اگر تردیدی در کج سلیقگی مدیران شبکه سه در به کارگیری گزارشگران و عمدی بودن انتخاب جواد خیابانی جهت سوهان کشیدن به اعصاب مردم وجود داشت، با رویه چند هفته اخیر صداوسیما به یقین تبدیل شد.
کد خبر: ۹۸۳۷۴۹
جایزه سوتی های خیابانی!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تابناک، این شب ها هر وقت برای تماشای بازی های حساس داخلی و خارجی فوتبال، شبکه سوم را انتخاب کنید، تصویر یا صدای جواد خیابانی را خواهید دید و شنید.

گزارشگری که با ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشان داد، دیگر دلبستگی به شغلش ندارد و از همین روی، مطالعه برای گزارش هایش را مدت هاست ترک کرده، با رد صلاحیت در انتخابات به ساختمان شبکه سه برگشت خورد و بعد از افتضاح های متعدد در گزارش ها و انتقادهای وسیع مردمی و رسانه ای، این روزها ترفیع جایگاه گرفته و مالک همه میکروفن اغلب بازی های حساس فوتبال در شبکه سوم شده است.

گویا یک نفر در شبکه سه با اعصاب مردم و فوتبال دوستان سر شوخی دارد و در روزهایی که منحنی تعداد مخاطبان تلویزیون ایران با شیب تندتری راه سقوط را در پیش گرفته، عمدا می خواهد مردم را از پای تلویزیون انحصاری که به اشتباه رسانه ملی خوانده می شود، متفرق کند. چیزی شبیه یک لابی و تبانی برای نابودی پربیننده ترین کانال صداوسیما و باختن رقابت به رقبای پرانگیزه ماهواره ای... .

این یک دهن کجی واضح به مردمی است که سال هاست صدا و سوتی های جواد آزارشان می دهد و حتی گاهی دیدن بازی بدون گزارش و صدای بسته را به تحمل سوتی های عجیب خیابانی ترجیح می دهند.

جواد این روزها یکه تازی می کند و فاتحانه مقابل منتقدان میلیونی اش جلوی دوربین می ایستد. اغلب گزارش ها به او می رسد و دوباره پرکار شده است؛ تو گویی جایزه اشتباهات مکررش را دریافت می کند. صدای او سوهانی است بر روان بینندگان حرفه ای فوتبال روز دنیا و حتی ایران. او حتی نام و چهره فوتبالیست های داخلی تیم های مطرح لیگ ایران را هم نمی داند و به جرأت می توان گفت، پیش از دیدن استارت لیست بازی نام برخی از آنها را حتی یک بار هم ندیده است.

نمونه بارزش همین گزارش بازی پرسپولیس با سیاه‌جامگان؛ جایی که احمد نوراللهی با چشم های گریان چمن آزادی را ترک می کرد. لحظاتی بعد از پایان نبرد، بغض بازیکن نوجوان قرمزها نیز در کنار زمین ترکید و ستاره‌های پرسپولیس مشغول روحیه ‌دادن به این بازیکن کم‌سن‌وسال شدند.

برای حمیدرضا طاهرخانی 17 ساله، بازی برای پرسپولیس روبه روی 50 هزار هوادار در آزادی شبیه یک رویای فراموش‌نشدنی بود و رسیدن به این رویا، چشم‌های این بازیکن جوان را خیس کرد.

اما او هنوز خبر نداشت که در رسانه ملی، با نام «صادق محرمی» به مردم معرفی می‌شود. تصور کنید 15 هفته تمام در انتظار انجام فقط چند دقیقه بازی برای پرسپولیس باشید و آن‌ وقت گزارشگر باسابقه و پرادعای مسابقه با یک اسم اشتباهی معرفی‌تان کند و کارشناس تلویزیونی شبکه سوم هم با همین اسم، به تحلیل استعدادتان بپردازد و بعد هم همه چیز با یک عذرخواهی از طریق فضای مجازی ماست مالی شود.

طاهرخانی، نشانه تازه‌ای برای پی ‌بردن خیابانی به پایان دوره گزارشگری‌اش بود. مردی که در صحنه به ثمر رسیدن گل اول مسابقه، در خواب زمستانی است که هافبک پرسپولیس را وحید مسلمان خطاب می‌کرد و در طول نود دقیقه، تقریبا هیچ فرصتی را برای گاف‌ دادن از دست نمی‌داد.

یک گزارش کم‌حوصله و پراشتباه دیگر، درخواست‌ها برای حذف جواد خیابانی از لیست گزارشگران را به اوج رساند. ای کاش درست مثل احمد نوراللهی، یک نفر در سازمان صداوسیما تصمیم به تعویض خیابانی بگیرد. قول می‌دهیم در آن لحظه او را به خاطر همه گزارشگرهای خاطره‌انگیز به جا مانده از چند دهه گذشته، تشویق کنیم. فقط کاش خود او با این اصرار به ماندن روی آنتن، اشتباه ‌کردن و سوژه شدن، کار را از این خراب‌تر نکند و شانس تشویقِ ‌شدن در آخرین روز را از خودش نگیرد.

واقعا پرسش اینجاست که تریبون دولتی شبکه سه تا چه زمانی می خواهد در اختیار یک فرد با مشخصاتی چون جواد خیابانی باشد؟ او که هنوز ماجرای مجلس و ردصلاحیت اش تمام نشده، پرونده دلالی برای یک برند لباس را مقابل خود دید و پس از چندین ماه مقاومت مقابل انتقادها از واسطه گری اش، ناگهان از پذیرش مسئولیت کیفیت البسه شانه خالی کرد و از اساس اعلام کرد که هیچ رابطه ای با آن شرکت ندارد! در حالی که در همان روزها نامش در لیست سهامداران آن شرکت تهیه پوشاک ورزشی وجود داشت!

به نظر می رسد، کوپن های جواد حتی اگر یک بسته صدتایی هم بودند بعد از این همه سوتی و فرصت، سوخته باشند و این حق یک گزارشگر جوان و با انگیزه دیگر باشد که بتواند شانس خود را برای جلب توجه مردم امتحان کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۴
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ارث پدریست دیگر! وقتی می آیند باید با ویلچر بروند! از اون بالا تا پایین همین طوری است.
نادر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
خیلی هم عالی گزارش می كند - جام جم دیگه داری بی انصافی می كنی وقتی همه چیزدرورزش شده فوتبال آن هم فقط دوتا تیم پایتخت كه هربازی شان دررسانه ها حساس تلقی می شود ویكی پیدا می شود كه می خواهد این تفكر راعوض كند حتما معلوم است چه اتفاقی می افتد . پس اگر به این رویه ات ادامه بدی مطمئن باش ما مخاطبان شهرستانی رو كه هروز با جام جم روزمون رو شروع می كنیم ازدست خواهی داد .برای اثبات بی طرفیت این مطلب ره چاب كن ومنتظر نظرات مخاطبانت باش ...
منصور
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
واقعا حرف دل مارو زدین خدا شاهده جلوی تلویزیون از گزارش این آقا زجر میكشیم
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰

(( صدای او سوهانی است بر روان بینندگان حرفه ای فوتبال روز دنیا و حتی ایران))
واقعا جای تاسف داره ،از جام جم انتظار نداشتم ولی ظاهرا اونم شده مثل بقیه سایت های بی بندوبار این روزها كه بویی از اخلاق نبردن!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
این حرفها انتقاد نیست توهینه بعدشم اگه از سایت دیگه ایه چرا شما باز نشر میكنید؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
جالبه كه قبلا هواشو داشتین حالا چی شده دارین زیر آبشو میزنین؟ یك عمر برای گزارشگری و فوتبال زحمت كشید حتما این دستمزدشه
صلاحیت ندادن دلیل نمیشه شما بخواهید در موردش اینجوری قضاوت كنین.
یوسف حسین پور
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ال كلاسیكو با گزارش این نورچشمی ارزش دیدن نداره
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
من نه فوتبالی ام و نه از فوتبال خوشم میاد.اما این متن یك متن كاملا یكطرفه هست.حالا راجع به هر كسی می خواهد باشه.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
عجب متن تندی ، زدی بیچاره رو تركوندی ، بعد از چند وقت یه متن خوب و منتقدانه دیدم
روحانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
اگر خیابانی در گزارشاتش اشتباه می كند حداقل نسبت به كسی توهین نمی كند ویا پای خود راازگلیمش بیرون نمی ذاره در حالی كه دیگران سعی می كنند در گزارشاتشان از فردوسی پور تقلید كنند و گاهی جای داور و...اظهار نظر می كنند.بله می شود از ایشان كم استفاده كرد ولی حذف ایشان نه.ازطرفی به كسانی باید میدان داد مه خودشان باشند نه اینكه از دیگران تقلید صدا وگزارشگری كنند
علی شهابی نوكنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
گناه داره...ما اصلا"فوتبال رو به عشق سوتی های خیابانی نگاه می كنیم....
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
یعنی خدایی راست گفتید جایی كه بردهای پرسپولیس را با مثلا نیامدن پشت میكروفن غیرقانونی كنار زمین برانكو كمرنگ می كند و مساوی استقلال را میگه باید برای این بازی ایستاد و دست زد، و یا مثلا چنان با باخت نفت خوشحالی می كنه كه گویی تیم ملی كشورش برده، خدایی ای كاش جواد خیابانی چه در عرصه ی مجری گری و چه گزارشگری خودش رو بازنشست میكرد و عرصه رو برای جوانان باز ای كاش....
حك
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام .باید دید چه كسانی پشت پرده اند وچه دست هایی در كار است مگر هرسال مسابقه گزارشگری برگزار نمی شود وبعضا جوانان با استعدادی هم كشف نمی شوند پس چرا از انها استفاده نمی شود تاكی خود محوری وبستن چشم بر روی واقعیت ها 0
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
باسلام وصبح بخیر بایدبگویم كه همه سازمانها ونهادهاوارگانهاوادارات دركشور به این شكل رفتارمیكنند .بنده23سال است كه كارمندبانك هستم باتمام وجودم دیدم ولمس كردم كه كسانی كه بد وبدتركارمیكنندوبیشترمردم رااذیت میكنن دواززیركارفرارمیكنند وبی سوادوبی تخصص هستندب هتروبیشترازسایركارمندان مورداحترام ولطف وعنایت مسئولان قرارمیگیرند وهمیشه ارتقا سمت وترفیع وپاداش دارندوبقیه كاركنان كه صادقانه كارمیكنندبرعكس موردخشم وغضب مسئولان ورییسان هستند.من كه این رادیدم ولمس كردم حلاشماخودتان قضاوت كنیدچرابایدبه این شكل رفتارشود؟برای من همیشه جای سوال است ؟؟؟!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
بر امواتتون رحمت...
چه عجب كه حرف حق رو از زبون شماها هم شنیدیم!!!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
جواد خیابانی یكی از جهره های بانفوذ ودوست داشتنی ورزش جامعه ما می باشد بهتر است بجای مردم اززبان خودتان صحبت كنید وپاراازگلیم درازتر نكنید.شما بااین كارتان اورا قهرمان می كنید
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
شما اول نظرات مردم رو بخون بعد به جای مردم حرف بزن
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
چقد این گزارش تند و عصبی به خیابانی حمله كرده. در اینكه جواد خیابانی خیلی سوتی میده و خیلی اشتباه میكنه و باید كم كار باشه شكی نیست ولی معلوم نیست نویسنده از این لحن پر بغض و كینه چه منظوری داشت!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
به نظر من خیابانی خیلی خوب گزارش میكنه و صدای قدرتمندی داره و اگه بخواهیم ازش انتقاد كنیم باید انتقادمون سازنده باشه نه مخرب.اگه ایشون دقتشو بیشتر كنه و سوتی هاشو كمتر، به نظر من گزارشگر قابلیه.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
به قول خود استاد خیابانی الان ساعت 12:30شب نه دیگه امشب نیست دیگه فرداست یعنی الان دیگه ما تو فرداییم از دیشب خارج شدیم

آخه استاد من این حرفا چه ربطی داره به زمین بازی
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
من طرفدار ایشان نیستم ولی متن مغرضانه تنظیم شده و انصاف رعایت نشده است.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ما ایرانیها خیلی زود . و خیلی سخت دیگران را خراب میكنیم . درست است این روزها خرابكاریهای آقای خیابانی زیاد شده ولی ما حق نداریم به این شكل این آقا را نابود كنیم . یكم انصاف
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
باسلام:عزیزان برای این بنده خدا هیچ مطلبی ننویسید خیلی خیلی احساسیه .این طفلك كاردست خودش میده .حتی برای منتقدینش هم اشكش سرازیر میشه.یهو خدای نكرده سكته میزنه .ولی دركل آدم دوست داشتنی ووطن پرستیه.گزارش فوتبالی حماسه ملبورنش بیاد ماندنی وتاریخی شد.
1234
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
جالب اینجاست همین آقای جواد خیابانی با این همه سوتی میشود داور مسابقه انتخاب گزارشگر برتر و ایراداتی میگیرد كه خود روی آنتن زنده هزاران تا و بدتر از آن را داده است. از تن صدا گرفته تا كلامات قصار دیگر.
جالب تر اینجاست كه صدای خود صداسیما هم درآمده جام جم جان خود كرده را تدبیر نیست!
چه عجب كه رسانه صدا و سیما خودش و مورد نقد قرار میده ....
1234
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
جالب اینجاست همین آقای جواد خیابانی با این همه سوتی میشود داور مسابقه انتخاب گزارشگر برتر و ایراداتی میگیرد كه خود روی آنتن زنده هزاران تا و بدتر از آن را داده است. از تن صدا گرفته تا كلامات قصار دیگر.
جالب تر اینجاست كه صدای خود صداسیما هم درآمده جام جم جان خود كرده را تدبیر نسیت!
چه عجب كه رسانه صدا و سیما خودش و مورد نقد قرار میده ....
س م ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
چه فرقی میكنه اسم طرف چیه اغلب مردم بازی رونگاه میكنن خوب باشه هیجان داره وگرنه سكوها خالی مثل شهرستانها
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
چقدر مغرضانه نقد كردید
شایان
Saudi Arabia
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
به شرافتم قسم هیچ هم مغرضانه نیست و كاملا واقعیه
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
چرا ایقدر مغرضانه نوشتید در مورد ایشان . ایشان شاید محبوبترین گزارشگر نباشند اما من مطمئنم طرفدار هم دارند و ضمن اینكه گزارشگریش اینقدرها هم كه نوشتید بد نیست . بازی ایران و استرالیا یادتون رفته ایشون با اون گزارشگری زیباشون بازی رو برای همه ما ایرانی ها خاطره كردند . شاید الان خیلی ها بهتر از ایشون باشند اما ایشون هم جایگاه خودشون رو دارند . اصلا این متن انصاف نیست واقعا میگم . جام جم من زیاد فوتبالی نیستم اما واقعا این متن فقط به وسیله یه فردی كه قصدش فقط خراب كردن خیابانی هست نوشته شده . واقعا تو نظر من سایتتون خیلی بی اعتبار شد . یعنی بقیه متنهایی كه تو سایتتون من میخونم همینجوری مغرضانه نوشته شده . ما به شما اعتماد می كنیم كه سایتتون رو میخونیم شما از اعتماد ما دارید سوءاستفاده می كنید .
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
تمام ایران میدونن آقای خیابانی طرفدار استقلال هست اما نمیدونم تهیه كننده فوتبال برتر چه اصراری داره بازی های پرسپولیس گزارشگرش خیابانی باشه و بیننده های بازی رو آزار بده !!! حتی بازیكنای پرسپولیس رو نمیشناسه و حتی به خودش زحمت نمیده از روی لیستش نگاه كنه اسم ها رو !! به بازیكن فیكس پرسپولیس میگه وحید مسلمان !!!! این آقا رو میكنن داور برنامه آقای گزارشگر كه خودش اسطوره سوتیه !!!
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام منم فكر می كنم ای نقد خیلی بی انصافی بود هر چه باشه ایشون از سرهنگ علیفر بهتر گزارش می كنه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
۰
۰
به نظر من خیابانی تو كارش عالیه سوتی كه میگید فردوسی پور 10 برابر بیشتر سوتی داره
منصور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
همین الان بعداز باخت سیتی به لیورپول میگه كمپانی خوشحاله ازبرد تیمش
شایان
Saudi Arabia
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
۰
۰
با سلام. خدا بیامرزه پدر و مادر نویسنده رو. ولی كی گوش بده. كسی كه از انتقال گرانقیمت جكسون مارتینز به لیگ چین بی خبر باشه و در طول بازی بیست دفعه بگه الان برای اتلتیكومادرید میاد تو دیگه چی میشه گفت. آقای سوتی، اقای گاف و جملات بیخودی. الان هم بازی منچستر و اندرلخت رو خراب كرده.
اعصاب خورد كنن واقعا. صد رحمت به علیفر و . . . كه حداقل ادعا ندارن. تو مسابقه به گزارشگرهای جوان نمره نیم و صفر میده. خودش منفی بینهایت میشه. مدیون اینهمه طرفدار فوتباله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها