شطرنج باز اکراینی اعلام کرد در رقابت های جهانی شطرنج ایران شرکت نمی کند چون نمی خواهد حجاب داشته باشد!
کد خبر: ۹۸۸۴۷۳
خودداری شطرنج‌باز اوکراینی از حضور در مسابقات قهرمانی بانوان جهان در تهران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان قرار است با حضور 64 شطرنج‌باز از جمله سه نماینده کشورمان از 22 بهمن ماه به میزبانی ایران و در تهران برگزار شود.

در فاصله یک ماه مانده به شروع این تورنمنت، «ماریا موزیچوک» بازیکن 24 ساله و مطرح اوکراینی که سابقه قهرمانی در سال 2015 و نایب قهرمانی در سال 2016 را دارد، به دلیل امتناع از داشتن حجاب از حضور در این مسابقات انصراف داد.

موزیچوک درباره این تصمیم عنوان کرد: تورنمنت بعدی مسابقات آزاد جبل‌الطارق است. من نمی‌خواهم در مسابقات قهرمانی زنان جهان در سال 2017 در ایران شرکت کنم.

این شطرنج‌باز در حالی اعلام کرده به ایران سفر نخواهد کرد که «کرسان ایلیومژینوف» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج اوایل آبان ماه با حضور در خبرگزاری تسنیم، از میزبانی کشورمان حمایت کرده و گفته بود: «در فیده 187 عضو داریم و تمامی آنها حق دارند که مسابقات را طبق قوانین خودشان میزبانی کنند. پس اولین اصل این است که از همه دفاع می‌کنیم و این حق را به همه می‌دهیم که برگزارکننده مسابقات باشند. نکته دیگر این است که فیده اعتقاد دارد باید به قوانین و رسوم کشورها احترام گذاشت، پس ما به این قوانین احترام می‌گذاریم و معتقدیم همه باید آنها را رعایت کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امامی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
۰
۰
اگه حالا قرار بود بره عربستان حاضر بود روبنده هم بپوشه.!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
به جهنم كه شركت نمیكنی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها