از اروپا الگو گرفتم و اعتقادی به ترکیب اصلی ندارم

منصوریان: این برد برای استقلال استراتژیک بود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اعتقادی به ترکیب اصلی ندارم و این را از فوتبال اروپا الگو گرفته‌ام.
کد خبر: ۹۹۳۲۶۵
منصوریان: این برد برای استقلال استراتژیک بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس علیرضا منصوریان پس از برد 3 بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان در نشست خبری گفت: بازی بسیار خوبی بود و به لحاظ نتیجه بگویم از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. خیلی مراقب بودیم و تلاش می‌کردیم که بازی را مدیریت کنیم و تمامی چیزهایی که خواسته بودیم را بازیکنان رعایت کردند.

منصوریان ادامه داد:‌ بازیکنان جوانی مثل عظیم گوگ و میعاد یزدانی را در استقلال دیدیم. آنها بازیکنان آینده‌داری هستند. بازی امروز را پُلی می‌دانستم برای حرکت در جدول و اینکه افق خیلی روشنی مقابل استقلال قرار بگیرد. به بازیکنانم گفته بودم در بازی امروز با هر نتیجه که پیروز شوید، یک بر صفر، 2 بر صفر یا 3 بر صفر، مهم نتیجه بود که نتیجه استراتژیک برای ما بود. مهم این بود در جدول شرایط‌مان را بهتر کنیم و بتوانیم نقطه امید خوبی داشته باشیم. با همین شرایط جلو می‌رویم و یکی دو بازیکن دیگر مثل جباروف و آندو تیموریان به ما اضافه می‌شوند و ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها را در استقلال خواهید دید.

به گزارش فارس، منصوریان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید تیمش کمی سردرگم بازی می‌کرد، گفت: ما سردر گم نبودیم و اتفاقا خیلی اوکی بازی می‌کردیم. اتفاقا ترکیبی که فیروز کریمی استفاده کرد را دیده بودم ولی ما کاری به چیدمان حریف نداشتیم و می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم. در این لحظه منصوریان خطاب به یک خبرنگار به شوخی گفت آیا سربازی‌ات تمام شد که او هم با خنده پاسخ داد بله.

منصوریان در پاسخ به این سؤال که چرا اینقدر مدام ترکیب اصلی تیمش را عوض می‌کند، گفت: من اعتقادی به ترکیب اصلی ندارم. در فوتبال روز دنیا اگر قرار است با یک ترکیب بازی کنید پس چرا بیش از 11 نفر یار می‌گیرید؟ این تجربه من از نفت تهران است. سال اول با 19 نفر و سال دوم با 18 نفر شروع کردیم و فقط یک تعداد از بازیکنان من بودند که تعداد بازی‌شان به بالای 26 رسید. ما چند روز پیش با استقلال خوزستان بازی کردیم که بدون تماشاگر برگزار شد. تیم بدون تماشاگر آن هم تیمی مثل استقلال و پرسپولیس فشار زیادی را تحمل می‌کنند. من اعتقادی به ترکیب اصلی ندارم و این را از فوتبال اروپا الگو گرفته‌ام. امروز جوان‌ها من را امیدوار کردند و با همین جوان‌ها جلو می‌رویم. البته من همیشه چند بازیکن را به عنوان یار اصلی مدنظر دارم و اعتقادم به ستون ترکیب اصلی تیم است نه ترکیب اصلی.

وی در خصوص اینکه آیا از رحمتی راضی است، گفت: من از مهدی رحمتی بسیار راضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص کیفیت زمین چمن ورزشگاه آبادان گفت: ابتدای صحبت‌هایم می‌خواستم به خاطر این زمین تشکر کنم. دیروز بعد از کنفرانس اجازه گرفتم که زمین بازی را ببینم و خوشبختانه دیدم که زمین کیفیت مناسبی داشت و اصلا فکر نمی‌کردم ورزشگاه تختی از چنین زمین با کیفیتی برخوردار باشد.

منصوریان در مورد اینکه مجتبی تقوی در تلویزیون از کیفیت زمین آبادان انتقاد کرده است،‌گفت: ما که داخل زمین بودیم دیدیم که زمین خوب بود. سال 85-86 با استقلال به این جا آمدم و فیروز کریمی سرمربی ما بود. زمین آن موقع شرایط‌ش خیلی بد بود. امروز شاید زمین آبادان سبز نبود اما کیفیت چمن به ما خیلی کمک کرد. به فوتبال آبادان و خوزستان تبریک می‌گویم زیرا 2 زمین چمن خوب در اهواز و آبادان دارند.

وی در مورد شرایط فنی مسابقه گفت: شرایط را به گونه‌ای برای تیم خود فراهم کردیم. وقتی حکیم را توانستیم از جریان بازی خارج کنیم به دنبال زدن گل دوم به نفت بودیم. نوک پیکان استقلال خیلی خوب بود. کاوه رضایی، بهنام برزای و علی قربانی تیم را خوب بالا می‌بردند. به خصوص کاوه رضایی که در دقیقه 93 مثل دقیقه 15 بازی استارت می‌زد. ساختار خوبی داشتیم که برای تیم دوم ما یعنی هافبک و دفاع شرایط را مهیا می‌کرد. باید این ساختار را حفظ کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد پیش‌بینی‌اش از جایگاه تیمش از جدول گفت: من نمی‌توانم چیزی بگویم و فقط امیدوارانه جلو می‌رویم تا اینکه شرایط‌مان در جدول خوب شود.

منصوریان در مورد بازی کردن مهدی رحمتی در استقلال گفت:‌از 2 روز پیش تصمیم گرفتیم که رحمتی امروز درون دروازه بایستد. رحمتی، خسرو حیدری و امید ابراهیمی نقاط قوت تیم ما هستند. هدف ما در این مسیر برخورد چکشی و از بین برنده با رحمتی نبود. او فوق‌العاده تمرین کرده بود و شایستگی حضور در دروازه‌ را داشت و یک کلین شیت خوب هم از خود به جای گذاشت. ما در دقیقه 90 تصمیمی برای تغییر درون دروازه نگرفتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا نامداری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
با یك برد باز شروع شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها