه نگاه به سایت بایرن بیندازید كه از شما به عنوان بد ترین خرید 20سال اخیر خود یاد كرده است شما باید حد و اندازه خود را بدانید . دوستان این قماش نه دلشان برای پرسپولیس میسوزد نه برای فوتبال ملی. اینها فقط دنبال منافع خودشان هستند.
ناشناس ...
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
مطلب جالب و خوبی بود و حقیقتا خوب نقد شده بود .
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
ما بعنوان هوادر پرسپولیس از پیشكسوت هامون مثل علی كریمی انتظار داریم هر جا وهر مكان به تیم توهینی شد قاطع جوابشو بدن حالا كه كیروش جای خود داره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها